Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan kan jeg bryte forbindelsen midlertidig?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bryte Internett-forbindelsen min midlertidig en gang i blant, av sikkerhetsmessige årsaker. Hvordan kan jeg gjøre dette?

Jeg bruker Windows XP Home SP2; har Online ADSL-abonnement; rutermodemet mitt er satt opp slik at en forbindelse skapes automatisk av trafikk.

Hvordan kan jeg forsikre meg at ingen ting går ut eller inn av rutermodemet i et par minutter, uten å fysisk dra ut kontakter, slå av modemet, eller måtte begynne å "ringe opp" hver gang jeg skal koble meg til Internett?

Et slags program, kanskje?

For de som er nysgjerrige, så dreier det seg om å skrive inn passord til krypterte filer jeg har liggende på harddisken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
(...) Et slags program, kanskje?

7193694[/snapback]

Jeg bruker zonealarm firewall (gratis versjonen). Der har jeg mulighet til å stenge av all internett/nettverks forbindelse som maskinen min måtte ha.

Lenke til kommentar

Sleng ikonet for nettverkstilkoblingen din på taskbaren (gå inn på properties på "My Network Places", og properties på tilkoblingen din, så krysser du av for "Show icon in notification area when connected".). Du kan da lett bare disable den midlertidig via høyreklikkmenyen.

En noe enklere og mer hendig løsning er å installere et hvilket som helst brannmurprogram. Da har du alltid (iallefall etter min erfaring) mulighet til å stoppe all trafikk via et enkelt tastetrykk. Selv bruker jeg f.eks Kaspersky Anti-Hacker, lite og lett.

Endret av araziel
Lenke til kommentar

En noe enklere og mer hendig løsning er å installere et hvilket som helst brannmurprogram.

Jeg fant ut at jeg kunne blokkere trafikken med NAV 2006. :) Problemet er løst.

Å deaktivere nettverksforbindelsen fungerte ikke; jeg fikk en feilmelding ang. Plug-and-Play.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...