ppeewee Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei, har et ganske stort problem her. Da jeg skulle formatere hardisken på min bærbare data for å innstalere windows igjen så stod min eksterne harddisk i (lacie 250 gig). Jeg formaterte hardisken på den bærbare pc`en. de to partisjonane som var, rett etter det la jeg merke til at lacien stod i og tenkte at dette kanskje ikke var så lurt. så uten å tenke meg om drog eg ut usb kabelen fra pc`en og fortsatte å innstalere windows på min bærbare pc. Når jeg nå har innstalert windows og alle drivere slik at pc`en funker fint, så tenkte jeg at det var på tide å ta i den eksterne hardisken for å brenna ut ein god del bilder som skal fremkalles samt mange fimler som har blitt filmet med kamera. Men dette skulle ikke vise seg å gå så lett. Når jeg tar i usb kabelen i pc`en så skjer absolutt ingen verdens ting. ingen plug and play og eg finner ikke disc`på min datamaskin. Jeg gikk derfor inn i disk management der jeg finner disken under navne disc1 men det står at discen er unallocated og har fargen svart rundt seg. Viss jeg høyre klikker på discen så får jeg opp valga new partition, properties og help. Filsysteme jeg brukte på discen var NTFS. Siden jeg har masse bilder, filmer, skolearbeid og slikt som faktisk BARE ligger der så hadde det vert veldig kjekt å fått tilbake dette. Håper derfor at det finnes ein metode der det er mulig å revove mesteparten om ikke alt som låg der. Takker for hjelpen mvh ppeewee Lenke til kommentar
kvase Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 instalert service pac 2? en viktig ting rundt nyinstalasjon for at ting skal virke optimalt Lenke til kommentar
ppeewee Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Skal prøve nå. gir beskjed om det funker eller ikke snart. edit: kom på ein ting. bør kanskje nevnes at jeg prøvde med far min sin pc, den har sp2 og alt inne. og den kom ikke opp der heller. fikk ikke prøvd å se kossen den såg ut i disk management der. edit2: prøvde på far min sin pc og. kom opp akkurat likt der i disk management. (utdildet) står ann på på norsk. denne pc`en har sp2 Endret 1. november 2006 av ppeewee Lenke til kommentar
kvase Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) kan jo prøve leg til fjern naskinvare i kontrolpanelet. huk av ved spørsmal,,har kobla enheten til maskinen Endret 1. november 2006 av kvase Lenke til kommentar
Snewton Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Tror du må prøve med et recoveryprogram, den eksterne disken din vil nok ikke bli mere tildelt med SP2. Den ble antageligvis formatert eller noe under windowsinstallasjon. Har ingen erfaring med recovery av data, men har et lignende problem, så kan evt. poste erfaringer jeg får etterhvert (i løpet av kvelden kanskje). Det som er viktig tror jeg er at du IKKE gjør noe med disken (f.eks. tildeler den filsystem osv.), før du prøver å gjenopprette data. Evt. går det an å betale et firma for å gjenopprette tapte data. Endret 2. november 2006 av Snewton Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg fikk noe av det samme problemet på ene disken min i min stasjonære maskin. Den vikke ikke virke på noen som helst måte før jeg formaterte den på nytt. Filene fikk jeg tilbake med getdataback. Ett enkelt og genialt program som hentet filer som var blitt borte for 4 formateringer siden. Ikke noe knussel der nei. -Thelle- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå