nåerdetjuligjen Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hallo dere! Har dette fra før av: Abit KT7A, AMD T-Bird 1200MHz, 250W power, Western Digital 40GB 7200rpm, 512MB 133MHz RAM. Er innom tanken om og oppgradere PC'n min litt... Eneste jeg må tenke på er at jeg har Gainward GeForce 4 Ti 4600. Har hørt at det meste jeg har er for TREIGT, og alt er en stor flaskehals til skjermkortet (utenom HDD'en?)! Lurte på om jeg kunne få noen tips av dere som kan dette, helst komplett pakke, dvs: Ny CPU (obs! er AMD tilhenger!), nytt hovedkort (trenger jeg 8x AGP?), ny RAM (minst/helst 512MB DDR av noen slag), strøm (vet ikke om 250W holder??). Har jeg glemt noe? Takker for alle svar :wink: Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Dersom du absolutt må ha AMD bør du vente litt, AMD er i ferd med å sette ned prisene ganske kraftig, så... Dessuten kommer kanskje de nye CPUene som de papirslapp for en stund siden til nettbutikkene snart. Og du bør nok ha en ny PSU uansett, 250W kan nok forårsake ustabilitet ved CPU bytte. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 AMD kommer til å sette ned prisene i løpet av neste uke. HW.no har en artikkel om det her. Det er mye enklere å hjelpe deg i valg av komponenter hvis vi veit hvor mye du har tenkt å betale :smile: Lenke til kommentar
Hoggorm1 Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Å kalle din maskin utrangert er en kraftig overdrivelse. Alle spill som finnes på markedet vil kjøre utmerket med den konfigurasjonen. Det eneste du kunne vurdere er en XP prosessor (om HKet støtter 266FSB). Lenke til kommentar
nåerdetjuligjen Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Har egentlig ingen pengegrense. Men jeg vil jo selvsagt få dette så billig og bra som mulig! [ Denne Melding var redigert av: nåerdetjuligjen på 2002-11-10 01:18 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 hvilket spill du har som ikke kjører tilfredsstillende på den maskinen? det eneste jeg ville gjort var å overklokke det du har. spesielt fsb Lenke til kommentar
nåerdetjuligjen Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Hehehe!! Ja... Jeg kjører jo alle nye spill (hittil) heeeelt fett med alt på max! (NFS HP2, Mafia, Hitman 2, Battlefield osvosv...). Kansje jeg bare er litt kresen. Men har hørt at Doom 3 kommer til og bli "litt" krevende, så da må jeg jo ha en PC som klarer det i hvertfall! Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Doom3 er det jo ikke noen som veit system kravet på ennå, men at det vil kreve litt er ganske sikkert. Og jeg vil nok tro at du kan spille Doom3 på den maskina du har nå. Siden du da er AMD fan, hvorfor ikke spare og vente på at Hammer kommer?? [Edit: Skriveleif] _________________ Forumet beste side finner du her. Ta deg en tur hit da vel, just for fun! [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-11-10 01:51 ] Lenke til kommentar
nåerdetjuligjen Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Kansje like greit og vente litt, til det kommer noen spill som jeg virkelig SLITER med... MEN jeg får ikke mer enn +- 6700 poeng i 3DMark 2001 2nd edition. Syntes ikke det var så mye... Noen gode tips til lett "trimming" av CPU og RAM? Har som sagt Abit KT7A, har ikke klart noe særlig overklokking selv (prøvde meg sakte men sikkert frem)... [ Denne Melding var redigert av: nåerdetjuligjen på 2002-11-10 02:41 ] Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Dersom penger betyr nada er det jo bare å kaste seg over en XP2400(2600 er vel rett rundt hjørnet)+tilhørende viftestyr, crusial PC2700 DDR-RAM(512MB) og et Asus A7V8X HK... dvs dersom du på liv og død må ha AMD :smile: Ser at P4 3,06 GHz med hyperthreading er forventet til komplett 22.11 med den nette pris av 6748 NOK, da begynner vi å snakke om rå CPU. Får håpe for AMD sin skyld at hammer blir så bra som mange håper/tror. Det er farlig å overhype produkter på den måten som hammer har blitt utsatt for, tror mange kommer til å bli skuffet. Ett annet moment er at før hammer blir tilgjengelig for PC-byggere kan han nok ha klart å spare opp til både 1 og 2 PC oppgraderinger til. Jeg tror ikke folk skal kunne forvente å kunne bestille hammer fra komplett eller noen av de andre nettbutikkene før tidligst mai/juni, dvs dersom AMD fortsetter trenden med papirlanseringer. I mellomtiden har nok Intel lansert flere 3GHz++ P4 med hyperthreading, som forøvrig etter min mening er mer interessant enn 64 bits muligheten til hammer. [ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-10 02:50 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: zn00ker skrev (2002-11-10 01:00):AMD kommer til å sette ned prisene i løpet av neste uke. Jo det stemmer at de setter ned prisene i neste uke? Men er redd du ikke merker det før butikkene kjøper inn nytt lager, La meg si om et par måneder. Kommer ann på hvor mangen de har på lager. Intel har og satt ned prisene på sine cpu'er? Men er prisene satt ned til deg da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå