olemedkrutt Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Von deinem Vater, _____ Mutter, bist du das Kind. Jeg skal jo da fylle inn rett eiendomspronomen. Spørsmålet mitt er, hvordan finner jeg ut om det skal være deine, deinem, deinen, deiner eller bare dein kanskje ? Er det noen spesiell tabell jeg må slå opp i ? Endret 31. oktober 2006 av olemedkrutt Lenke til kommentar
pæra Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Von deinem Vater, _____ Mutter, bist du das Kind. Jeg skal jo da fylle inn rett eiendomspronomen. Spørsmålet mitt er, hvordan finner jeg ut om det skal være deine, deinem, deinen, deiner eller bare dein kanskje ? Er det noen spesiell tabell jeg må slå opp i ? 7192920[/snapback] Er ikke helt stødig på tysk da, men mener å huske at det skal være en egen tabell for eiendomspronomen du kan slå opp i. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Den setningen gir jo ikke mening. Von deinem Vater und deiner Mutter bist du das Kind. Tabellen blir slik: M F N Pl Nom dein deine dein deine Akk deinen deine dein deine Gen deines deiner deines deiner Dat deinem deiner deinem deinen Endret 1. november 2006 av bruker007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå