Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding i oppstart

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått ny data, første gang eg gjekk inn gjekk det fint. Kom inn på brukeren og det blei tydelig installert en form for drivere. Så tok eg turen ned for å ete, og da eg kom opp igjen var maskina i skjermbeskytter modus. Kom ikkje utav denne og måtte difor restarte maskina. Godt mulig at nokre program gjekk i bakrunnen.

Da eg skulle inn igjen gjekk alt fint heilt til det skulle inn på brukervisninga(Heilt i starten), da kom feilmeldinga opp:

"Winlogon.exe - Ugyldig bilde"

"Programmet eller DLLen c:\WINDOWS\system32\KBDUS.DLL er ikke et hyldig windows-bilde. Kontroller dette mot installasjonsdisketten.

Har prøvd det meste av det eg kan(Ganske lite).

Spørsmålet er ganske enkelt ka eg bør gjere? Reformatere muligens, evt korleis? Trenger alle slags råd, tar imot alt og prøver. :)

Maskina er foresten en Dell dimension 9200 med Windows XP Home Edition.

Takker for alle svar!

Endret av ognom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter mener nok KBDUS.DLL - som er relateret til keyboard/tastatur.

Søk på dette filnavn på google.com og du vil finne løsninger der på ditt problem.

Dette er forøvrigt fremgangsmåten ved alle 'blåskjermer', hvor der blir nevnt et fil-navn.

@ S_tone_meg: "Tror dette vil fikse problemet..." :thumbdown:

Tro hører hjemme i kirken - ikke her på HW-forummerne!

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Trådstarter mener nok KBDUS.DLL - som er relateret til keyboard/tastatur.

Søk på dette filnavn på google.com og du vil finne løsninger der på ditt problem.

Dette er forøvrigt fremgangsmåten ved alle 'blåskjermer', hvor der blir nevnt et fil-navn.

@ S_tone_meg: "Tror dette vil fikse problemet..."  :thumbdown:

Tro hører hjemme i kirken - ikke her på HW-forummerne!

Kimmer

7197113[/snapback]

Jo sikkert KBDUS.DLL, men musa var satt fast akkurat over, so såg ikkje :) Beklager feilen

Lenke til kommentar

Har søkt og funne fila, ka ska eg då gjere? Kjeme ikkje inn på sjølve windows så får ikkje lagt inn i fila. Sitte på laptop no. Bør eg kanskje reformatere datan?

EDIT: Fann no et en ting, på "POST behavior" står det keyboard errors, Report eller not report. Om eg då tar av, vil feilmeldinga gå vekk? Veit ikkje kor smart det e å eksprimentere med ting eg ikkje veit, så spør her først..!

EDIT: Funka ikkje :/

Endret av ognom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...