abze Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Som overskriften sier. Problem med å få ett program jeg installerte inn i menyen til Gnome (Ubuntu) Starter fint fra terminalen. Lenke til kommentar
abze Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Ops det var lettere enn jeg trodde Og nå vet jeg hvor progamene ligger også hehe flaut. System->preferences->menu layout velg menyen du vil det skal ligge under, og velg og legge til nytt emne eller hva det hetter på norsk. Og finn programmet under /usr/bin Er det der alle programer blir installert? Endret 31. oktober 2006 av abze Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 De fleste går i /usr/bin, men de kan gå andre steder. For å finne hvor et program ligger kan du f.eks kjøre: mathias@laptop:~$ which epiphany /opt/gnome/bin/epiphany (alle gnome-programmene mine ligger i /opt/gnome/bin/) Lenke til kommentar
abze Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 nice..... 1k-takk har sett etter en guide på kommandoer i term, men har ikke hatt lykketreff enda. Faktisk Eterm jeg hadde meny problemer med, vil lære meg flere kommandoer. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Har ikke noen guide, men kan jo slenge ut et par du kan starte med. Bruke 'man <kommando>' for å lese om de. (Helt tilfeldig rekkefølge, ikke etter hvor nyttige de er) cat curl grep groups useradd passwd userdel top pgrep pkill ps sort cut uniq sed less wc diff cp ls ssh scp mount xkill whereis apropos sleep xrandr chroot locate find updatedb uptime shutdown. Endret 1. november 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå