Gå til innhold

På vei mot "1984" ?


Anbefalte innlegg

"A device the size of a sugar cube will be able to record and store high resolution video footage of every second of a human life within two decades, experts said yesterday. (...)

 

Prof Nigel Shadbolt, president of the British Computer Society and professor of artificial intelligence at the University of Southampton, said: "In 20 years' time it will be possible to record high quality digital video of an entire lifetime of human memories. It's not a question of whether it will happen; it's already happening."

 

Cliff Lynch, director of the US think tank Coalition for Networked Information, said the changes could lead to a dramatic extension of state interference.

 

"Imagine having a personal companion that whines at you three times a day, telling you that you are eating the wrong things and that you spent more than you earned today. The scary thing is it might be foisted on us." "

 

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml.../13/nlife13.xml

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg siterer dette innlegget på Slashdot i sin helhet, som ble skrevet som svar på spørsmålet "WTF is up with Britain becoming a surveillance state?":

 

I can tell you WTF. Britain is marching full steam ahead into a big recession and the only thing that has prevented it from doing it this year was influx of cheap Polish labour. Unfortunately this only delays the inevitable as it does not change the underlying overheated housing market, phenomenal internal debt and other major economical metrics.

 

Blair's government knows this. It also knows what happened in the recession after the previous housing market crash under their predecessors. It is scared shitless of countrywide poll tax and "Camden" style riots organised via the Internet and mobile networks the way the fuel protesters organised themselves 6 years ago. So it is putting as much effort as it can into a massive surveilance effort to be able to squash these before they go out of control.

 

Genuinely stupid move which is bound to fail. Until the underlying economical conditions are fixed (even by shock therapy if necessary) the recession and the riots are bound to happen. Cameras can help in a policeable situation. They are useless when the whole population stops giving a flying fuck

Svært interessant IMO.

Lenke til kommentar
Polsk arbeidskraft hindrer nedgangstider alene?! Hehe...

7586824[/snapback]

Jeg la ikke så mye vekt på den kommentaren som du ser ut til å gjøre. Om du kutter setningen etter "big recession" så vil jeg si at innlegget i det minste belyser saken fra en vinkel mange av oss ikke hadde sett den fra før.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Doctor alleges plans underway to "Microchip" Newborns in U.S. and Europe.

 

Regarding plans to microchip newborns, Dr. Kilde said the U.S. has been moving in this direction "in secrecy."

 

She added that in Sweden, Prime Minister Olof Palme gave permission in 1973 to implant prisoners, and Data Inspection's ex-Director General Jan Freese revealed that nursing-home patients were implanted in the mid-1980s. The technology is revealed in the 1972:47 Swedish state report, Statens Officiella Utradninger."

 

http://www.agoracosmopolitan.com/home/Fron...1/08/01290.html

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

"1984 - samfunnet" blir utprøvet i Kina og Irak :

 

"At least 20,000 police surveillance cameras are being installed along streets in the city of Shenzhen, in southern China, soon to be guided by facial recognition software from an American-financed company. For the citizens of Shenzhen, the warning "Big Brother Is Watching You" will become a fact of life."

 

http://abcnews.go.com/Technology/story?id=3484293&page=1

 

http://infowars.net/articles/august2007/170807Technology.htm

 

"WASHINGTON, Aug. 15, 2007 – The Iraqi government’s automated biometrics identification system -- used to screen civilian workers, police and soldiers, as well as to catch criminals -- is a “tremendous success,” a U.S. military officer said in Baghdad today.

 

Army Lt. Col. John W. Velliquette Jr., who runs the fingerprint and retina scanning center located at the International Zone in Baghdad, explained the system to online reporters (...)

 

More than 350,000 sets of fingerprints, photos and retina scans are now deposited in the system’s database, said Velliquette, a reservist and Seattle police officer who is assigned to the Coalition Police Assistance Training Team.

 

“We increase the database by 4,000 to 5,000 each week,” Velliquette said."

 

http://www.defenselink.mil/news/newsarticle.aspx?id=47059

Lenke til kommentar
Ville du hatt motforestillinger mot å ha en microchip i kroppen som til enhver tid kan gi myndighetene beskjed om hvor du befinner deg?

7219544[/snapback]

 

Jeg har absolutt ingen motforestillinger.

 

Såfremt en nøytral offentlig instans, hvis oppgave er å forvalte våre rettigheter, beskytter dataene og kun offentliggjør opptak og chip-bevegelser dersom man er mistenkt for noe kriminelt -- eller befant seg i umiddelbar nærhet av et sted hvor noe kriminelt foregikk.

 

Da spiller det ingen rolle om man har kamera på soverommet for min del.

 

Er ikke Norge demokratisk?

Har vi bestemt oss for å innføre 1984-tilstander i landet?

Nei.

 

Blir dette gjennomført bak ryggen vår?

Umulig: Det finnes politiske partier som er mot dette som vil rope REGJERINGEN VIL HA NITTENÅTTIFIRE-SAMFUNN dersom regjeringen foretar seg noe.

 

Politiet har ikke myndighet til å overvåke noen -- og trenger ikke å få det heller.

 

Da er det ikke noen "myndigheter" igjen som kan overvåke oss å misbruke data.

Med mindre partiske private selskaper får i oppgave å forvalte dataene...

Lenke til kommentar
Ville du hatt motforestillinger mot å ha en microchip i kroppen som til enhver tid kan gi myndighetene beskjed om hvor du befinner deg?

7219544[/snapback]

 

Jeg har absolutt ingen motforestillinger.

 

9304528[/snapback]

 

Enn hvis microchippen gir deg elektrisk støt hvis du prøver deg på noe ulovlig?

Fortsatt ingen motforestillinger?

Lenke til kommentar

Andre1983 hvordan kan du vite at vi vil ha et skikkelig demokrati i fremtiden.

Hva hvis de som skal vokte denne overvåkningen blir korrupte, sammen med myndighetene.

 

Tenk deg en gang i fremtiden, alle hus blir overvåket med kameraer og mikrofoner.

Du er en journalist e.l for en stor avis som kritiserer myndighetene litt for mye.

Så de vil gjerne bli kvitt deg. Siden du onanerer så bestemmer de seg for og forby onanering. Huset er overvåket så da har de bevis av at du brøyt loven.

Vips så er du sendt til et fengsel i Sibir.

 

Der hvor alt er overvåket må man være ekstremt forsiktige med hva man sier.

Tenk om man plutselig forsnakker seg og virker som man er en tilhenger av terrorisme. Eller kritiserer myndighetene.

Jeg vil kunne si at Gro Harlem er dum i mitt eget hjem. Uten at purken står utenfor døren min dagen etter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Insect Drones Spying On Anti-War Protesters?

 

101007bug.jpg

 

"Vanessa Alarcon saw them while working at an antiwar rally in Lafayette Square last month.

 

"I heard someone say, 'Oh my god, look at those,' " the college senior from New York recalled. "I look up and I'm like, 'What the hell is that?' They looked kind of like dragonflies or little helicopters. But I mean, those are not insects."

 

Out in the crowd, Bernard Crane saw them, too.

 

"I'd never seen anything like it in my life," the Washington lawyer said. "They were large for dragonflies. I thought, 'Is that mechanical, or is that alive?' "

 

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...7100801434.html

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Å du store min tid...

 

261107drone.jpg

 

"Di Zazzo's French company is also developing a mini-flying saucer like drone which could also fire Taser stun rounds on criminal suspects or rioting crowds. He expects it to be launched next year and to be sold internationally by Taser.

 

The idea conjures up memories of the flying saucer spy drones from the 1988 dystopian cult classic movie They Live. ( Bildet ) The opening of George Orwell's Nineteen Eighty Four also features the idea of police flying overhead and snooping into homes. Now this nightmare vision is set to become reality."

 

http://infowars.net/articles/november2007/...aser_Saucer.htm

 

http://afp.google.com/article/ALeqM5i_qln4...gq42Tcis4BRjxuw

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Jeg skulle likt å se hvordan de faktisk fikk den lille tingen til å funke.

 

Bildet er fra filmen. ( "They Live" ) Det de jobber med i virkeligheten ser sikkert annerledes ut.

 

Jeg stiller meg tvilende til en innretning som kan ta høykvalitetsvideo- og lydopptak, samt gi folk støt, som kan lette vertikalt, stå stille i lufta og i tillegg ha såpass bra bildestabilisator at et eventuelt videoopptak faktisk kan brukes som bevismateriale, som i tillegg opererer uavhengig av menneskeling interaksjon annet enn oppstart og avslutning.

 

Om den ser annerledes ut er irrelevant, det som er relevant er at det per i dag ikke er teknologi for å lage en slik innretning.

Lenke til kommentar
Om den ser annerledes ut er irrelevant, det som er relevant er at det per i dag ikke er teknologi for å lage en slik innretning.

 

Nei. Det du beskriver er det ikke teknologi for pr. idag.

 

Den artikkelen jeg siterte ga deg kanskje inntrykk av at det er noe slikt det er snakk om.

 

Det det er snakk om (foreløpig) er :

 

"Di Zazzo's French company is also developing a mini-flying saucer like drone ( fjernstyrt ) which could also fire Taser stun rounds on criminal suspects or rioting crowds. He expects it to be launched next year and to be sold internationally by Taser."

 

http://afp.google.com/article/ALeqM5i_qln4...gq42Tcis4BRjxuw

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva skal en si om dette? Daily Mail synes tydeligvis at det er et skritt mot "Storebror-samfunnet" :

 

"Microsoft is developing Big Brother-style software capable of remotely monitoring a worker's productivity, competence and physical wellbeing, it was revealed today.

 

A patent application has been filed by the company for a computer system that links workers to their computers via wireless sensors that measure their metabolism.

 

The system would allow managers to monitor their employees' performance by measuring their body temperature, heart rate, movement, facial expression and blood pressure.

 

But unions are concerned that employees could be sacked on the basis of the computer's assessment of their physiological state.

 

It is understood that this is the first time that a company has proposed to devlop this big-brother-style software for mainstream workplaces."

 

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...in_page_id=1770

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Jeg kan ikke se at vi har microchips i kroppen i 2006?

 

De som er interessert kan gå ett og et halvt år tilbake i tid på denne tråden, og lese en diskusjon om hvor vi først vil få se microchips implantert i mennesker.

 

I dag kom jeg over denne artikkelen, og når du ser svaret er det ganske selvinnlysende :

 

"The British government is developing a plan to track current and former prisoners by means of microchips implanted under the skin, drawing intense criticism from probation officers and civil rights groups.

 

(...)

 

In addition to monitoring incarcerated prisoners, the ministry hopes to use the chips on those who are on probation or other conditional release. By including a satellite uplink system in the chip, police would be able to use global positioning system (GPS) technology to track subjects' exact locations at all times."

 

http://www.naturalnews.com/023481.html

Lenke til kommentar
Er det full fart mot "1984"?

 

 

( I går kunne vi lese følgende i Daily Mail :

 

"Human beings may be forced to be 'microchipped' like pet dogs, a shocking official report into the rise of the Big Brother state has warned.

 

The microchips - which are implanted under the skin - allow the wearer's movements to be tracked and store personal information about them."

 

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...in_page_id=1770 )

 

Uten CHIP vil du nok ikke kunne søke jobb eller reise (tog, bil, båt). Bankinformasjon og handel blir gjerne umulig uten chip også. Før dette kommer gjennom regner jeg med at nettet vil sensureres eller fjernes helt, da blir den eneste potensielt kritiske informasjonskanalen fjernet fra folk og forslaget om å innføre CHIPS på hele befolkningen vil bli ønsket velkommen av flertallet. Flertallet vil faktisk tro det er et bra tiltak..

 

Hvis ønskelig kan protestaksjoner slåes ned på og så forbys, alt under dekke av at "terrorister" "sprenger seg selv" i slike folkemengder..

 

Disse brikkene opereres allerede inn i folk, og jeg tror det vil bli påbudt gjennom lov (også her på grunn av EU) innen år 2020.

 

Jeg trekker meg forresten fra å kritisere overvåkningssamfunnet videre, jeg anser kampen som tapt for lengst. Nyt hverdagene for fremtiden ser ikke ut til å bli lysere.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...