Gå til innhold

Hvor varm blir din Xbox 360? Temperaturer inside.

Anbefalte innlegg

Okay, nu vil jeg har et svar fra dere altså! Fram med thermometeret and "shove it up the ol`windpipe!"

På Xboxen da #kremt#

Jeg er på min andre Xbox 360 (venter fremdeles på min gamle launche boxen som ligger på operasjonsbordet i Tyskland hos Dr. Mengele) og er bekymret.

Den jeg har nu er en Core fra mai 2006.

Når jeg spiller Splinter Cell DA registrerer jeg at det kommer ganske mye varm luft ut av eksosen til Boxen. Jeg bestemte meg for å bruke et vanlig digitalt rom-thermometer (en sånn som viser innetempen og med en løs ledning som man kan putte anywhere der man vil måle tempen ellers), stakk den lille sonden i en av de lille metallhullene (ikke bare i plasthullene) bak på boxen og målte:

50,5 C grader! Etter sirka en halv time splinter`n

Er dette ikke vel varmT? Jeg mener, hvis dette er varmen boxen klarer og blåse ut må det jo være helsikkes varm rund GPU og CPU? For varmt? Når jeg legger hånden på konsollen føles den også ganske varm: 32,8 C (edit typo)

Bestemte meg for å expirimentere litt og jeg plasserte en løs kabinettvifte framfor den ene sideåpningen, (den fikk strømm fra PC`n) og spilte igjen en halv time. Tempen målt på samme plass blev gikk da ned til:

46,4 C grader

Så plasserte jeg kabinettviften framfor eksosen på boxen så at den skulle trekke ekstra mye luft ut av konsollen, skjermet den lille sonden for direkt luftsirkulasjon fra den eksterne viften, spillte igjen en halv time og da blev tempen:

37,8 C!

Tempen oppe på konsollen gikk da ned til 28,0 C grader!

Romtemperaturen under alle målingene lå rundt 22 C grader.

Er jeg unødvendig bekymret? Hvis dere orker å måle temperaturen på samme måten (i en av de lille metallhullene, i midten av en av viftene bak på) så er jeg veldig interessert i resultatene. Den lille sonden skal bare treffe en av de metallhullene med tippen, ikke skyv den helt inn for å unngå å komme borti viftene!

Jeg vet at det finns noe som heter Intercooler og Fanstand out there som man kan kjøpe for å montere eksternt på boxen men disse blir ikke støttet av Microsoft. I tillegg er det rapportert at disse drar for mye strøm fra boxen så at kontaktene har blitt svidde og at folk har opplevd andre problemer med dem; crash, freeze ups.

Har jo mareritt angående ødelagte xboxer nu Gears of War er rett rundt hjørnet :!:

En intercooler og Fanstand test finner du over here: Men OBS disse anbefales ikke av Microsoft!

Endret av Watchtower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he ut i fra de bildene fra den linken du oppgav ser det ut til at X-Box 360 har en USB2.0 port rett ovenfor nettverkskortet. Da blir det her HD-DVD spilleren skal kobles til. :D Måtte bare sjekek det bak på boxen min også og juå det hadde den.

Uansett synes også at X-Box 360 avgir en del varme. Men nå flere måneder etter å ha slått ut den bakplaten på TV-bordet får raker`n nok luft så det holder i massevis dermed blir den ikke veldig varm når jeg tar på toppen nesten ved viftene bak. :)

Lenke til kommentar
Aner ikkje temperatur, men vifta går iallefall konstant på relativt høgt turtall når eg speler. Dette er vel normalt?

7194862[/snapback]

Tror ikke det er viften men DVD-romen som spinner. Er ihvertfall slik på min (release boksen) men siden annleget stort sett er på merker jeg lite til bråket.

Lenke til kommentar
Aner ikkje temperatur, men vifta går iallefall konstant på relativt høgt turtall når eg speler. Dette er vel normalt?

7194862[/snapback]

Tror ikke det er viften men DVD-romen som spinner. Er ihvertfall slik på min (release boksen) men siden annleget stort sett er på merker jeg lite til bråket.

7195022[/snapback]

Ja godt mulig det er drevet. Det at den står på høgkant har ingenting å sei?

360'en fekk eg idag, så bør jo vere av nyere produksjonsdato.

Lenke til kommentar
Min Xbox tok kvelden nå netopp her for andre gang :/

Får ikkje kontakt på Suport telefonen heller.. frykter som du sier at eg ikkje skal få den sendt på reprasjon og tilbake før GOW kommer!

7194160[/snapback]

Ringer du svensk eller engelsk?

Jeg har prøvd svensk i evigheter, kommer aldri igjennom. Så prøvde jeg engelsk bare for moro skyld og kom igjennom med en gang. Om det er tilfeldig veit jeg ikke, men verdt et forsøk. :)

Lenke til kommentar
Merka du noe forskjell på 50 og 28 grader da?

7196606[/snapback]

Loadingen av spillet gikk 1-2 sekund fortere men det kan også være tilfeldig, er bare så overrasket at maskinen føles så varm ut (50+ grader) ved luftkanalen bak og at det så innmarri stor forskjell når jeg setter på ekstra kabinettvifte for å trekke ut varmluften. Maskinen føles da rett og slett kald-lunken ut .

Maskinen ligger, launchconsolen som dødde stod vertikalt men tviler på om det har noe å si. Denne som ligger har fått ekstra høye føtter å stå på: 4 gummiknotter som fulgte med med et pc modem jeg hadde igjen: mere luft som kan komme inn.

Vurderer derfor sterkt å kjøpe en av disse som jeg skal montere bak på konsollen som ekstra eksterne vifter som jeg skal mate med strømm via min PC siden det ikke er lurt å dra strømm fra selve xboxen.

Lenke til kommentar
Vurderer derfor sterkt å kjøpe en av disse som jeg skal montere bak på konsollen som ekstra eksterne vifter som jeg skal mate med strømm via min PC siden det ikke er lurt å dra strømm fra selve xboxen.

7198581[/snapback]

Du vil virkelig spille GoW du? :D

7198873[/snapback]

Heilgardering så det holder her ja :wee:

Lenke til kommentar
Min Xbox tok kvelden nå netopp her for andre gang :/

Får ikkje kontakt på Suport telefonen heller.. frykter som du sier at eg ikkje skal få den sendt på reprasjon og tilbake før GOW kommer!

7194160[/snapback]

Ringer du svensk eller engelsk?

Jeg har prøvd svensk i evigheter, kommer aldri igjennom. Så prøvde jeg engelsk bare for moro skyld og kom igjennom med en gang. Om det er tilfeldig veit jeg ikke, men verdt et forsøk. :)

7197294[/snapback]

Var svensk eg prøvde ja. men ringte igjenn i dag og dem holdt på og oppdatere så em må vente till i kvell med og ringe igjenn.

Lenke til kommentar
Mister man garantien om man kjøper og fikser med de to viftene som Watchtower refererte til?

Må man åpne og klå? :p

Mvh,

Janse :)

7202478[/snapback]

Nope! Jeg skal rett og slett henge dem utenpå maskinen med hjelp av noen plastklipser som jeg trer igjennom de plasthullene bak på maskinen, så jeg trenger ikke å åpne opp konsollen, er da inte galen på det vis nej :!:

Har det allerede nu men jeg bruker to forskjellige kabinettvifter men det ser jo ikke ut pluss at de bråker noe jævlig. Xboxen derimot er såvidt lunken på baksiden når jeg har spillt noen timer, dvdskiva er ikke lengre on point of melting når den kommer ut.

Spiller jeg uten de ekstra viftene er baksiden som sagt 50 grader ved next-gen spill og 46 grader ved xbox 1 spill, det er varm det.

skal poste noen bilder når jeg får inn de nye viftene :thumbup:

Endret av Watchtower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...