Pango Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg vil kunne sitte å jobbe bare på ramdisk og ha HDDen avslått, for å spare strøm, dette viser seg å være veldig vanskelig, for HDDen spinner opp hele tiden for å gjøre ett eller annet. Selv om jeg ikke har swap partisjon og har FSet mountet som read-only, så spinner den opp (nei, jeg bruker ikke noen filer som krever at den må jobbe på disken selvsagt), noen på #linux sa den spinner opp for å oppdatere noen inode-tables eller noe, men hvordan kan jeg hindre den i å spinne opp? Finnes der noen kernel-patch som fikser dette? Noen som vet om noen måte å gjøre det på uten å hacke kernelen? Takker for all hjelp :smile: [ Denne Melding var redigert av: Pango på 2002-11-09 23:10 ] Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Det du vil gjøre er å deaktivere den servicen som insisterer på å gjøre noe på disken. Dette kan være crond, eller noe annet som er satt til å kjøre. Lenke til kommentar
Pango Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har prøvd å kille alt som ikke er nødvendig, det skjer likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå