howieD Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Hei Jeg har ikke klart å finne ut hva som gjør at Opera viser siden min feil. Hjemmesiden Den ser bra ut i Firefox 2 og IE 7. Det virker som at Opera ikke klarer å lese enten CSS eller tables riktig.. Noen som har et svar på dette fenomenet?? Endret 31. oktober 2006 av Haavard82 Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Kanskje veldig offtopic. Men kan jeg få viste hvordan du greide å få menyene til å animere? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tipper menu.js. Lenke til kommentar
howieD Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Jeg tipper menu.js. 7193110[/snapback] Ja, jeg brukte menu.js til det formålet. Sliter fortsatt med å få Opera til å fremstille fremsiden min feilfritt. Endret 31. oktober 2006 av Haavard82 Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Er det bare meg eller er den menyen litt vel mye kopi fra Slashdot.org? Så mye at det neppe er lovlig. Lenke til kommentar
howieD Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Er det bare meg eller er den menyen litt vel mye kopi fra Slashdot.org? Så mye at det neppe er lovlig. 7193782[/snapback] De gutta har lagt den ut Google den Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Siden du ikke skriver noe om hva som er problemet, så tenker jeg det er at 'artikklene' dine ikke legges to-og-to i Opera. Her er det bare å sette float:left og evt. float:right og gi anhver artikkel-'boks' sin egen klasse Endret 31. oktober 2006 av George Bush Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Fant ikke noe i første omgang om det jeg, men regner med at du har ditt på det tørre og at du ikke blander med det faktum at "alle" legger ut designet noe som ikke betyr at det er fritt fram å kopiere. Bush: Er vel strengt talt ikke nødvendig med annenhver klasse heller, bare sett bredden til 48% eller noe sånt. Lenke til kommentar
howieD Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Fant ikke noe i første omgang om det jeg, men regner med at du har ditt på det tørre og at du ikke blander med det faktum at "alle" legger ut designet noe som ikke betyr at det er fritt fram å kopiere. Bush: Er vel strengt talt ikke nødvendig med annenhver klasse heller, bare sett bredden til 48% eller noe sånt. 7194091[/snapback] jeg fant dette om de som lager menyen: 1) CODE TITLE: Slashdot's Menu 2) AUTHOR NAME/NOTES: DimX 3) DESCRIPTION: A DHTML menu that looks much like the one in slashdot.org but is a lot simpler and has a better browser support. --// Ok, no validation problems anymore. When changing width of the menu, the width of titles and submenus must also be changed and some (2) pictures must be resized (MS Paint is just fine) Lenke til kommentar
howieD Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Siden du ikke skriver noe om hva som er problemet, så tenker jeg det er at 'artikklene' dine ikke legges to-og-to i Opera. Her er det bare å sette float:left og evt. float:right og gi anhver artikkel-'boks' sin egen klasse 7193951[/snapback] Problemet er at selve mainframe.html ( Mainframe ) ikke blir holdt på plass proporsjonelt når den åpnes ved at man besøker siden på vanlig måte. I IE og Firefox blir innholdet "klemt" på plass slik at alt fordeler seg riktig, og det gjør at siden ser proporsjonert ut. Men i Opera må du scrolle vannrett bortover for å komme helt til høyre på siden. argh Endret 31. oktober 2006 av Haavard82 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 har du noen plass i mainframe.html definert bredden på tabellen din? Kanskje det er det som er problemet? Og først som sist, fjern alle tabellene, og legg istedenfor artiklene inn i <div>-klasser. Dermed kan du style og posisjonere de vha css. Det er mange fordeler med div's framfor tabeller, og en av de er bl.a mye mer lettlest kode (altså større sjans for god hjelp fra oss). Husk også på at tabeller er pr definisjon feil måte å presantere ikke-tabulære data. tips til kode <div class="tekst"> OVERSKRIFT Masse tekst her... bla bla bla.... </div> <div class="tekst"> OVERSKRIFT Masse tekst her... bla bla bla.... </div> <div class="tekst"> OVERSKRIFT Masse tekst her... bla bla bla.... </div> <div class="tekst"> OVERSKRIFT Masse tekst her... bla bla bla.... </div> /* css-dokumentet ditt */ body{ width:100%; } .tekst{ width:49%; } Lenke til kommentar
howieD Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Ah. Glimrende idè Takk for tipset. Da har jeg igrunn fått hjelp som skulle tilsi at jeg klarer meg herfra. Men kunne du hjulpet meg bare med en ting til? Hvis du ser på siden min så ser du slike sorte linjer unver hver "sak". Kan du oppdatere koden du har laget ovenfor med slike bunnmarginer i 5px størrelser som er fylt med sort? Hvis jeg ser hvordan du plasserer og lager koden så kan jeg gjøre resten selv Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) legg til "border-bottom:5px #000 solid;" i css-egenskapen til .tekst for svarte streker Endret 1. november 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
howieD Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 (endret) legg til "border-bottom:5px #000 solid;" i css-egenskapen til .tekst for svarte streker 7197844[/snapback] jeg tenkte feil jeg fokuserte på margin bottom. Oh well. Nå kan du sjekke siden. Har laget en CSS test på menyen til venstre. Men som du ser vil sakene forskyves i forhold til hverandre, og det skyldes jo det at innholdet vil variere i hver "sak". Jeg ønsker jo å få de sorte linjene til å dukke opp ved siden av hverandre uten at den ene dukker opp ved siden av den andre langt nedenfor. Endret 1. november 2006 av Haavard82 Lenke til kommentar
howieD Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 fant ut av det Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå