pb_redtag Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har fått nye dekk. Nå ser jeg at dekkene stikker litt utenfor hjulbuene. Lurer på om det er dekksidene eller slitebanen som ikke får lov til å stikke utenfor hjulbuene. Lenke til kommentar
pb_redtag Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Dette var hvis ikke noe som mange hadde et svar på, så jeg ringte Statens Vegvesen. Svaret jeg fikk var at det står dekkene ikke skal stikke ut i reglene, men at dersom slitebanen var innenfor regnet han med at det ville passere i en kontroll. Reglene er laget med tanke på steinsprut og slikt. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Dette var hvis ikke noe som mange hadde et svar på, så jeg ringte Statens Vegvesen. Svaret jeg fikk var at det står dekkene ikke skal stikke ut i reglene, men at dersom slitebanen var innenfor regnet han med at det ville passere i en kontroll. Reglene er laget med tanke på steinsprut og slikt. 7210088[/snapback] Ok, takk for at du fant ut av det. Lenke til kommentar
illest Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det er kun dakkflaten som må være innenfor. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det er kun dakkflaten som må være innenfor. 7210999[/snapback] § 32-1. Generelt om skjerming av hjul 2. Kjøretøys hjul skal være tilstrekkelig skjermet. Avskjermingen skal være solid og slik at den dekker hjulene i hele deres bredde og slik at den mest mulig effektivt hindrer fare og ulempe for annen trafikk ved vann-, søle- og steinsprut fra hjulene. Det står hele bredden her. Jeg tolker det dithen at HELE dekket, ikke bare slitebanen skal være tildekket. På island er det derimot tillatt at bare slitebanen er tildekket... Lenke til kommentar
illest Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det er kun dakkflaten som må være innenfor. 7210999[/snapback] § 32-1. Generelt om skjerming av hjul 2. Kjøretøys hjul skal være tilstrekkelig skjermet. Avskjermingen skal være solid og slik at den dekker hjulene i hele deres bredde og slik at den mest mulig effektivt hindrer fare og ulempe for annen trafikk ved vann-, søle- og steinsprut fra hjulene. Det står hele bredden her. Jeg tolker det dithen at HELE dekket, ikke bare slitebanen skal være tildekket. På island er det derimot tillatt at bare slitebanen er tildekket... 7337660[/snapback] Det er nok hele dekkflaten som menes her. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Den der er jeg ikke enig i... Snakket med BT nettopp. Hvis "buen" på dekket er det bredeste punktet, skal det tildekkes. Det gjelder også felger. Tidligere ble det praktisert som du beskriver at hvis slitebanen var tildekket så var alt OK. Pr. definisjon skal HELE dekket inklusivt det ytterste punktet være skjermet... Lenke til kommentar
illest Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Den der er jeg ikke enig i... Snakket med BT nettopp. Hvis "buen" på dekket er det bredeste punktet, skal det tildekkes. Det gjelder også felger. Tidligere ble det praktisert som du beskriver at hvis slitebanen var tildekket så var alt OK. Pr. definisjon skal HELE dekket inklusivt det ytterste punktet være skjermet... 7342894[/snapback] Hmm..ja vel. Da beklager jeg feilinformasjonen jeg har gitt. Var helt sikker på at det var sånn fortsatt. Men da vet jeg også nå at det ikke er riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå