b0nna Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Nå går det rett på dunken. Foreldrene gir faen og på skolen får barne selv bestemme hva de skal gjøre. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Ja, må si ungene nå til dags ikke eier noen form for oppdragelse. Jeg er nå snart 20 år og da jeg var i alderen 12-15, turde verken jeg eller kameratene mine å i det heletatt nærme oss noen eldre "ungdommer" når vi var ute å gikk feks. Slik det er nå kan unger på 11-12 år slenge dritt til deg når du går tilfeldig forbi, ikke faen om de gir seg heller. Skjønner ikke hva som skjer med verden, når jeg som straks er 20 kan si at ungene/ungdommene var ikke sånn før, Da erre no veldig feil! Lurer på hva som skjer når de som er 12-15 i dag blir 18+ og skal begynne å dra på by'n og sånt, hehe. Nei vi lever i en syk verden, helt klart! Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Unger i 12 års alderen blir bare værre for hvert nytt kull. De har ingen som helst slags respekt. Jeg er 24år nå. Husker at om jeg gjorde noe galt da jeg var på denne alderen, så var straffen streng. Synes det er helt galt å gi ungene for mye frihet, de taper en hver form for respekt. Har jobbet litt med barn i idrettslag, så jeg vet hva det går i. Enkelte av disse ungene har vist aldrig fått en omgang pryl når de har trått langt over streken. Det fikk vi... Unger er mye som dyr, du må sette deg i respekt. Ungstuter pleier å yppe. Da er det kun en ting å gjøre. Ta tak i neseborene å dra dem ned til gulvet, og gi dem en saftig smell. Da har de respekt for deg resten av livet. Nå må ingen tro at jeg mener tilsvarende framgangsmåte er egnet for bruk mot barn, men en må ikke gi etter! Kom aldrig med trusler som du ikke er klar til å gjøre alvor av! Dersom foreldre og lærere hadde vært en smule mer konsekvent, så hadde frekkhetene hørt til unntakene og ikke til hovedregelen. NB: Det er mange snille unger fremdeles :!: Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg feirer Halloween, jeg vet hva det handler om. Og jeg går IKKE knask eller knep >< Men uansett. Det at de gjorde det hører ikke hjemme på Halloween eller noen andre helligdager. Halloween er en hyllest til de døde. Og det er egentlig en fin og HUMORISTISK helligdag. Når folk ødelegger den på den måten du nevnte her, burde de sperres inne, og så kan man kaste nøkkelen ^^ Lenke til kommentar
Royo Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Det var noen unger som ringte på hos alle i oppgangen min i går kveld. Jeg var ikke interessert i å gi bort noe godteri, som jeg heller ikke hadde, derfor valgte jeg å ikke lukke opp. Når jeg så kommer hjem i dag ser jeg at det er klint buser på en del av ringeklokkene, inkludert min egen. Skal man tvinges til å være hjemme på Halloween nå? Bare for å unngå hærverk? Møkkaunger! Nei - neste år blir skal jeg åpne døren om jeg er hjemme. Men det blir ikke smågodt å dele ut, det blir nok heller deng og juling. (Forresten har jeg lurt på hva unger skal med mer godteri. De spiser det jo døgnet rundt hver dag i uken uansett... Hva er det som gjør det så spesielt at de må gå fra dør til dør og tigge?) Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Småunger har jo det morro på haloween da, er jo de som skal gå rundt. Tennåringer får heller holde seg på haloween fester og slikt, de er for gammle til slike barnslige greier. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 En stor feil av deg var å ikke få tak i ansiktet til en av gutta. Hadde du klart å fått sett ansiktet til en av dem, kunne jeg gitt deg såpass gode tips at du fint hadde gitt dem en oppdragelse de seint glemmer. Hadde noen på besøk ifjor, de kom overraskende på og krevde godteri eller knep, og siden jeg ikke hadde noe og de var mange, valgte de knep. De begynte å kaste masse egg på huset, og smart nok som jeg var, løp jeg etter en tilfeldig av dem og fikk tak i han. Sørget for å få han til å utrope resten av gjengen, og akkurat da lot jeg han gå, men jeg fikk senere sørget for at han og gjengen hans fortsatt ikke tør å nærme seg gata her. Da moren til den ene av dem kom på døra og krevde å få ord med meg, sørget jeg for at hun også stille gikk og holdt kjeft. Ja til sivil ulydighet og væpnet revolusjon! 7195353[/snapback] Å dæven, nå ble jeg faktisk litt skremt her. Trodde slike tanker var utdød fra samfunnet jeg. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Det var noen unger som ringte på hos alle i oppgangen min i går kveld. Jeg var ikke interessert i å gi bort noe godteri, som jeg heller ikke hadde, derfor valgte jeg å ikke lukke opp. Når jeg så kommer hjem i dag ser jeg at det er klint buser på en del av ringeklokkene, inkludert min egen. Skal man tvinges til å være hjemme på Halloween nå? Bare for å unngå hærverk? Møkkaunger! Nei - neste år blir skal jeg åpne døren om jeg er hjemme. Men det blir ikke smågodt å dele ut, det blir nok heller deng og juling. (Forresten har jeg lurt på hva unger skal med mer godteri. De spiser det jo døgnet rundt hver dag i uken uansett... Hva er det som gjør det så spesielt at de må gå fra dør til dør og tigge?) 7197259[/snapback] Bra! Halloween er noe forbanna piss vi kunne klart oss med i amerikanske tvserier. Den dagen jeg får unger skal jeg sørge for at de har no fornuftig og holde på med fremfor dette tøvet. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Å dæven, nå ble jeg faktisk litt skremt her. Trodde slike tanker var utdød fra samfunnet jeg. 7197588[/snapback] Idéene er udødelige hevdet jo Platon (?), og det er tydelig at Sovjet ikke tok med seg idéene sine i graven, hvertfall. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Å dæven, nå ble jeg faktisk litt skremt her. Trodde slike tanker var utdød fra samfunnet jeg. 7197588[/snapback] Idéene er udødelige hevdet jo Platon (?), og det er tydelig at Sovjet ikke tok med seg idéene sine i graven, hvertfall. 7197722[/snapback] Dont go all ex.phil on me now. Uansett, Halloween er en uting. Tiggertradisjon som sier at hvis du ikke får tigget til deg noe så kan du drive jævelskap. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Scary opplevelse vil jeg si. Møtte noen som kan ha vært som du beskriver på kiwi i går, før de gikk ut. De skulle jo ha egg, og snakka høyt med hverandre: "ØY hvor mange egg sa mamma hun trengte til sjokolade kaka, tolv eller atten?" "Tror det bare var tolv jeg" "OK da tar jeg med meg to sekspakninger da"... Geniale folk, tror jeg brukte 2 eller 3 den gangen jeg prøvde å lage en stor kake.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Dette gjelder ikke bare 14 åringer (er det selv, men oppfører meg ikke som om jeg er det, alle tror jeg er 18 ). Uansett, jeg har en del kviser, har hatt den en stund og har blitt vandt til det, men jentene i klassen mobber meg pga. det og småunger i 3-5 klasse kommenterer det. Enkelte av dem er endra mindre. I går, på halloween dukket en del av dem opp utenfor døren vår og jeg åpner, det første en av dem sier er: "Hei kvisetryne". Da smalt jeg en vannballong ned nakken hennes og en ned i godteriet, låste døra, gikk opp og kastet enda fler på dem! Dette var da en 3. klassing som har vært plagsom siden hun begynte på skolen, endelig fikk jeg hevn Uansett er jeg enig i trådstarter, mesteparten tror de er sååå tøffe og kjekker seg med alt og alle. Selv unger som er mindre enn meg (under 14) tøffer seg. Noen av dem er jo omtrent like høye som beina mine (er 192 høy). Om noen slenger en kommentar går jeg bare rett på dem og driter i om de faller og slår seg. Kommer de etter og prøver seg ender mesteparten opp med å dingle i luften mens jeg holder dem. Men vinteren er verst, små skitunger som tror de er noe og kaster snøballer på folk. Da tar jeg tilbake og dryler alt jeg har etter hodet, som oftest treffer jeg, og da blir det ståhei Unger som tror de er så tøffe kan brenne Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Ja til påtvungen førstegangsjeneste med ekstra etikk/fornuftighetskurs. 7195607[/snapback] Tenker nok at Atle Karlsvik kan ta seg av etikkbiten, etter som jeg forstår har han tid til overs nå Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Slike personer som det fortjener ikke annet enn en god omgang juling. Halloween er noe som hører til i Amerika mener jeg, i norge får vi klare oss med julebukk. Lenke til kommentar
Stavmikser Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Ja.. kom til å tenke på det.. hva skjer med dagens unger? i kantina på skolen i dag var det en masse småunger på 14-15(gud vet hvorfor).. de banna og kalte hverandre fitter og holdt på.. han ene ungen sa til meg i det han skulle gå forbi meg; "faen glor du på a??".. herregud lærer ikke foreldrene unga sine oppdragelse lenger eller? 7195408[/snapback] Nei det er skolens ansvar og alle foreldre har selvsagt kun perfekte barn (ironisk linje) Når det gjelder trådstarter må jeg nesten spør meg hvor han ikke ringte politiet, høres ut som rette instans i den saken Kansje foreldrene våkner når politiet leverer gampen på døren og rapporterer saken til barnevernet. Ja til påtvungen førstegangsjeneste med ekstra etikk/fornuftighetskurs. 7195607[/snapback] Skulle ønske det var så lett, men i foreldrenes øyne er disse garantert de snilleste i hele verden, eller så bryr de seg ikke. dessuten fikk jeg jo ikke akurat bank, så da tror de nok enda mindre på meg. Men jeg har prata litt om det på skolen og blant folk på andre skoler, og denne gjengen har visst vært på ferde før. Tenkte med en gang å ringe politiet, men vi visste ikke hvor de var, eller hvem de er, så det ville endt opp i ingenting. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Syns det er idiotisk at i det hele tatt folk over 10 skal flyge ute på halloween og monge rundt. Her var det faktisk noen som var over min alder som hadde halloween fest. På en tirsdag liksom.... Syns uansett denna feiringa er latterlig, og blir for dumt om noen tar den ibruk for å kunne sloss og være javlig den dagen. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Irriterer meg over Halloween. Det er en irsk/amerikansk tradisjon som er hentet til Norge av handelsstanden for å tjene penger Hadde heldigvis ikke noen ubehagelige opplevelser igår, var ikke hjemme.. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Ja til sivil ulydighet og væpnet revolusjon! 7195353[/snapback] Eh, hva har dette med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Ja til sivil ulydighet og væpnet revolusjon! 7195353[/snapback] Eh, hva har dette med saken å gjøre? 7199738[/snapback] Det låter kult, vel. Duh! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Syns det er idiotisk at i det hele tatt folk over 10 skal flyge ute på halloween og monge rundt. Her var det faktisk noen som var over min alder som hadde halloween fest. På en tirsdag liksom.... Syns uansett denna feiringa er latterlig, og blir for dumt om noen tar den ibruk for å kunne sloss og være javlig den dagen. 7198490[/snapback] Ja, også på en Tirsdag! ... Dårlig gjort Feringen er grei nok hvis kidsa koser seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå