oksen_anton Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg prøver å danne meg et bilde av hva slags musikk mennesker som studerer design innenfor kreative fag hører på. Typisk grafisk design og illustrasjon, samt studentene ved Kunsthøyskolen. Hvilke sjangere, typiske artister/band etc. Er det noen kommende designere her? ...Så svar i vei Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Tror musikksmaken er like forskjellig som personene selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Jeg studerer nevnt fag og hører på Trance og Black\Death metal, og noen ganger HipHop. Takler ikke typiske VG-lista låter og R&B BS Endret 31. oktober 2006 av Slettet-xwByZdFZ Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg studerer nevnt fag og hører på Trance og Black\Death metal. 7192838[/snapback] en kamerat har studert nevnte fag, og hører også på det samme Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg går MK(har gått det i 2 år) og jeg hører på mye på Jeg hører på mye rart innen metall/rock. Har særlig sansen for ting som er fremoversyn/progressive/avantagardistisk/alternativt/nyskapende innen dette. Hører også litt på div. electronica, da særlig trip hop. Black/Death Metal og Trance er hører jeg faktisk litt på, men ikke så mye egentlig. (Selv om jeg har likt veldig godt det jeg har hørt av nevnte sjangere... jeg burde skaffe mer musikk innen dette.) Du kan finne mer detaljert liste over hva jeg hører på her: http://www.audioscrobbler.com/user/TLZ/ Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 tja. Studerer Digital Medieproduksjon. Jeg hører på alt bortsett fra Black/ Death Metal. Lenke til kommentar
oksen_anton Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Eller folk som studerer innen den kreative bransjen generelt? Reklame, design, film og foto osv. Lenke til kommentar
oksen_anton Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Er det noen av dere som ville gått på et arrangement hvor klassisk musikk (barokk) ble mikset med rap og samplet av en dj? Helt uformelt og nesten i klubbstemning. I såfall hvilken bakgrunn har du? Hva studerer du og/eller jobber med, fritidssysler, alder, kjønn osv. Lenke til kommentar
hr_krabbe Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) jokke selvfølgelig... bra signatur thegnome hadde aldri gått på et arrangement med rap og trance/techno... remixer og alle artister som starter med "DJ" er det verste jeg vet!! Endret 31. oktober 2006 av hr_krabbe Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Eg høyrer på mykje rart. Alt frå opera, jazz og derifrå te rock. Eg har ei svært allsidig musikksmak tykkjer eg. Nynorsk er heftig! Nokon som ikkje likar at eg ikkje skriv bokmaol? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Kreative mennesker har vel like forskjellige musikksmak som alle andre vil jeg tro. Den sjangeren jeg tenker først på er kanskje litt "sprø" og alternativ musikk. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er oppfinner og blir tildels inspirert av musikk. Noe jeg hører på i det kreative hjørnet: Orbital Fluke Diverse trance (tiesto, armin van buuren++) Diverse klassisk Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det varierer vell fra person til person! Smaken er som baken (delt i to) Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Kan tenke meg at Aphex Twin er ganske godt likt av kreative folk. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det spiller da for søren ingen rolle hva folk som studerer slikt hører på! Alle hører da på forskjellige ting. man skal ikke generalisere folk på den måten hehe... Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 det går mye i hvalsang og kontemporær prog-joik Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg kjenner ett kunstnerpar som er veldig glade i Björk, Sigùr Ros, Hvalsang, Ane Brun, Anthony and the Johnsons og mange underground band. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Når man begynner å trekke inn seksuell legning i spørsmålet tror jeg kanskje man trenger en liten definisjon på hvilke yrker som egentlig er kreative. Jeg antar at musikere kan betegnes som kreative Kan jo nevne min far, som har vært pianist i over 40 år, han hører så og si bare på klassisk musikk - altså alt fra soloklaver til samtidssymfonier. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Når man begynner å trekke inn seksuell legning i spørsmålet tror jeg kanskje man trenger en liten definisjon på hvilke yrker som egentlig er kreative. Jeg antar at musikere kan betegnes som kreativeKan jo nevne min far, som har vært pianist i over 40 år, han hører så og si bare på klassisk musikk - altså alt fra soloklaver til samtidssymfonier. 7237900[/snapback] Er han komponist? Det å spille piano vil jeg ikke nødvendigvis karakterisere som kreativ. Tenkte mer på som dekoratør, sminkør, reklamebyrå, media generelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå