Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kva betyr tracert www.*****.com?


Anbefalte innlegg

Eg misstenke UPC for å levera ei ustabil linje, derfor tok eg og brukte tracertfunksjonen som windows har, dvs, windows commandolinje, problemet er bare korleis skal eg tolka den :p

 

Laste opp eit bilete her som kan de kan tolka for meg:

 

Eg rekne egnetlig ikkje med at www.hw.no er syndaren :p

 

Edit: ja og viss eg pinge hw.no så får eg 1000ms ca, ping har eg skjønt. Og tracert vise kor dei 1000ms fordele seg?

post-6691-1162326260_thumb.jpg

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tracert er et utility som viser liksom veien fra din datamaskin til en annen , helt til mål:)

 

Visste ikke helt hvordan jeg skulle forklare dette så jeg tar heller et utdrag fra A+ boka:

 

Tracert

"Trace route utility that allows you to watch the path information takes to get from your machine to another one."

 

Edit: Ok, du fikk det jo forklart alikevel:P

Endret av default_hacker
Lenke til kommentar

Og slik ser min ngt-linje ut


Tracing route to www.hw.no [194.24.252.207]

over a maximum of 30 hops:



 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.xxxxxxx.lan [10.0.0.1] 

 2     5 ms     5 ms     8 ms  1.80-202-68.nextgentel.com [80.202.68.1] 

 3     6 ms     5 ms     6 ms  80-202-3-18.dd.nextgentel.com [80.202.3.18] 

 4     *        *        6 ms  217-13-0-2.dd.nextgentel.com [217.13.0.2] 

 5     6 ms     7 ms     5 ms  ge-1-3-0.c1.gaus.osl.no.fasthost.no [193.156.90.65] 

 6     6 ms     7 ms     6 ms  ge-1-0-25.b1.hmg.osl.no.fasthost.no [80.65.48.6] 

 7     6 ms     6 ms     7 ms  kappa.hardware.no [194.24.252.207] 



Trace complete.

 

Håper du ikke er spiller :hmm:

Lenke til kommentar

Du har veldig, veldig høy ping. Jeg har alltid hatt mellom 20-50ms ping på mine xDSL-linjer (på ulike steder i Norge).

 

I praksis betyr trolig det at fra du trykker enterknappen til "noe skjer" vil det være en merkbar

forsinkelse på vanlig nettsurfing. I spill a la counterstrike etc. vil det sikkert bli mye lagg..

 

Som sammenligning hadde jeg 220-300ms ping på satelitt internett.... :!: Og da måtte tcp-ip pakkene gå ut gjennom analog 56k moden, via internett til server i stockholm, for så å leveres

fra det store verdensrom tilbake til meg.

 

Så enten så har du noe feil på linja, eller så er noe hjemme hos deg feil konfigurert eller noe.

 

Du kan jo sette en tråd hvor du ber om ping-resultater fra andre brukere her på forumet

som har samme abo/isp som deg.

 

Så har du litt mer å slå i bordet med.

 

 

:thumbup:

 

Her er en tracert via min **mobile** EDGE forbindelse... som sammenligning.

 

Og mobilt burde være ganske så treigt i forhold til ditt!

post-15728-1162327810_thumb.jpg

Endret av steveak
Lenke til kommentar

Hmmmm... det er litt merkelig, jeg flyttet til et nytt sted hvor Get(UPC) allerede var innstallert

 

Jeg har aldri vært borti mere DRIT enn den jævla linja jeg har her. Hver ettermiddag fra klokken 17.00 til ca. 01.00 faller hastigheten dramatisk, dvs. fra 10Mbit til <300kbit.

 

Har ringt UPC support og fikk slengt i trynet at jeg var en komplett nybegynner på PC og at det var spyware på pcen min. Jeg kunne legge frem tptester med <300kbit TCP-hastighet, og UDP-hastigheten oversteg 8Mbit. I tillegg la jeg frem logger fra routeren, tracert til google, hw.no og min wow-server. Aldri før har jeg blitt behandlet dårligere enn av denne kundebehandleren.

Det som toppet hele driten var når jeg sa at jeg brukte MAC-filtrering på den trådløse routeren, da bare snøftet han og sa "det finnes noe som heter brute force".

 

Den dagen bestemet jeg meg for at Get skal ut av huset fort som faen, og inn med noe nytt.

 

 

Det som er litt merkelig er at min tracert har MYE lavere latency enn deg mellom nodene, så det er definitivt noe galt hos deg. Hvordan ser netstaten din ut? (Skriv netstat istedenfor tracert).

Lenke til kommentar
Hm, kanskje eg har vore uheldig med sentralen min. Håpe uannsett det er lett å fiksa problemet. Eg hadde nemlig det same problemet då eg budde i kokleheia :/

 

Skal prøva det med routeren. Det har ingenting med coax-kabelen å gjera? At den kan bli forstyrra av tvsignaler etc?

7194284[/snapback]

 

Jo det kan den, men normalt då så vil du ikkje greie å koble deg opp. Min erfaring er at UPC er veldig ubereinlige. Ofte så er DNS serveren deiras heilt på tryne og eg må bruke proxy server for å greie å surfe.

 

Akkurat nå så får eg litt treig nedlasting, 100kb/s mot normalt 170kb/s. Budde og i Kokleheia og hadde UPC der for 2 år sidan og det var ofte nedetid og dei same erfaringane.

 

Har 2 månedar igjen her i Kristiansand så skal eg heim igjen til fiberkabelen min i Stavanger :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...