Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel & internt net

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har et lurt svar på denne:

Jeg har bestilt meg SHDSL linje fra nextgentel.

Jeg vil da få en router fra de, og etter det jeg skjønner så er den da standard satt opp til å NAT'e den eksterne adresse til 10.x.x.x serien internt.

Det er greit nok, men jeg har en Dlink 713P brannmur/trådløs/switch boks i nettet som jeg hadde håpet å bruke videre. Den også Nat'er adresser.

Spørsmålet er hvordan kobler jeg nettverket slik at jeg fortsatt kan bruke 713p når den nye routeren er på plass.

Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da driter du i å bruke den porten som er for internettkabelen på den gamle routeren, og plugger slik:

Ny router port #1 - vanlig port på gammel router - Andre maskiner

Ny router #2 - Andre maskiner

Da vil den gamle routeren fungere som en switch, og den nye har vel også flere enn en port, så du kan bruke de portene som er til overs som vanlige porter for datamaskiner...

Dette fungerer i alle fall glimrende for meg her.

Husk, en router er i bunn og grunn en switch, bare med mer :smile: og slik fortsetter det... :smile: Dog finnes det routere med bare en port til en datamaskin, men om det er en router, så skal det gå ann å plugge en switch i den porten og dermed firedoble - hva som helst - portantallet.

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-11-09 23:53 ]

Lenke til kommentar

Hei, takk for svaret.. vet at man kjedekoble switcher

men var redd for at siden nat'ingen ikke kunne skrus av på dlink trådløst routeren at jeg ville få problemer med å nå tjenester fra trådløse klienter.

Men antar jeg bare må vente og se... tar 1-2 måneder før SHDSL linjen her her... hvis de får det til da, må koble utjevning her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...