Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Derbi, Rieju eller Motorhispania?


ainstainy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg ville enten valgt Rieju RR eller Rieju SMX. Alle mopedene utenom Derbi har samme motor, AM6 motor som brukes på de fleste mopeder nå for tiden. Skjer det noe med motoren er det ikke problemer med å skaffe deler. Rieju er kjent for å gå litt bedre enn konkurentene med uplombert eksospotte, men det er ikke snakk om mye. Jeg har Rieju RR 03 selv og kan ikke annet enn å skryte av sykkelen. Rieju er kvalitet all the way! :cool: Jeg anbefaler deg Rieju, men valget er ditt. Lykke til med kjøpet! :)

Lenke til kommentar
Jeg mener at Derbi alltid er et hakk over alle konkurentene både motormessig kvalitets messig og utseneds messig  :D  så jeg ville uten tvil gått gor derbi :p

7193684[/snapback]

 

 

For å være ærlig, jeg har ikke noe sans for postene dine.

Greit , vi vet det, alle mann her inne, du har Derbi, greit ?

 

Du har vel sett på statistikk og testet de fleste motorene antar jeg, imat du legger ut en slik påstand om at Am6 maskiner er dårligere enn Derbi sine maskiner ?

 

Gå etter utseende når du velger en moped. Motoren teller lite, bare den er i generelt god stand, ser jeg ikke noe problemer med at den ikke skal vare 2 år, uansett om det er Derbi eller Am6.

 

En "gateRace" sykkel er jo pene sykler, som feks SMX, eller DRD hos Derbi selvsagt.

Uansett hvordan man ser på det, er man nesten dømt til å tape på moped.

Lenke til kommentar

liker du ikke postene mine ? :( men det er da et faktum at derbi motorene faktisk tåler mer en am6 ,når det kommer til veiva, og jeg har hørt at girkassa skal vere bedre på derbi motorer og at det skal vere mer plastik deler i am6 en derbi motorene. så det jeg sier sier jeg faktik ikke bare for jeg selv har derbi.

Lenke til kommentar

Er helt riktig som EvilDuck sier. AM6(AMkjeks) tåler lite. Det skal ikkje store trimsylinderen til for at veiva sier takk for seg.

Derbi derimot, har ei meget god veiv. Har selv køyrd på Malossi sin råeste trimsylinder, Mhr Team 50mm på orginal veiv. Dette gjelder ein Derbi GPR.

Var ikkje slark i veiva, var bare veivlagrene som rauk.

 

Personlig syns eg også at Derbi ligger foran de andre når det gjelder utseende, og motor.

Lenke til kommentar

Det er sant at Derbi motorene tåler myyye mer juling enn Am6 som de andre her sier, og jeg kjører ikke Derbi så ikke si noe på det ;)

 

Derbi motoren har kraftigere veiv, og bedre girkasse som de andre sier..

Ellers blir det vell veldig likt :)

Endret av Bartman2k
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Jeg mener at Derbi alltid er et hakk over alle konkurentene både motormessig kvalitets messig og utseneds messig  :D  så jeg ville uten tvil gått gor derbi :p

7193684[/snapback]

 

 

For å være ærlig, jeg har ikke noe sans for postene dine.

Greit , vi vet det, alle mann her inne, du har Derbi, greit ?

 

Du har vel sett på statistikk og testet de fleste motorene antar jeg, imat du legger ut en slik påstand om at Am6 maskiner er dårligere enn Derbi sine maskiner ?

 

Gå etter utseende når du velger en moped. Motoren teller lite, bare den er i generelt god stand, ser jeg ikke noe problemer med at den ikke skal vare 2 år, uansett om det er Derbi eller Am6.

 

En "gateRace" sykkel er jo pene sykler, som feks SMX, eller DRD hos Derbi selvsagt.

Uansett hvordan man ser på det, er man nesten dømt til å tape på moped.

7717519[/snapback]

 

 

 

UTSEENDE ER BARE BLING!!

 

Gå etter en ped som er lett og trimme og god motor..

Hvis jeg skulle valgt ville det stått mellom disse :

Rieju Mrx (pro),Derbi senda X-race, Motorhispania Ryz enduro, Furia MH, Suzuki RMX ( god kvalitet ) , Suzuki TS 50x Eller sqatte :)

Lenke til kommentar
Er helt riktig som EvilDuck sier. AM6(AMkjeks) tåler lite. Det skal ikkje store trimsylinderen til for at veiva sier takk for seg.

Derbi derimot, har ei meget god veiv. Har selv køyrd på Malossi sin råeste trimsylinder, Mhr Team 50mm på orginal veiv. Dette gjelder ein Derbi GPR.

Var ikkje slark i veiva, var bare veivlagrene som rauk.

 

Personlig syns eg også at Derbi ligger foran de andre når det gjelder utseende, og motor.

7719350[/snapback]

 

For det første, jeg vet det er en gammel post, Men; Jeg har selv hatt MHR team på orginal clutch og veiv og veivlager på Am6, gikk smooth det, helt til veivlagrene røyk.

 

Altså, veiv-lagrene, ikke veiva. Derbi sine veivlager og am6 er vel heller ikke noe stor forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...