Xvani Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hadde akkurat tatt av orginal kjøleren på Celeron'en da jeg fant ut at den satt fast!!! Hvordan i svarte fjerner jeg den?? Har lest noe om kredittkort+hårføner... Noe å anbefale? Hva med å putte kortet i fryseren (i antistatisk pose) er dette bedre? Vil helst unngå fryseren Det er forresten en Celeron 400mhz, Socket 370. Takker for svar! Lenke til kommentar
alexio Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 med fryseren risikerer du kondens... kondens=fuktighet=farlig kjører ikke celeron socket 370? da er jo ribbas festemekanisme lik som på amd baserte systemer.. sjekk gjerne manual.... skjønner ikke at det kan være så vanskelig har gjort det samme flere ganger... lett som fy.. alexio Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 hørt om velykket fryser bruk ja men det er ikke og anbefale. kredittkort kommer du nok ikke langt med. hårføner aner jeg ikke om funker. eneste rådet jeg kan gi er fryser, eller bare sitt og vri på den til den kommer av, det funket på en 486 jeg hadde. Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg hadde ikke valgt kreditt kort... vanlig betalingskort er bedre. Prøv også hårføneren... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Kondens eller fuktighet er kun farlig dersom du ikke "tørker" CPUen ordentlig før du fyrer den opp etterpå. Det tatt i betraktning er det vel ikke noe veldig stort tap dersom det går galt... annet enn at det kan væe vanskelig å finne en ny socket 370 CPU. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 alexio, hva i svarte er det du preiker om??? LES SIG Vet jo hvordan man løsner kjøleren! Det er bare det at det er en boxed vifte. Ikke hver så overlegen! Boxed vifta sitter fast med en slags thermal pad lignende greie, så vet du det også... Har INGENTING med festemekanismen socketen å gjøre. Grunnen til at jeg nevnte det er at det er noe ganske annet å fjerne en slot 1 kjøler. (Desverre vet jeg hvordan jeg fjerner denne da :smile:) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Det er ingen skruer eller mothaker som holder dem sammen, kun thermal pad-tingen? Ren makt bør funke. Så må du til med diverse ting (aceton, skapell etc :wink: ). Lenke til kommentar
alexio Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 xvani: sry, ikke meninga å virke overlegen... men uansett.... mitt første geforce (2ti 450) kort hadde sånn føkka sak på kjøleren sin. dette ble også kalt termisk lim.... bare vrei til shiten datt av, kortet funker enda.... jeg vet dette ikke er det samme, men prøv å vrikk, vri så hardt du kan, ikke vær urolig for at ting skades.... de gamle beista tåler mye.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 LOL skal prøve Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg tror ikke thermal pad er laget av det samme stoffet som termisk lim. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Weeeeeeeeeeeeeeeeee det funka med kredittkort og skrutrekker (brekkjern) guffen som var termisk lim ble fjernet med rødsprit. Gadd ikke stresse med polvarer. Bare en drittpc (som ikke kan klokkes :sad:) uansett. Nå bråker maskina som aldri før :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå