JohndoeMAKT Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg planlegger å lage en viftestyring som tar seg av fire 120mm vifter. Det skal være brytere som du vrir på, og spenningen skal variere mellom 4v og 12v. Sammtidig som spenningen varierer skal det være en LED som skifter farge fra blå til rød gradvis. Knappen skal enten kunne trykkes inn for AV, eller så skal de gå av når bryteren vrides helt til venstre. Er det noen som kan hjelpe meg med teknisk tegning, og oversikt over de komponentene jeg trenger? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hmm... kan fikse deg en tegning... send meg en PM med epost adressen din... Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Veit ikkje om du får tak i dual-LED med blå/rød.. men her er en tegning... visst du kun har dual-LED med felles + (anode) så er det bare å bytte om + og - meina på at det der skal funke, kansje eg he bomma litegranne, men ikkje nokke skadelig.. _________________ Jeg kan hjelpe deg med det jeg kan, også kan du hjelpe meg med det du kan...Avtale? [ Denne Melding var redigert av: Hjelper'n på 2002-11-10 01:13 ] Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Kjøre 12 V inn på en led...? I dont think so... her må du ha en motstand eller to... Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Nå har jeg lagd en... jeg har ikke mulighet til å legge den ut... så send meg en PM med eposten din... [ Denne Melding var redigert av: Nimr0d på 2002-11-10 01:38 ] Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 01:20, skrev Nimr0d:Kjøre 12 V inn på en led...? I dont think so... her må du ha en motstand eller to... JO, det finnes LED med formostand innebyggd, går fra 3-36V så det så, bare søk på http://www.elfa.se/no Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 eg kan jo mekka .. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå