Gå til innhold

Fikk skadet kabinett hos Netshop, angrefrist?

Anbefalte innlegg

Da jeg åpnet pakken fra Netshop viste det seg at kabinettet har pådratt seg en del skader. Det er en stygg bulk oppe i venstre hjørnet noe som gjorde at døren er halvveis defekt og at kabinettet er litt skjevt framme. Powerknappen fungerer heller ikke som den og jeg må starte maskinen med å kortslutte power sw pinnene på hovedkortet med et skrujern.

Har sendt mail til Netshop om denne saken, men det føles som om at jeg får standard-svar tilbake ettersom de ikke konkret svarer på det jeg spør om. Tanken på å sitte med alt utenom et kabinett fram til jeg får et nytt kabinett tilbake frister særdeles lite, kan jeg forlange å få tilsendt et nytt kabinett før jeg sender det skadde tilbake?

Når det gjelder angrefrist så har jeg fundert litt på det. Kan jeg benytte meg av angrefristen angående dette kabinettet og bestille et nytt kabinett hos Netshop med en gang? Slik at de får det skadde kabinettet med en gang og et nytt kabinett er på tur nordover, det høres mye raskere ut :hmm:

Fikk pakken den 25.10-06.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er det jo Posten som da mest sannsynlig har skadet kabinettet ditt.

Angrerett kan ikke brukes da den ikke er salgbar og du må rett og slett vente på at saken blir behandlet.

Du har ikke krav på et kabinett kjørt opp i limousin, nei... :)

7193769[/snapback]

Pokker, det var ikke det jeg ville høre. Selv så er jeg litt usikker på om Posten er ansvarlig for skaden. Pakken ankom i en svær eske og inne i den esken lå en ny eske med kabinettet inni. Esken med kabinettet har fått seg en støyt, men jeg klarer ikke se noen lignende skader på den ytterste esken.

Jaja, da må jeg vel se om komponenetene passer i det gamle kabinettet mitt.

:cry:

Lenke til kommentar
Netshop er veldig gode på service så det ordner seg sikkert på en fin måte for deg. :) Ring dem i morra så sender de sikkert et nytt et ganske kjapt.

7193830[/snapback]

Tror jeg også er det beste, denne saken høres jo veldig opplagt ut. De er sikkert villige til å sende avgårde ett med en gang og ta det gamle i retur når det kommer. De har alt å tape og ingenting å tjene (kabinettet må jo erstattes likevel) på å være vanskelige.

Lenke til kommentar

Angrerett kan ikke brukes da den ikke er salgbar og du må rett og slett vente på at saken blir behandlet.

7193769[/snapback]

Kravet er at den skal kunne leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde. Siden man mottok den skadet, må den kunne sendes tilbake skadet. I fobrukerkjøp er det ikke kjøpers problem at selgers fraktør har skadet gjenstanden, og bør derfor heller ikke gå utover kjøper. Jeg ville derfor prøvd angreretten, siden det sannsynligvis fører til at du får kabinett raskere enn en normal returprosedyre. Aller først ville jeg dog _ringt_ Netshop og hørt om de kan ordne opp enda raskere, ved å sende et nytt kabinett asap.

Lenke til kommentar

7193769[/snapback]

Kravet er at den skal kunne leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde. Siden man mottok den skadet, må den kunne sendes tilbake skadet. I fobrukerkjøp er det ikke kjøpers problem at selgers fraktør har skadet gjenstanden, og bør derfor heller ikke gå utover kjøper. Jeg ville derfor prøvd angreretten, siden det sannsynligvis fører til at du får kabinett raskere enn en normal returprosedyre. Aller først ville jeg dog _ringt_ Netshop og hørt om de kan ordne opp enda raskere, ved å sende et nytt kabinett asap.

7194013[/snapback]

Hvis det dreier seg om transportskade vil netshop ALDRI få dekket sine utgifter dersom du ikke melder fra omgående, men velger å sende varen på angrerett. Har vondt for å tro at de vil yte ekstra god service da...

- Judaz

Lenke til kommentar

Folk bør lære seg å ta en telefon til selger. Når du får en skadet vare skal du uansett ikke lide noe som helst tap. Det er enten Posten sin feil, eller Netshop/selger. Ikke akkurat noe hokus pokus. En gylden regel er om pakken/forsendelsen har ytre skader som du kan se med ditt eget øye er det Posten sin feil, hvis ikke er det Netshop sin feil. Posten åpner ikke pakker, knuser det for så å pakke det ned igjen. Ja, selvfølgelig kan ting bli ødelagt av støt og få "indre" skader men det skjer sjelden da ting idag er såpass godt pakket mot støt. Uansett; er det tvil ta kontakt med selger via telefon.

Lenke til kommentar

Å bruke angreretten, for så å bestille seg et helt identisk produkt er misbruk av angreretten. I dette tilfellet er det helt klart en reklamasjonssak i hht. forbrukerkjøpsloven. Forbrukerrettighetene er under sterkt press og alle som misbruker rettighetene er med på å gi de kreftene som ønsker å stramme inn rettighetene arguementer for sitt syn.

Lenke til kommentar

Er noen dager siden jeg sendte inn kabinettet, men kan skrive litt om det likevel. Jeg ringte Netshop i forrige uke og forklarte hva som hadde skjedd med med kabinettet. De sa at jeg skulle ta med kabinettet til Posten og skrive skademelding, men jeg skulle også ta bilder av skadene og skademeldingen så jeg kunne sende bildene over til Netshop.

Så snart Netshop hadde sett bildene av skadene og skademeldingen så skulle de sende et nytt kabinett til meg, men nå lurer jeg på om de var litt for raske på avtrekkeren. Sendte inn kabinettet på fredag i forrige uke og sendte mail med bilder samme kvelden, men har fremdeles ikke hørt noe fra dem. Hvis jeg ikke får svar i løpet av dagen i morgen så må jeg nok slå på tråden en gang til.

Lenke til kommentar
Å bruke angreretten, for så å bestille seg et helt identisk produkt er misbruk av angreretten. I dette tilfellet er det helt klart en reklamasjonssak i hht. forbrukerkjøpsloven. Forbrukerrettighetene er under sterkt press og alle som misbruker rettighetene er med på å gi de kreftene som ønsker å stramme inn rettighetene arguementer for sitt syn.

Så lenge vi har rød regjering kommer ikke forbrukerrettighetene til å bli innstrammet.

Lenke til kommentar

Jeg blir overrasket om netshop gir deg noe som helst.. tipper dem skylder på at du har påført skaden med viten og vilje. Netshop og retur hører ikke sammen. Dem venter nok på at kabinettet skal komme til dem, så "sjekker" dem ut skaden og konkluderer med at dette har DU gjort selv.. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg blir overrasket om netshop gir deg noe som helst.. tipper dem skylder på at du har påført skaden med viten og vilje. Netshop og retur hører ikke sammen. Dem venter nok på at kabinettet skal komme til dem, så "sjekker" dem ut skaden og konkluderer med at dette har DU gjort selv..  :roll:

7244570[/snapback]

Tipper du ikke har hatt noe med Netshop sin service / returavdeling å gjer eller så har du vært ekstremt uheldig.

Har vel egentlig bare hørt godord om Netshop og mine erfaringer står til A i karakterboka :yes: Tipper vedkommende får en fair behandling :yes:

Lenke til kommentar

Kjøpte du et kabinett eller en pc - så kommentaren om at du må starte den med kortslutning, og trekker da konklusjonen at du har bygget i kabinettet, selv om du så det var defekt. Det taler ihvertfall ikke til din fordel. Det logiske å gjøre når en får noe som både er bulket og skeivt er vel å ringe og klage, ikke bruke gjenstanden.. Bare min tanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...