janfredrik Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei. Har et problem her. Jeg skal laste opp den norske ipb språkfila fra pussopp.no. Jeg har lastet den ned og pakket den ut sånn at det bare er .xml fila igjen. Når jeg laster den opp via "Import a Language" funksjonen i IPB Adminpanel så kommer det følgende: Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 32 bytes) in /public_html/forum/ips_kernel/class_xml.php on line 254 Noen som har en løsning på hvordan jeg kan fikse dette? Prøvde å legge inn den på et annet forum jeg har av IPB av lik versjon på en annen server, og der gikk det. Prøvde også å kopiere lang filene til mitt forum, men da ble ÆØÅ til rare tegn, og det vet jeg ikke hvordan jeg skal fikse. Noen smarte mennesker her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 du må øke max-limit'en på xml-filer i php.ini, tror eg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Dette har ikke noe spesifikt med maks grense på XML filer å gjøre. Du må få økt memory_limit i php.ini, denne står tydligvis på 16M nå. Vet du ikke hvordan du sjekker hva memory_limit er satt til, så legg til dette i en fil, og søk på siden som dukker opp. <?php phpinfo(); ?> Endret 31. oktober 2006 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Ja det ser ut som den er satt til 16M memory_limit 16M Hva skal jeg gjøre for å evt. øke denne? Finner ingen php.ini fil. Den er det vel webhosten min som har? Endret 31. oktober 2006 av janfredrik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Ja, det er noe de som driver serveren som bestemmer disse instillingene. Ta kontakt med de hvis dette ikke virker: Legg til følgende linje starten av class_xml.php; ini_set("memory_limit","32M"); Dette er et forsøk på å overstyre grensen på 16M satt i php.ini. Det kan hende at dette ikke har noen effekt, for de som drifter serveren kan skru av muligheten for overstyring. Endret 1. november 2006 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Vet noen hvorfor Æ Ø og Å blir helt herpa når jeg opplaster en Norsk språkfil til mitt ipb forum? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 kan godt være pga. tegnsettet er konfigurert feil. har samme problemet noen som har løsningen? Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Jeg og janfredrik satt å oversatte alle de rare tegna til ÆØÅ manuelt... Man kan si at vi er lei av ÆØÅ Edit: Skal være snill og dele den med dere Last ned her Unzip og legg mappa i "cache/lang_cache/" Endret 4. november 2006 av lefsaker Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg og janfredrik satt å oversatte alle de rare tegna til ÆØÅ manuelt... Man kan si at vi er lei av ÆØÅ Edit: Skal være snill og dele den med dere Last ned her Unzip og legg mappa i "cache/lang_cache/" 7214247[/snapback] Å oversette ÆØÅ manuelt er jo ingenting. Vi måtte oversette hele forumet, siden det ikke hadde kommet noen språkpakke til 2.1.* da det ble lagt inn Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det er kjedelig det! Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har et problem med det nye oppsettet! Etter at vi fikk det til kjørte vi alle brukerne over på Norsk språkfil - men da jeg gikk til manage og manage users kom følgende beskjed opp da jeg trykket på "Manage users": IPB WARNING [2] ipsclass::require_once() [function.ipsclass-require-once]: Unable to access /customers/meldal-lan.com/meldal-lan.com/httpd.www/forum/cache/lang_cache/norwegian/acp_lang_member.php (Line: 1260 of /sources/ipsclass.php) IPB WARNING [2] ipsclass::require_once(/customers/meldal-lan.com/meldal-lan.com/httpd.www/forum/cache/lang_cache/norwegian/acp_lang_member.php) [function.ipsclass-require-once]: failed to open stream: No such file or directory (Line: 1260 of /sources/ipsclass.php) Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Har du i det hele tatt sjekket hva feilen er på ipsclass.php i de linjene? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Står jo helt klart i feilmeldingen. Trenger da ikke lese ipsclass.php for å finne ut av det. acp_lang_member.php eksisterer ikke. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Da tar du bare den acp_lang_members.php fra den engelske mappa, også kan du oversette den Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 takk, funka å bare ha over filene ja... Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Dette virket greit, men jeg har ipb 2.2.1 og da jeg trykker på inbox (da jeg har på norsk språkpakke) skjer det noe galt og jeg mister mye av menyen til venstre. Jeg lurer på om noen hadde en oppdatert verson av språkpakken slik at den virker til 2.2.1, eller bare fortelle meg om jeg har gjort noe galt Jeg ser at det er en del forskjeller i innhold i de forskjellige språkpakkene jeg har, fordi jeg har den originale engelske til 2.2.1 og kan sammenlikne med. Jeg lurte på om noen har en oppdatert verson, eventuelt fortelle meg hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Ettersom profilvisningen har fått et digert ansiktsløft, er det mye som mangler der. Og siden det ikke finnes i den norske språkfila fra 2.1.*, vises det et tomt felt der. Foreslår at du overfører alle medlemmer til engelsk, og gjør den norske språkpakken utilgjengelig helt til du selv har oversatt, eller funnet språkpakke. Si ifra om du skulle snuble over den isåfall Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg orket ikke vente og baserte meg på de gamle norsk php filene som er postet tidligere i denne tråden, åpnet en norsk og en ny engelsk (som er standard engelsk til 2.2.1) og gikk over alle sammen, fant det som manglet og fylte inn i den norske. Mye jobb var det, satt nok av timer, men det gav resultater heldigvis Jeg er ikke helt fornøyd enda men jeg vet ikke om noe som "mangler" lengre, men språket mitt er jo ikke helt bra da så Jeg kan legge ut det jeg har hvis noen er interessert Foreløpig synes jeg ikke den er bra nok til å gis ut Edit: Om noen vil sjekke litt rundt på den er det bare å titte: http://progamers.no/forum Endret 26. desember 2006 av Larsen0210 Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hmm, om du skal finne medlemmets poster kommer det opp blank side. Jeg har prøvd å sette opp forumet med helt like rettigheter på filer etc. på en annen maskin jeg har, og da får man ikke blank side når man skal finne medlemmets poster. Jeg lurte på om noen har noe fornuftig å si til det. Jeg regner med at det er en innstilling på serveren, siden rettigheter og filer er totalt like. Kanskje disse 2 linkene hjelper; http://larsen.servegame.com/test.php <- på denne serveren virker det å søke etter medlemmets poster http://progamers.no/test.php <- på denne serveren virker det ikke å søke etter medlemmets poster Jeg har ingen anelese om hva som kan være galt, og jeg vet ikke engang om linkene er noe hjelp, men det hadde vært veldig kjekt om noen hadde noe forslag til hva jeg kan prøve Håper på svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå