Tommey Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 hmm... har tenkt litt, en Nissan Primera 2.0 med 125 hk er vel en grei og driftsikker bil? Mitsubishi Galant, di 95 mod og oppover.. er vel litt dyrere, men di er vel og greie biler? sist men ikke minst: Toyota et eller annet carina, camry og carina. kjempebiler etter min mening. blir japaner i alle fall. har alltid hatt toyota eller nissan her i familien, aldri noe problemer... hører om folk som kjøper 5 år gamle bmw'er som må på verksted i hytt å pine kan ikke bare tenke på utseende når man skal kjøpe seg førstebil, har tross alt ikke råd til å betale 10 000 i reperasjoner hvert år :!: Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Den ideelle førstebil, som alle nye sjåfører i Norge burde få på blå resept, er VW Passat 2.0TDI med 140hk. Trygge gode kjøreegenskaper, god å kjøre, aksellerer raskt under forbikjøring, trygg og driftssikker. driftsikker vw? finnes det? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Den ideelle førstebil, som alle nye sjåfører i Norge burde få på blå resept, er VW Passat 2.0TDI med 140hk. Trygge gode kjøreegenskaper, god å kjøre, aksellerer raskt under forbikjøring, trygg og driftssikker. driftsikker vw? finnes det? 7272253[/snapback] I forhold til en 20 år gammel Sierra. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 skal du ha bil, så kjøp en volvo. De varer evig og er sikker. Volvo eier! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har en Mazda 323, 1.5, 85mod jeg. Går som ei lita kule. Litt over 70hk. Men så veier bilen bare 900kg med to personer, baby, babyutstyr og barnevogn da Gjør 90km/h i andregiret uten problemer Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 hører om folk som kjøper 5 år gamle bmw'er som må på verksted i hytt å pine Nja...alle bilmerker har jo sine svin på skogen. Toyota har vel rekord for høyest antall tilbakekallede biler mener jeg. Uansett kan jeg anbefale deg Mitsubishi. Har hatt min i snart fire år, og den går som en klokke bare du vedlikeholder de som alle andre biler. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Den ideelle førstebil, som alle nye sjåfører i Norge burde få på blå resept, er VW Passat 2.0TDI med 140hk. Trygge gode kjøreegenskaper, god å kjøre, aksellerer raskt under forbikjøring, trygg og driftssikker. driftsikker vw? finnes det? 7272253[/snapback] I forhold til en 20 år gammel Sierra. 7272639[/snapback] Fordelen med Sierra er at hvis noe går i stykker kan man nærmest finne reservedeler i nærmeste grøft. En Passat må man ta med til Møller, en skjebne jeg ikke unner en 18-åring på stramt budsjett. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Aaaakkurat som mange andre merker har VW mandagsbiler. Og for den 18-åringen som ikke forstår seg på mekanikk må man likevel til verksted. Men jeg innrømmer at VW ikke akkurat er de som har høyest driftsikkerhet. Men jeg fastholder likevel at overnevnte utstyrs- og motorutgave er en god modell for hvordan en førstebil bør være. Det var egentlig poenget. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvorfor ikke en Saab 9000 nonturbo? Komfy biler, som generelt sett går og går. Litt problemer med rust, dog. I forhold til forsikring er det flere faktorer som virker inn. Jo flere som kjører en bil, jo flere kræsjer den, og det vil ofte ha negativ innvirkning på premien. Som sagt flere. 7247590[/snapback] Hva han sa Jeg har selv en 9000 2.0i 16v, jeg er 18 år (19 i november) og betaler fra 4 januar 7500 i året. Det er delkasko og 20 000 i årlig kjørelengde. Bilen står på meg, og fra januar har jeg 30% bonus. Når det kommer til driftsikkerhet er saab upåklagelig. Nå skal det sies at min bil er mildt sagt sliten, men den har 431 000 på nåla. Komfortabel og kjøre, masse ustyr (el vinduer, el takluke, el speil, sentrallås, servo, kjørecomputer, cruisecontrol og klima), og bilene er sikre som svenske biler skal være. Så en 9000 ville ikke vært noe dumt valg i mine øyne. Bilen har gubbepreg over seg, slik som de fleste saaber. Men med talladega-styling, 17" momo gtr felger, litt senking, hvite blinklys og en 2-2,5" eksos så har du en utrolig pen bil. Saab Lenke til kommentar
Tommey Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 til han over har hørt mye positivt om saab, men har liksom aldri sett nøye på dem... moren min hadde en 900 som førstebil, hun sier det var den beste bilen hun hadde hatt sikker som bare det, og driftsikker skal se hva jeg finner ut blir i allefall en 200 SX s14 senere ut i livet :!: Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 S14 er et godt valg. Går som ei kule, ser i mine øyne ganske pene ut, og kjøreegenskapene er gode. De er dyre, men gud så gode biler. Lenke til kommentar
Tommey Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 S14 er et godt valg. Går som ei kule, ser i mine øyne ganske pene ut, og kjøreegenskapene er gode. De er dyre, men gud så gode biler. 7278485[/snapback] jess skal spare, eventuelt ta opp lån når jeg har fått meg jobb en i byen her som har en, 96 mod da.. så den er ikke lik den helt nye (97-98mod og oppover) men samme motor osv, en helvettes lyd og bakhjulstrekk men tilbake til saaben, har sett litt.. er pene biler går vel opp til 4-500k km også, var ikke så dyr som jeg hadde trodd heller... synker vell enda mer i pris i løpet av 2 år. takker for svar Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 ...jeg begynner og nærme meg 18, eller.. 2 år til da men.. .... hestekrefter er ikke så veldig nøye... bare det er over 120.... 7193163[/snapback] gjør som meg, kjøp deg en audi a4... topp bil. 1.8 20V, 125hk før greenfilter og effektanlegg på strake 3". 7194924[/snapback] hehe kjører du med 3" anlegg på den bilen med sugemotor så vil du miste hester istedenfor og tjene hester 7256902[/snapback] Forklar den teorien. Og gjerne hvor mange hester man mister også... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 til han over har hørt mye positivt om saab, men har liksom aldri sett nøye på dem... moren min hadde en 900 som førstebil, hun sier det var den beste bilen hun hadde hatt sikker som bare det, og driftsikker skal se hva jeg finner ut blir i allefall en 200 SX s14 senere ut i livet :!: 7278426[/snapback] Gammel 900 er litt "kjip" førstebil, i mine øyne. 1, lite utstyr iforhold til 9000. (go figure) 2, brekket på forhjula. (Si hva du vil, men med en fersk lapp kommer det til å suge intenst på vintern) 3, nøkkeln i midtkonsollen. (Delte meninger her, jeg kan ikke fordra det) 4, den ser ikke så bra ut som 9000. (Nok en gang, delte meninger. 9000 i mitt hjerte) Men for guds skyld. Det er en sikker bil, den er driftsikker, og står det turbo på baken så har du en FANTASTISK kjøremaskin. (Men jeg vil fortsatt anbefale 9000 ) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Utseendemessig ser tross alt de fleste 900 ut som badekar. 3-dørsutgaven er pen, men ellers.. Å sammenligne 900 og 9000 utseendemessig er som å sammenligne Moskva-Marit med Angelina Jolie. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Eyh, du kan kjøpe enzo, eller for 30000kr kan du få hakket råere bil, classic Saab 900 turbo, kjøper du -88 eller nyere så er brekket på bakhjulene, og denne bilen er saab på sitt beste, bare se hvor aerodynamisk den er f.eks., mye mer saab-sjarm enn 9000 Nøkkelen i midtkonsollen er for å minske skadene på knær når uhellet er ute, Saab er sikre biler. Enda en snasen detalj er at den har støtfangere som retter seg ut automatisk viss du kræsjer i opptil 8 km/t. Vil anbefale alle å lese Saab 99 and 900 - the complete story av Lance Cole Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har en Ford Escort 1993-modell, og der er også den eneste jeg har hatt. Vet ikke om den blir for liten for deg, men for meg er den helt nydelig. Syns den er meget god å kjøre, litt tung servo, men det er en fordel når man er i fart. For min del tror jeg ikke at jeg kunne fått en bedre førstegangsbil, spesielt ikke til den prisen (fikk den for 18500). Den hadde gått ca. 185' når jeg kjøpte den, og jeg har nå kjørt på den 8-9000. Langturer går også fint i den, har kjørt den tur/retur Molde<->Kristiansand (vi var to sjåfører), samt at jeg har pendlet hver dag i noen måneder nå Det største problemet med den jeg har er motoren. Jeg har en 1,8 liters diesel, uten turbo. Ytelsen ligger på 44kW/60hk, noe som resulterer i at akselerasjonen fra null til hundre tar ca. 23 sekunder. Det ble veldig trasig på østlandske motorveger, men er egentlig ikke noe problem her i Molde. Man må bare lære seg å gire hurtig for å få nok ut av motoren hele tiden. Til gjengjeld er forbruket lavt, jeg kjørte fra Kr.sand og hjem til Molde, via Oslo (og en del småkjøring i byen) på ca. 45 liter, og jeg tror det ble i overkant av 100 mil de to dagene turen varte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå