Gå til innhold

Lage første hjemme(klubb)side.. HJELP


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal (prøve) å lage en hjemmeside for en hundklubb jeg og 2 andre har startet.

Har kjøpt domene med mer en nok plass.

Men har aldri laget en hjemmeside før, og trenger noen tips for å komme igang..

Jeg har ms publisher og front page, men syns ikke jeg fikk så mye fornuftig ut av det..

Noen bedre programmer for en nybegynner der ute..?

 

Håper på litt hjelp.

Endret av Niri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Hvis du vil lære deg html og css og bruke notepad (eller andre lignende programmer) til å lage siden, anbefaler jeg Visual Tutorials.

 

Her er html #1, som er den første 24 animasjoner som viser steg for steg hvordan du bygger opp en hjemmesiden fra bunn av. Lykke til. :)

Endret av Svinat
Lenke til kommentar
Hvis du vil lære deg html og css og bruke notepad (eller andre lignende programmer) til å lage siden, anbefaler jeg Visual Tutorials.

 

Her er html #1, som er den første 24 animasjoner som viser steg for steg hvordan du bygger opp en hjemmesiden fra bunn av. Lykke til. :)

7198142[/snapback]

Jeg vil trygt si at htmldog.com er bedre på HTML og CSS, men det er jo min mening.

 

Du kommer langt med HTML og CSS, og videre kan du jo bygge på med PHP hvis du ønsker det.

 

Jeg lærte HTML og CSS på 2 dager (satt ganske i strekk da).

 

Lagde også min egen hjemmeside på den tiden. :D

Lenke til kommentar
Hei, jeg skal (prøve) å lage en hjemmeside for en hundklubb jeg og 2 andre har startet.

Har kjøpt domene med mer en nok plass.

Men har aldri laget en hjemmeside før, og trenger noen tips for å komme igang..

Jeg har ms publisher og front page, men syns ikke jeg fikk så mye fornuftig ut av det..

Noen bedre programmer for en nybegynner der ute..?

 

Håper på litt hjelp.

7195631[/snapback]

 

 

Http://www.homestead.com

Billig og lettmanøvrert, med fine knapper og linkesystem:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...