Stavmikser Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg var nettopp på en forfriskene joggetur med en kamerat, men en heller spesiell hendelse gjorde denne turen lettere ubehagelig. Vi hadde kommet ca 200-300 meter unna hjemmet mitt da vi så en gjeng svartkledde gutter kom mot oss(10-15 stykker). de hadde hetter på og skjerf foran trynet. De er sikkert en 14-15-16 år gamle. Da vi var rett ved siden av de hoppet de på oss og begynte å slå, da spesielt mot hodet mitt. Jeg tror de fikk inn et par slag i bakhue, men de slo som pingler så det gikk bra. vi rista de av oss og løp unna. De var for mange og ingen av oss var spesielt sugne på blåmerker. Uansett hva i alle dager er det som skjer med verden? Er halloween blitt en unnskyldning for å gå rundt og lage kvalm på denne måten? Ser jo rundt på vinduene på hus i nærområdetm og det er få av de som ikke er tilgriset med egg. Dagens yngre ungdom eier 0 respekt for de eldre, jeg husker da jeg var yngre så så vi opp til de som var på den alderen jeg er på nå og var i hvertfall litt ydmyke. Disse ungene eier hverken oppdragelse eller hemninger, de er i konstant opposisjon til de eldre og tror at de kan gjøre hva de vil. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Personlig hadde jeg slått tilbake, ikke faen om noen hopper på meg uten at jeg påberoper meg retten til å forsvare meg skikkelig. De slå, jeg kan slå? De kniv, jeg kniv? Så lenge det står i forhold er det til til å "svare". Må gjøre at slagene teller, et burde holde per pers. On-topic: Vet ikke helt hva halloween gjør i Norge en gang jeg? Endret 31. oktober 2006 av chills Lenke til kommentar
Stavmikser Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 han ene fikk et lite laps så han gikk i bakken, men en ting er å si at man kunne tatt de i ettertid, men da det skjedde var det såpass overraskende at det ble bare handling på instinkter. dessuten var de 10-15 stykker, vi var to og ingen av oss er akkurat noen slosskjemper. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 For all del, dere handlet rett Jeg lurer egentlig litt på hvordan dette fenomenet kom til landet i utgangspunktet jeg? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Dagens yngre ungdom eier 0 respekt for de eldre, jeg husker da jeg var yngre så så vi opp til de som var på den alderen jeg er på nå og var i hvertfall litt ydmyke. Disse ungene eier hverken oppdragelse eller hemninger, de er i konstant opposisjon til de eldre og tror at de kan gjøre hva de vil. 7195032[/snapback] Jeg mener å huske at en viss Sokrates en gang sa det samme.... Lenke til kommentar
............... Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Dagens yngre ungdom eier 0 respekt for de eldre, jeg husker da jeg var yngre så så vi opp til de som var på den alderen jeg er på nå og var i hvertfall litt ydmyke. Disse ungene eier hverken oppdragelse eller hemninger, de er i konstant opposisjon til de eldre og tror at de kan gjøre hva de vil. 7195032[/snapback] Jeg mener å huske at en viss Sokrates en gang sa det samme.... 7195110[/snapback] og alle andre generasjoner når de har blitt eldre. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg mener å huske at en viss Sokrates en gang sa det samme.... 7195110[/snapback] "Våre ungdommer elsker ingenting annet enn luksus og dovenskap. Unge menn og kvinner oppfører seg dårligere enn noen gang tidligere. De forakter alle autoriteter og viser ingen respekt for alder. Vår tids barn har blitt våre tyranner. De reiser seg ikke engang om en eldre person kommer inn i et rom, de er uforskammet mot sine foreldre og andre, de forstyrrer alle dannede samtaler mellom fornuftige mennesker, de har dårlige matvaner og er blitt til alle læreres skrekk." Geir Lenke til kommentar
Stavmikser Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 joa, hehe, men nå snakker jeg om 14-15-16 åringer som ikke har respekt for 18-19-åringer, hadde vi møtt de i et mindre antall hadde de ikke vært så tøffe. Har merka det på skolen også, de skal liksom ta over kontrollen hvis dere skjønner. merka det veldig godt på en hyttetur i revyens regi som var nå i helga, mange 1. og andre klassinger som prøvde seg på ting vi aldri hadde turt. Da spesielt 1. klassingene. Merker det også på yngre barn, for eksempel fetteren min som bokstavlig talt er som djevelens sønn. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det finnes idioter i alle aldre.. Skjønner forøvrig heller ikke hva vi skal med halloween, er ikke julebukk nok? Lenke til kommentar
salah Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 En stor feil av deg var å ikke få tak i ansiktet til en av gutta. Hadde du klart å fått sett ansiktet til en av dem, kunne jeg gitt deg såpass gode tips at du fint hadde gitt dem en oppdragelse de seint glemmer. Hadde noen på besøk ifjor, de kom overraskende på og krevde godteri eller knep, og siden jeg ikke hadde noe og de var mange, valgte de knep. De begynte å kaste masse egg på huset, og smart nok som jeg var, løp jeg etter en tilfeldig av dem og fikk tak i han. Sørget for å få han til å utrope resten av gjengen, og akkurat da lot jeg han gå, men jeg fikk senere sørget for at han og gjengen hans fortsatt ikke tør å nærme seg gata her. Da moren til den ene av dem kom på døra og krevde å få ord med meg, sørget jeg for at hun også stille gikk og holdt kjeft. Ja til sivil ulydighet og væpnet revolusjon! Lenke til kommentar
Stavmikser Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 å finne ut hvem de er er er nok fortsatt mulig, har allerede bange anelser, og en eventuell oppleksing i folkeskikk er jeg ikke alene om å ville gi. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Dagens yngre ungdom eier 0 respekt for de eldre, jeg husker da jeg var yngre så så vi opp til de som var på den alderen jeg er på nå og var i hvertfall litt ydmyke. Disse ungene eier hverken oppdragelse eller hemninger, de er i konstant opposisjon til de eldre og tror at de kan gjøre hva de vil. merkelig dette, har lagt merke til akkurat dette selv. Huska før da jeg var mindre, da hadde vi respekt for de store gutta. Torde ikke å yppe mot de og slikt. Men i dag er de så utrolig tøff i tryne, blir så irritert på mindreårige som tror de eier hele verden. Lei av mindre som kaster snøball og tror de er så tøff, men som oftes pæler jeg tilbake 50 ganger så hardt. Det virker som om de har mistet den respekten for eldre i dag. Men er de så jævlig tøff som de skal ha det til, så kom igjen sier jeg. Er ikke redd for å svare jeg. Hadde jeg vært deg der du ble slått av de ungene, så hadde jeg tent alle pluggene og kjefta som faen. Selv om det kansje ikke er rette handlinga, så mener jeg de bør få høre det. Endret 31. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Faris Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ja.. kom til å tenke på det.. hva skjer med dagens unger? i kantina på skolen i dag var det en masse småunger på 14-15(gud vet hvorfor).. de banna og kalte hverandre fitter og holdt på.. han ene ungen sa til meg i det han skulle gå forbi meg; "faen glor du på a??".. herregud lærer ikke foreldrene unga sine oppdragelse lenger eller? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ja.. kom til å tenke på det.. hva skjer med dagens unger? i kantina på skolen i dag var det en masse småunger på 14-15(gud vet hvorfor).. de banna og kalte hverandre fitter og holdt på.. han ene ungen sa til meg i det han skulle gå forbi meg; "faen glor du på a??".. herregud lærer ikke foreldrene unga sine oppdragelse lenger eller? 7195408[/snapback] du skulle ha slengt en kommentar tilbake da. " deg så klart, du er jo så jævlig stygg". Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ja.. kom til å tenke på det.. hva skjer med dagens unger? i kantina på skolen i dag var det en masse småunger på 14-15(gud vet hvorfor).. de banna og kalte hverandre fitter og holdt på.. han ene ungen sa til meg i det han skulle gå forbi meg; "faen glor du på a??".. herregud lærer ikke foreldrene unga sine oppdragelse lenger eller? 7195408[/snapback] Nei det er skolens ansvar og alle foreldre har selvsagt kun perfekte barn (ironisk linje) Når det gjelder trådstarter må jeg nesten spør meg hvor han ikke ringte politiet, høres ut som rette instans i den saken Kansje foreldrene våkner når politiet leverer gampen på døren og rapporterer saken til barnevernet. Ja til påtvungen førstegangsjeneste med ekstra etikk/fornuftighetskurs. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 du skulle ha slengt en kommentar tilbake da. " deg så klart, du er jo så jævlig stygg". Så bare dumt på han jeg Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Skjønner forøvrig heller ikke hva vi skal med halloween, er ikke julebukk nok? 7195302[/snapback] Jeg spør meg selv det samme. Halloween har INGENTING å gjøre i norske tradisjoner, og jeg tipper alle som går rundt og "feirer" ikke har den fjerneste snøring om hva halloween egentlig er fornoe. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 oioi... Noen drittunger skal være glad at det ikke var noen helt andre de hoppet på... Hadde ikke stoppet å slå før det hadde vært stilt fra alle sammen. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Ja til påtvungen førstegangsjeneste med ekstra etikk/fornuftighetskurs. 7195607[/snapback] Word! Jeg tror at uansett hvor lite folk har lyst å dra i førstegangstjenesten, og uansett hvor lite de påstår de fikk ut av det året, så vet jeg at stort sett alle tar med seg en god del ut derifra. Bl.a. bedre disiplin! Men for å si det sånn, dritungene blir mer fulle av drit... ellerno... Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 oioi...Noen drittunger skal være glad at det ikke var noen helt andre de hoppet på... Hadde ikke stoppet å slå før det hadde vært stilt fra alle sammen. 7196108[/snapback] Jeg ble engang angrepet av fem drittunger (det var ikke i halloween sammenheng), og fant ut at det er ikke så lett å sloss mot fem stykker. Grunnen er at de hopper på deg fra alle retninger, prøver å holde deg fast i armer og ben. Og til slutt klarer de å rive deg i bakken. Erfaringen min er at det er best å stikke hvis de er for mange, og heller komme tilbake når du har fått med deg kompisene dine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå