Rikkemor Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei! Jeg skal rett og slett lære å spille gitar. Har fått vite at jeg kan få en til jul, kan altså velge en selv! derfor er det virktig at den er super til meg, og der trenger jeg litt hjelp. Har nemlig ikke særlig med peiling! Tenker på en vanlig akustisk, kanskje semi akustisk? er dette noe som er greit å ha egentlig? Og den må gjerne være litt god, prisen kan ligge på 3000-4000 kr. Får man en god gitar til denne prisen? har nemlig sett noen til 30 000 og langt over denne prisen også. Og jeg er nybegynner, men vil gjerne ha en gitar som jeg kan ha lenge og fortsatt bruke når jeg blir flink. Gjør ingenting at den er litt vanskelig i begynnelsen. Og forresten, har relativt små hender, vet ikke om det har noe å si!? Håper på hjelp! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Takamine og Ibanez lager gode gitarar i den prisklassen. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 jeg ville ha gått for en Gibson eller Epiphone SG.. f. eks. G-400 Goth er jo veldig tøff da og ekstremt god å spille på... god lyd er det og Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Da ville jeg gått for Ibanez... Du far mye for pengene i den prisklassen! Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har en Fender Stratacoustic som jeg er veldig fornøyd med. Ga vel rundt 4000 for den ny, men tror den er en del billigere nå. Er meget lettspilt. Er omtrent som å spille på en vanlig strat. Kroppen er ikke den største, så lyden er ikke spesielt krafiteg, og det har jo både fordeler (bråker ikke når du øver) og ulemper (funker dårlig om du skal spille litt høyt og ikke har forsterker). Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hvorfor ikke poste her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=391636 Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Hvorfor ikke poste her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=391636 7208202[/snapback] Fordi det er mye vanskeligere å få oppmerksomhet i en så stor tråd. Mye enklere å få hjelp i en egen tråd. Til topic! Har nettopp begynt med gitar selv, starter selv med elgitar da, men det er jo de samme læringsprinsippene. Det er moro å lære! Som mange andre her har sagt, så mener jeg også at Ibanez kanskje er det beste i den prisklassen du ønsker! MVH Martin PS! Velkommen til forumet! Endret 3. november 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Rikkemor Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 tusen takk for svar! Okei ibanez er altså det beste. Men hvordan er det med sånn semi-akustisk? bør jeg gå for det? Og stål-strenger? har det noe å si? Takk;) Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Litt hardere for fingrene dine å spille på stålstrenger i starten, men er mye fetere lyd spør du meg. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det beste er å vende seg til stålstrenger med en gang... det er utrolig vondt å plutselig gå over til stålstrenger... Jeg ville anbefale en Ibanez akustisk gitar med mulighet for tilkobling til forsterker Jokke Lenke til kommentar
Rikkemor Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 yes nå har jeg gått for en ibanez akustisk med mulighet for tilkobling. Med stålstrenger;)! Takk for hjelp! Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Ingen årsak? Kjøpt den alerede? Hva synes du selv om den? Edit: Har nemmelig lurt på om jeg skal kjøpe en selv Endret 4. november 2006 av Turbo-Jokke Lenke til kommentar
Rikkemor Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Kjøpte den i dag! Jeg prøvde mange forskjellige ibanez gitarer og problemet med de fleste når man kunne tilkoble de, var at den gode lyden forsvant om man spillte uten å tilkoble den. Men så fant jeg en der lyden var super selvom man kunne tilkoble den! AW-90ece heter den visst. Vet du noe om den? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Ibanez AEL10E, har en selv... Superkos Edit: For sent ja. Endret 4. november 2006 av Jernlov Lenke til kommentar
Rikkemor Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Ibanez AEL10E, har en selv... Superkos Edit: For sent ja. 7217051[/snapback] Hmm jeg prøvde den litt i dag, og er ikke den litt mer for de som har band? Lyden var bra når man koblet den til men uten så mistet den en del lyd. Hva syns du? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Den har ikke den sterkeste lyden uten å være tilkoblet nei men funker jo. Jeg spiller sjeldent på den uten forsterker uansett. Men ser ikke ut som ett dumt kjøp den AW-90'n. Lykke til med spillinga da! Du får spørre i gitartråden som er nevnt her tidligere om det er noe da vettu. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hadde jeg sett denne tråden tidligere skulle jeg anbefalt en gitar fra Morgan instruments. De norskeste gitarene. Pickupsystemet på Morgangitarene er milevis foran alle konkurrenter i samme prisklasse, samtidig som gitarene er en drøm å spille på .. Men men, Ibanez har mye bra de og Håper du blir fornøyd Lenke til kommentar
Rikkemor Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hadde jeg sett denne tråden tidligere skulle jeg anbefalt en gitar fra Morgan instruments. De norskeste gitarene. Pickupsystemet på Morgangitarene er milevis foran alle konkurrenter i samme prisklasse, samtidig som gitarene er en drøm å spille på .. Men men, Ibanez har mye bra de og Håper du blir fornøyd 7217361[/snapback] nei, nå blir jeg usikker her! Jeg får nemlig lov til å levere gitaren tilbake på mandag om jeg ikke vil ha den. Det var ikke noe problem sa de. Så Morgan er overlegen rett og slett vil du si? Har sjekket ut en modell fra morgan, W-950SCE. Har du noe peiling på denne? Endret 4. november 2006 av Rikkemor Lenke til kommentar
Rikkemor Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Den har ikke den sterkeste lyden uten å være tilkoblet nei men funker jo. Jeg spiller sjeldent på den uten forsterker uansett. Men ser ikke ut som ett dumt kjøp den AW-90'n. Lykke til med spillinga da! Du får spørre i gitartråden som er nevnt her tidligere om det er noe da vettu. 7217349[/snapback] Okei, ja den funket jo absolutt. Lyden i AW-90 er utrolig. Men utseende, tja! vet ikke helt om jeg liker det.. har en liten ting for svarte gitarer. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 W-950SCE har jeg sett på ja, og den er veldig deilig - spesielt med gode strenger. Opprinnelig en gitar til 8000, men som man får tak i til rundt fire. Morgan er kjent for å levere veldig høy kvalitet for lite penger. De andre store produsentene (les: Fender, Gibson etc) prøver helst å presse deg opp på en dyrere modell - men de er til gjengjeld utrolig gode! Men gitarer er ofte smakssaker, men som sagt tidligere er pickupsystemet på Morgan-gitarene overlegent det meste annet. En annen ting er at Morgan-gitarene produseres i Norge (nærmere bestemt på Stathelle), så om det blir noe feil, eller om den går opp i liminga, eller noe sånt (btw. har aldri opplevd det med noen gitar, heller ikke hørt om det, men rent hypotetisk), så er det bare sende gitaren til Stathelle, så fikser de det utrolig kjapt og greit, uten spørsmål eller noe. Pappa har en litt dyrere modell, og han bor på Stathelle. En dag var det noe feil med gitaren, og han pakka den i bilen og kjørte rett bort til fabrikken, hvor de fiksa det på noen minutter helt gratis. Er imponert over kundeservicen deres... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå