Inztigator Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Heisann! Helt uten videre har min kjære Dell Inspiron 8600 bestemt seg for å kjøre på "lavfrekvens" (i mangel av bedre ord fra min side) selv når den er tilkoblet strøm. Vanligvis så klokker den seg opp og ned ved behov (centrino-style:), ofte maks guff ved strøm, men nå ligger den på 600 MHz selv når jeg spiller wow, noe som er rimelig problematisk... Noen supre tips til en måte jeg kan klokke den opp på, eller få gjort det automatisk?? Takker og bukker Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Sikker på at den ikke guffer opp når du kjører WOW? Og når du svitsjer tilbake for å se - så guffer den ned og så viser 600MHz? Lenke til kommentar
Inztigator Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 virker ikke sånn, for den er helt idiot inne i wow nå.. skjedde første gang i går kveld etter at dama har lånt pcn.. hehe Klarer så og si ikke spille wow på den lenger, hakker noe abnormalt og lyden henger seg omtrent.. Mens det gikk rimelig smertefritt på laveste grafikk-settings før.. Noen som husker hva det programmet til å styre farta på cpu'n i Dell 8600 heter? Hadde det en gang i tida... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Sett det flere steder i forumet. Søk vifte og dell. Ellers får du sjekke om det har havnet noen flere programmer på maskinen. Om det er noen flere prosesser som kjører. Men at det skal guffe ned høres rart ut. Lenke til kommentar
Inztigator Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Heisann.. takker for det. Men ser ut som om jeg fikk fiksa det, slo av og på speedstep i bios, så nå kommer den seg til 1600 igjen hvertfall.. skal sjekke hvordan wow blir igjen nå, satser på at det gjorde susen.. takker for svar uansett!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Bare hyggelig - fint det var en liten sak Lenke til kommentar
Whigga Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Hei er ny her på forumet, så dette blir min første post.. Tenkte jeg skulle spøre her istendenfor at jeg lager nytt emne, siden det handler om det samme bare bærbar PC. Altså jeg sitter på en Compaq presarioR300 og specca er, 512ram(DDR tenker jeg, er ikke helt sikker..) AMD Athlon XP Processor 2800+. Og spørsmålet mitt er, burde ikke CPU hastigheten være på 1-1,3ghz ? Min kjører bare på 797MHz, når jeg først fikk den lå den på 1-1,3ghz, men plutselig etterhvert så har den synket. Så jeg lurte på om det var noe jeg kunne gjøre for å få den opp igjen ? Endret 31. oktober 2006 av Whigga Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Velkommen til forumet. Alle slike vanlige spørsmål er diskutert en del ganger tidligere, og neste gang så søker du forumet før du spør AMD har nok en SpeedStep teknologi som setter ned hastigheten når den ikke trenger å kjøre på full guffe. Dette styrer den helt automatisk og er ingenting du trenger å tenke på. Så. Om du skal ha opp hastigheten igjen er det bare å kjøre noen programmer som trenger hastigheten Lenke til kommentar
Whigga Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Okei, takk for svar . Og sorry for at jeg ikke søkte først.. Edit: Men det du sier på slutten, at jeg når jeg spiller spill eller kjører programmer som krever mye av processoren så kjører den på full guffe automatisk. Det pleier ikke å skje, står hvertfall ingen forandring inn på egenskaper på Min Datamaskin når jeg minimerer for å se. Har spilt AOE3, Rome Total War etc. Og de krever vel en del ? Men skjer ikke noe uansett. Eller kanskje det ikke oppdateres inn på egenskaper på Min Datamaskin? Endret 1. november 2006 av Whigga Lenke til kommentar
Largie Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Heisann.. takker for det. Men ser ut som om jeg fikk fiksa det, slo av og på speedstep i bios, så nå kommer den seg til 1600 igjen hvertfall.. skal sjekke hvordan wow blir igjen nå, satser på at det gjorde susen.. takker for svar uansett!! 7194382[/snapback] Jeg har ikke erfaringer med akkurat den modellen du har. Av tidligere erfaringer er det programvare som velger "profiler" for deg som kan rote slikt til. Du kan prøve å enable Speedstep funksjonen igjen, lete i systray/startmeny etter programvare som kan ligne en slik strømkontroll (utenom den som er standard i Windows). For alt jeg vet kan du ha en ekstern knapp for å bytte moduser På min bærbare er det å holde inne FN-tasten også trykke F8. Men det er nok forskjellig fra produsent til produsent. Profiler er i utgangpunktet kjekt for det kan spare deg mye støy/strømforbruk. Er ikke noe vits å gi full gass når kalkulator eller word er oppe, hehe... Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå