nahoy Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har nettopp installert ubuntu, og det har gått ganske smertefritt. Alt ser ut til å fungere, lyd, nettverk, skjerm og til og med s-ata. Alt var perfekt inntil jeg gikk inn på min elskede side pandora.com. Virker ikke pandora i linux? Det ser ikke ut til at sangene begynner å spille en gang, de bare står der og later som om de er klare til å spille. Hva er galt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Får du lyd i nettleseren på andre nettsider? Kan bare være at du må aktivere lyd i FF. Lenke til kommentar
abze Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 der er en widget i opera for pandore, vet ikke om det vil hjelpe men kan prøve kanksje du ikke liker opera vurderer å bruke ff etter å ha testet ff 2.0 da Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hmm, den funker flott her? Har du flash? Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Ja, lastet ned via Firefox sin automatiske greie Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Rart da. Jeg installerte flash (7 btw) via pakkesystemet. Den mest sannsynlige forklaringen er at flash 7 på linux bruker et foreldet lydsystem, som bare gjør det mulig for ett program om gangen å bruke lydkortet. Prøv å lukke ned alle lydspillende program, og gå rett inn på pandora. Kontrollspørsmål: Du har lyd ellers? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Tror nok det er som Kyrsjo sier. Faktisk vil jeg heller anbefale beta 9, den fungerer helt greit med Firefox 1.5. Last ned denne pakken og legg den på skrivebordet: http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer9.html (Download Installer for Linux (GZ, 2.48 MB)†) Høyreklikk og velg "pakk ut her". Gå til /home/brukernavn/.mozilla/plugins. .mozilla ligger i en skjul mappe og du må derfor vise skjulte mapper (ctrl + H). Slett de to flash-filene som jeg ikke husker helt navnet på. Kopier så libflasher.so fra mappa du pakket ut på skrivebordet inn på .mozilla/plugns. Lukk Firefox og start igjen. Endret 2. november 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 ojojoj... flash 9 beta... ikke heeelt stabil ennå er den? Kan vi ikke vente til trådstarter har prøvd å lukke amarok etc.? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hvilken flash-versjon er stabil? Og hva slags fæle ting kan skje om den er ustabil? Flash 9 på min Firefox og Opera, er omtrent like stabil som de andre. Hverken mer eller mindre. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kansje en idé å prøve det med å lukke lydproduserende programmer først? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det er ingenting som hindrer han fra å kontrollere det, selv om han evt. skulle installere beta 9 etterpå. Hvis, og det er det høyst sannsynlig, OSS som er problemet, står det mellom Flash beta 9 (som kanskje er litt mer ustabilt) eller bruke alsa-oss med elendig synking av lyd og bilde. Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Takk for alle svar, men det virker nå, av en eller annen merkelig grunn. Et kjapt spørsmål: Hvor sjekker man flash-versjon? Er noob i Linux, og er bare litt nysgjerrig.. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 skrive about:plugins i adressefeltet i Firefox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå