Mr. Purple Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 jeg skal overklokke xp prosessoren min som står på et asus a7v333hovedkort........går det an å overklokke pcn uten å unlocke cpu??........hvor risky er dette (hvis jeg slipper å unlocke?)vet dere om noen guider for overklokking av xpprosessorer?? (helst på norsk eller dansk kan ta engelsk og svenskt til nød)..nå har jeg en taisol cpukjøler som holder cpu på 51 rader burde jeg investere i en ny kjøler før jeg setter i gang? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Vel, det første du bør gjøre er å søke litt på forumet, da vil du nok finne mye nyttig informasjon. Hvis du ikke vil unlocke kan du overklokke med FSB'en. Da overklokker du ikke bare prosessoren, men hele systemet ditt. I ekstreme tilfeller kan noen av komponentene gå til H, men hvis du er forsiktig (dvs IKKE øker mer enn ca 5 mhz om gangen og tester systemet mellom hver øking) så bør det gå bra. Hvis du går så langt at systemet ditt blir ustabilt stiller du bare et par hakk tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå