Gå til innhold

Tele2 MMS og SE K800i problemer.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Av en eller annen grunn nekter Tele2 MMS-oppsettet som jeg henter fra Tele2 sine sider å fungere med min SE K800i.

 

Jeg mottar innstillingene via SMS og alt installerer seg fint, jeg får ihvertfall ingen feilmeldinger. Vanlig WAP fungerer som det skal. Videre står det at jeg må sende en MMS til meg selv før det fungerer, men jeg får altså ikke en gang sendt til meg selv.

 

Jeg har siste software versjon på telefonen. Oppdaterte via SE-automatiske oppdatering for en uke eller to siden.

 

Feilmeldingen er:

1. Ikke i hjemmenett. Sende likevel? (Her svarer jeg ja).

2. Kan ikke sende. Tjenester er ikke tilgjengelig. Prøve på nytt? (Har prøvd en rekke ganger, uten hell... 2-3 uker)

 

Jeg hadde en K800i som ble stjålet for en måneds tid tilbake. På den fungerte både WAP og MMS med Tele2 utmerket. Med min nye K800i har det aldri fungert. Kun WAP. Jeg har prøvd å slette WAP og MMS profilene flere ganger for å installere på nytt med samme resultat. Jeg har forøvrig et Mobil Super abonnement, om nå det skulle ha noe å si da.

 

Noen som kan hjelpe eller har noen tips?

 

Thanks,

 

Obi

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen andre på forumet her som har en SE K800i med siste software versjon som bruker Tele2, hvor både MMS og WAP funker? Eller er det bare jeg som har gått i Tele2 fella...

 

Sendte Tele2 en e-post i stad. Svar: Regn med 3 dagers behandlingstid... My ass. Skal de bruke 3 dager på å svare på svaret jeg etter all sannsynlighet ikke får om 3 dager også? Det er nesten så jeg savner Telenor. Og det sier litt.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Gjør følgende:

 

Meny -> Innstillinger -> Tilbakestill alt -> Tilbakestill innst -> låsekode 0000

Gå på meny->innstillinger ->kommunikasjon->Datakomm->foretrukken tjenste -> kun LS

Sendt nytt oppsett.

Avpå med tlf, og MMS med KUN TEKST ELLER TOM MMS til deg selv

 

Voila.

 

//Hit

Lenke til kommentar

Menyen heter tilbakestill alt -> tilbakestill innstillinger, da sletter du bare innstillinger. Velger du tilbakestill alt 2 ganger etterhverandre, slettes ALT så den må ikke brukes.

 

Ikke i hjemmenett kommer uansett på SE, da Tele2 har hjemmenett i Sverige. Betyr ingenting for din del.

 

//Hit

Lenke til kommentar

Tror jeg skal si opp kundeforholdet med Tele2. At de ikke klarer noe så basic som å få MMS til å fungere diskvalifiserer dem totalt. Det er faktisk noe ihvertfall jeg er avhengig av i jobben. Men værst av alt, å bruke hele tre arbeidsdager med å svare/hjelpe kunden er jo bare pinlig. Det får ihvertfall meg til å "pull the plug".

 

Greit at de sikkert er litt billigere enn f. eks. Telenor, men Telenor virker ihvertfall. Og Telenor har vett nok på å ha et support-apparat som funker. Det dummeste av alt er at de skylder på Telenor. Mener at Telenor saboterer dem.

 

En annen ting som ikke virker med Tele2 er mobilbank. De har visst ingen avtaler med BBS.

 

Vel vel, det går an å ringe og sende SMS. Det er det.

Lenke til kommentar

Nå funker det omsider. Det viste seg at MMS (og andre kostbare ting) ikke var aktivert på abonnementet mitt. Da jeg meldte mobilen min stjålet ble abonnementet mitt korrekt sperret, men da de åpnet det igjen viser det seg at de bare åpnet det delvis. Jeg burde kanskje ha sett sammenhengen. Men jeg måtte faktisk insistere på at det var noe galt med selve abonnementet før de gadd å sjekke grundigere.

 

Nå virker det ihvertfall. Hurra!

 

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har AKKURAT samme problem, har k610i men det virker som om det er irrelevant her da.

Får gi dem en lyd, jeg har faktisk gått uten MMS i sånn 9 måneder, bruker det egentlig ikke likevel. :p Men irritert meg har jeg jo, jeg skjønte jo bare ikke.. Jaja jeg får ringe i morgen tidlig. ^^,

Lenke til kommentar
Jeg har AKKURAT samme problem, har k610i men det virker som om det er irrelevant her da.

Får gi dem en lyd, jeg har faktisk gått uten MMS i sånn 9 måneder, bruker det egentlig ikke likevel. :p Men irritert meg har jeg jo,  jeg skjønte jo bare ikke.. Jaja jeg får ringe i morgen tidlig. ^^,

8213536[/snapback]

 

Det er MYE problem med Sony Ericsson og mms hos alle operatører, så skylden ligger nok ikke hos tele2. Det er ofte en fordel å slette alle gamle instillinger fra datakontoer og internettprofiler (finnes under kommunikasjon i instillingene) og så sende nye fra Sony Ericsson sine egne sider. Pass også på at foretrukket tjeneste er satt til gprs&gsm (ps&ls).

Lenke til kommentar

Tøv, tvert-i-mot har jeg hatt langt mindre problemer med SE. Og JO, det var Tele2 sin feil. Da jeg mistet mobilen min stengte jeg abonnementet, og da jeg fikk ny glemte de å åpne abonnemtet helt, de åpnet kun for tale og SMS. Wap og MMS forble stengt. Jeg måtte via 3 kundebehandlere før en oppdaget hva som var feil.

Lenke til kommentar
Tøv, tvert-i-mot har jeg hatt langt mindre problemer med SE. Og JO, det var Tele2 sin feil. Da jeg mistet mobilen min stengte jeg abonnementet, og da jeg fikk ny glemte de å åpne abonnemtet helt, de åpnet kun for tale og SMS. Wap og MMS forble stengt. Jeg måtte via 3 kundebehandlere før en oppdaget hva som var feil.

8232205[/snapback]

 

Dette er ikke tøv. Mulig det i ditt tilfelle er tele2 sin feil, men på de fleste relativt nye sony ericsson terminaler så fungerer ikke mms kun ved å motta ota. (Men dermed så blir det lett løst ved å slette allerede lagrede profiler og sende nye)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...