Gå til innhold

Forbanna lyn!!!

Xvani

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde lynnedslag for et par mnd siden og PSU (ihvertfall) røyk.

Har nå fått et enermax PSU fra Microplex, men når jeg har montert dette og skrudd på "på/av bryteren" bak på PSU'et (power supply) kommer det en slags summe lyd. Høres ut som det skal ekspolodere...

Jeg vet ikke om På knappen på selve PC'en er på, og tør heller ikke teste om den er av/på, i frykt for at et eller annet skal ryke.

Tror dere hk har røket sammen med PSU?

setter pris på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan er du så sikker på at det er hk som har gått? Det er snakk om masse penger her, da pappa vil ha p4 (hk + CPU) hvis det er røket...

Litt morsomt egentlig, Dell ville ha 3000kr for et hovedkort til p3 700mhz (slot 1 riktignok, men likevel)

Da sa jeg: vi kjøper p4 til samme prisen.

Har RDRAM fra før, så....

Lenke til kommentar

Quote:

Xvani skrev (2002-11-10 00:42):

hvordan er du så sikker på at det er hk som har gått? Det er snakk om masse penger her, da pappa vil ha p4 (hk + CPU) hvis det er røket...

Litt morsomt egentlig, Dell ville ha 3000kr for et hovedkort til p3 700mhz (slot 1 riktignok, men likevel)

Da sa jeg: vi kjøper p4 til samme prisen.

Har RDRAM fra før, så....

Sånn for å sikre mot at du får problemer her; hva slags RDRAM har du? Hvis det er RDRAM for PIII, så er dette meget sannsynlig PC600, og helt ubrukelig for P4. Da er det MYE bedre å kjøpe AMD med DDR. (Helst P4 / DDR, men dette er jo dyrere.)

-KJ

-KJ

Lenke til kommentar

Kjøp deg et overspenningsvern i samme slengen, om far din ikke har det allerede kan han takke seg selv for at pcen gikk opp i røyk.

Strømtilførselen skal være på 220V men varierer mye over de 5% de fleste apparater tolerer (om påvist større spenningsforsjell->ingen garanti).

PS Norge har et av de dårligste strømnettene i Europa (gamle strømledninger).

Lenke til kommentar

Aner ikke hva slags minne det er. Mener det er PC800.. Brukbart? Har sett litt på Kingston sidene, men skjønner ikke bæret.

specs:

Produsent: Kingston

Antall pins: 184

Nummer som står på pakkene: KTD-XPSB7N/256

Hva slags minne er egentlig dette? (det er det jeg trenger å vite)

Noen forslag til hk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...