Gå til innhold

Billig pc, maks 5000kr. god ytelse. klare vista

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på hvordan jeg kan få en god pc, men som er veldig billig. Har behov for at pcen skal være kraftig til å takle ressurskrevende oppgaver, men har ikke mye penger så det hadde vært fint å fått noe som var så billig som mulig.

Tusen takk for eventuell hjelp;)

Sorry om jeg skriver i feil del. Bare flytt den om den er feil.

edit: Skal klare vista. maks 5000

Emnetittel endret.

Andrs

Endret av Andrs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den bør kunne brukes til gaming, da ikke med maks oppløsning. hvordan finner jeg klokkingsvennlige komponenter da? Og det er jo ikke noe vits å klokke billig komponenter høyt hvis jeg må bruke flere tusen på kjøling lissom. Noen som har tips til meg, motas alle tips med takk;)

Lenke til kommentar

For under 5000.- inkludert skjerm, så får du ikke veldig mye. Mht Vista, så vil de fleste PCer som selge i dag takle Vista, mulig du vil trenge mer minne, men det er stort sett det, de heftigste visuelle effektene trenger du ikke.

Selv ville jeg nok lagt ut litt til, for 6-7000 kan du få en OK bærbar som vil møte de fleste behovene dine. Utvalget av stasjonære(inkludert skjerm) øker også betydelig dersom du strekker deg hit.

Mitt forslag er å se på Netshop, Komplett, Dell og andre større nettbutikker(ikke tenk Elkjøp engang med mindre du skal ha fryseboks). Her har man somregel ferdige løsninger, både stasjonære og bærbare. NB! Husk at mange av tilbudene på stasjonære ikke inkluderer skjerm, skjerm er normalt ikke inkludert dersom det ikke er spesifisert.

Mitt råd er: ikke heng deg opp i AMD eller Intel, nVidia eller ATI. I denne prisklassen er ytelsen veldig lik og det er neppe CPU kraft som vil være det største problemet. Det som derimot er viktig er minne, 1 GB minst.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker. Finner jeg noen veldige billige brukt pcer er vel saken grei for min del. Er det din pc det der? hvor mye koster den da issom?

7206923[/snapback]

Mht brukt, så vil jeg si tommelfingerregelen er: ikke noe som er mer enn 1 år gammelt og utgangspunktet bør være omtrent 1/2 av ny pris med mindre det er noe helt spesielt. Brukt er litt risikofylt, så vær forsiktig og spesielt dersom du ikke kan så mye om data/komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...