phanti Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Jeg har som sagt Asus X800GTO, som jeg nå har montert på en ATI Silencer 4 på. Problemet mitt er at kontakten på ATI Silencer ikke passer på skjermkortet. De er begge 3-pins, men kontakten på ATI Silencer er større, og passer dermed ikke. Forslag til hva jeg kan gjøre? På forhånd takk PS: Den nye kjøleren monterer jeg ikke av igjen, så håper på en enkel løsning som ivaretar dette. Edit: urls fixing. Endret 31. oktober 2006 av phanti Lenke til kommentar
phanti Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 NB! Arctic Cooling bruker ATI og nVidias standard viftekontakter. ASUS skjermkort har en annen type viftekontakt. Det må enten benyttes overgang (Microplex har ikke slike overganger), alternativt kan viftekontakten kuttes av (bruker mister da reklamasjonsretten) og sort leder kobles til jord og rød leder til +12VDC. Dette fant jeg først ut nå. Bestilte denne sammen med andre deler fra en annen webshop. Noen som vet om en webshop som har slik kontakt? Alternativ 2 blir vel å kutte kabelen og koble til manuelt :\ Lenke til kommentar
Intern Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Har ingen forslag utenom å enten lete/ringe rundt til forskjellige butikker/webshop's og høre eller å kutte ledningene å koble de til manuelt som du sa...! Lenke til kommentar
Quir0 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) det er for at grafikk kortet ikke kan gi strøm nok til mer. de er konstruert for å ikke bli bytta vifta på. Men på min asus geforce 6800gt så var det 2pins. og mitt nye skjermkort har også 2pins 7900gt. Endret 2. november 2006 av Quir0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå