Gjakmarrja Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg starter opp Auditor, når jeg skriver følgende i terminal: cat /etc/fstab Finner den rett og slett ikke disken med ntfs, hva kan dette kommer av? Finner den heller ikke i Ubuntu 6.06 som er installert. Update: Under Ubuntu 6.06 finner den selve plassen, får opp ikonet. Men når jeg trykker på den får jeg "Unable to mount the selected volume". "device /dev/sda1 is not removable "could not execute pmount" Hva faen? Endret 31. oktober 2006 av chills Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Stund siden jeg rotet med NTFS i Linux, men må du ikke mounte den spesielt? Jeg husker det var litt krøllete. Ligger ihvertfall guider på nett - evt. søke gjennom forumet etter tidligere tråder Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 NTFS i ubuntu - > http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=217009 Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 mount -t ntfs /dev/ettelleranna /ein/eller/annanplass Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hvis han skal ha det i fstab så kan man vel ikke skrive det slik Mr. Elendig har skrevet det. Da må du nok skrive dette i /etc/fstab: /dev/hdXx /mnt/win_c ntfs umask=0222 0 0 slik ser det ut hos meg i Fstab`en min. Du må selvfølgelig ha en mappe som heter f. eks win_c også for at den faktisk skal få mounta den, men det vet du sikkert. Har du ikke noen disk program da, som ser om den finner diskene/partisjonene dine da? Programmet jeg tenker på om du kanskje har er om du har fdisk? at du kan skrive f. eks fdisk -l i terminal. Denne er veldig smart etter min mening. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 (endret) NTFS i ubuntu - > http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=217009 7193289[/snapback] Hvorfor gjør den da med pmount? Jeg vil jo fikse pmount ikke at den skal holde de tilbake? Edit: Det med fdisk gir meg ikke tilgang til den disken. Hvorfor har jeg dette problemet i utgangspunkte, har akkurat samma OS/versjon på den stasjonære og den leser NTFS uten problemer? Endret 1. november 2006 av chills Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Fdisk -l finner disken ja om du gjør det på riktig måte. Om du har en NTFS partisjon på harddisken din så vil den finne den uannsett om den er mounta eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå