Gå til innhold

Hvilken sjanger hører kreative mennesker på?

oksen_anton

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å danne meg et bilde av hva slags musikk mennesker som studerer design innenfor kreative fag hører på. Typisk grafisk design og illustrasjon, samt studentene ved Kunsthøyskolen. Hvilke sjangere, typiske artister/band etc.

Er det noen kommende designere her? ...Så svar i vei :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Jeg studerer nevnt fag og hører på Trance og Black\Death metal, og noen ganger HipHop.

Takler ikke typiske VG-lista låter og R&B BS

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

Jeg går MK(har gått det i 2 år) og jeg hører på mye på Jeg hører på mye rart innen metall/rock. Har særlig sansen for ting som er fremoversyn/progressive/avantagardistisk/alternativt/nyskapende innen dette. Hører også litt på div. electronica, da særlig trip hop.

Black/Death Metal og Trance er hører jeg faktisk litt på, men ikke så mye egentlig. (Selv om jeg har likt veldig godt det jeg har hørt av nevnte sjangere... jeg burde skaffe mer musikk innen dette.)

Du kan finne mer detaljert liste over hva jeg hører på her: http://www.audioscrobbler.com/user/TLZ/

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som ville gått på et arrangement hvor klassisk musikk (barokk) ble mikset med rap og samplet av en dj? Helt uformelt og nesten i klubbstemning.

I såfall hvilken bakgrunn har du? Hva studerer du og/eller jobber med, fritidssysler, alder, kjønn osv.

Lenke til kommentar

Når man begynner å trekke inn seksuell legning i spørsmålet tror jeg kanskje man trenger en liten definisjon på hvilke yrker som egentlig er kreative. Jeg antar at musikere kan betegnes som kreative

Kan jo nevne min far, som har vært pianist i over 40 år, han hører så og si bare på klassisk musikk - altså alt fra soloklaver til samtidssymfonier.

Lenke til kommentar
Når man begynner å trekke inn seksuell legning i spørsmålet tror jeg kanskje man trenger en liten definisjon på hvilke yrker som egentlig er kreative. Jeg antar at musikere kan betegnes som kreative

Kan jo nevne min far, som har vært pianist i over 40 år, han hører så og si bare på klassisk musikk - altså alt fra soloklaver til samtidssymfonier.

7237900[/snapback]

Er han komponist?

Det å spille piano vil jeg ikke nødvendigvis karakterisere som kreativ.

Tenkte mer på som dekoratør, sminkør, reklamebyrå, media generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...