Gå til innhold

Hvordan kler designstudenter seg?

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å danne meg et bilde av hvordan mennesker som studerer design innenfor kreative fag kler seg. Typisk grafisk design og illustrasjon, samt studentene ved Kunsthøyskolen. Hvilke stiler (gjenspeiler det en holdning?), typiske merker etc. Gjerne også den typiske grafisk design- og illustrasjonsstudenten satt opp mot erketypen ved Kunsthøyskolen.

Er det noen kommende designere her eller andre som har en mening, så svar i vei :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist de studerer kreative fag innen kunst bør de vel ha relevante ferdigheter innen kreativitet, altså burde det ikke gå an å fastslå hvordan de kler seg. Da er de da ikke særlig kreative? ;)

Når de gjelder studenter ved grafisk design ol. kan jeg ikke tenke meg at de kler seg noe særlig annerledes enn de fleste andre.

Lenke til kommentar

I forhold til resten av utdanningsverdenen tror jeg denne gruppen kler seg mer 'ekstremt' på den måten at de fleste har funnet en særegen klestil som de kjører 100%. Slik at man lett kan kjenne igjen typiske klesstiler ved å kikke på dem. Som sosialist/kommunist stilen, metal stilen, hip hop stilen, nerde stilen, boms stilen, 70-talls stilen etc. Er mye mindre 'vanlig' kledde folk blandt dem.

Lenke til kommentar

Flere av mine venner er designstudenter, og jeg vil ikke si at noen av dem har noen spesiell stil. De bare kler seg som vanlig folk...

Hun ene er kanskje litt spesiell, iom at hun selv syr sine egne klær. Ikke at klærne er spesielt utfrika på henne heller, men du finner hvertfall ikke klærne hennes i noen butikker.

Min oppfatning av folk som kler seg "ekstremt", er vel at de er litt wannabees... :p

Lenke til kommentar
Min oppfatning av folk som kler seg "ekstremt", er vel at de er litt wannabees... :p

7196116[/snapback]

Wannabe hva? Jeg vet ikke om jeg kler meg ekstremt nok for å passe inn i påstanden din, men jeg opplever det nesten utelukkende slik at jeg kler meg i noe fordi det er fint og forhåpentligvis billig. Hvis man da tilhører et kulturelt eller politisk alternativmiljø, så er det mest naturlige da klær noen andre kanskje vil beskrive som ekstreme, mens det for personen selv gjerne er det mest naturlige.

Men som Marley foreslår: det er vel i så fall heller et markeringsbehov, til tross for at jeg ikke opplever det som sentralt for mine klesvalg. Likevel ser jeg ofte dette hos andre, mens jeg av og til kjenner det hos meg selv; simpelthen en dragning mot det får en til å skille seg ut, akkurat som «mannen på gata» opplever en dragning mot siste mote.

Jeg synes forøvrig det er positivt med folk som skiller seg ut. Variasjon er bra.

Og dette var vel litt off topic, ettersom jeg ikke snakket om designstudenter. :)

Lenke til kommentar
Forresten, definer designstudent.

Jeg utdanner meg til å bli grafisk designer. Er dette hva du definerer som "designer" eller er jeg mer i retning nerdestudent?

7202925[/snapback]

Han skriver folk som utdanner seg til bla. "grafisk design", så du er vel midt i målgruppen. :thumbup: Noen sære klesvaner?

Eneste designeren jeg "kjenner" kler seg vel ganske normalt, men hun er veldig nøye på at antrekket skal matche. Mener å huske at hun hadde en liste over hvilke av klærene som matchet best sammen.

Lenke til kommentar

Aha. Det leste jeg ikke nei. :p

Jeg kler meg sært. Stort sett mørkt, men det er så. Om sommeren har jeg konsekvent dressjakke, om vinteren går det i knelang ullfrakk med skjerf og vanter. Skjorter er mye brukt, og ofte også longsleeves som er brettet opp. Av bukser er det olabukser og dressbukser.

Lenke til kommentar
Forresten, definer designstudent.

Jeg utdanner meg til å bli grafisk designer. Er dette hva du definerer som "designer" eller er jeg mer i retning nerdestudent?

7202925[/snapback]

Jeg ville definert en designstudent som en som gikk på idefag skolen, ikke en student ved kunsthøyskolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...