Gå til innhold

UV tilsetning. blir det skade?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå laga til vannkjølinga mi med sterilt vatn og ca 10% med frostveske som er rødfarga, men nå så er fargen heilt vekk, og så har eg veldig mykje kabla inn kabinette slik at eg ikkje ser vannkjøling mi. Så du lurte ge på om kunne blande inn dette utan at det blir skade på verken vatnet, radiatoren eller blokkane

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...EGR&mcat=14s271

MVH

Tharshan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å blande forstveske og uv dye er jeg ikke helt sikker på. Men uv dye er utroli populært blant unge og det fungerer. men husk det er ikke alle uv dye'er som har korrosjons beskyttelse innblandet i mixen, da begynner det bli litt mer riskikabelt. Blande korrosjonsbeskyttelse og uv dye er heller ikke noe problem. Lykke til! :)

Edit: skøyt noen leifer!

Endret av Duality
Lenke til kommentar
Hei!

Har nå laga til vannkjølinga mi med sterilt vatn og ca 10% med frostveske som er rødfarga, men nå så er fargen heilt vekk, og så har eg veldig mykje kabla inn kabinette slik at eg ikkje ser vannkjøling mi. Så du lurte ge på om kunne blande inn dette utan at det blir skade på verken vatnet, radiatoren eller blokkane

MVH

Tharshan

7192174[/snapback]

WTF? :dontgetit:

Personlig ville jeg holdt meg langt unna uv dye, alt du tilsetter ved siden av destillert vann vil kun senke kjøleeffekten. Samtidig kan det farge slangene osv. og også tette noen blokker(spesielt en med dyser, slik som storm)

Lenke til kommentar
Hei!

MVH

Tharshan

7192174[/snapback]

WTF? :dontgetit:

Personlig ville jeg holdt meg langt unna uv dye, alt du tilsetter ved siden av destillert vann vil kun senke kjøleeffekten. Samtidig kan det farge slangene osv. og også tette noen blokker(spesielt en med dyser, slik som storm)

7192533[/snapback]

Eg har apogee blokka. vil den tette den blokka? har sånne vanlege slanga på microplex, dei PVC slangane som er heilt gjennom siktige...

Lenke til kommentar

Men de slangene der vil farge av...jeg hadde slike slanger før og brukte cooltek sin farge tilsetning og slangene er helt rosa nå prøvd å skylle de men det sitter som støpt :p

Har til og med prøvd å pirke på fargen med et skrujern men det fjernet ingen farge det heller...

Lenke til kommentar
Hei!

MVH

Tharshan

7192174[/snapback]

Personlig ville jeg holdt meg langt unna uv dye, alt du tilsetter ved siden av destillert vann vil kun senke kjøleeffekten.

7192533[/snapback]

Er ikke helt enig der.. hørt om den nye fluid xp? den øker faktisk kjøleeffekten med noen grader finnes både med og uten uv ;)

Lenke til kommentar

Happy reading ;)http://www.overclockersonline.com/index.ph...&num=244&pnum=0

edit: leste litt mer nøye nå, må ta tilbake at den øker kjøleeffekten.. men den er vertfall helt identisk som destilert vann =) altså den senker vertfall ikke kjøleeffekten som du påpekte i en tidligere post ;)

Hentet fra guiden: As you can see from the results, we have a fluid that acts very similar to that of water. It carries close to the same amount of heat as water does, however it does have a couple very appealing properties for water cooling your rig. One of the main properties is that of very low electrical conductivity. This (as advertised from Fluid XP) is a sense of insurance for your water cooled rig. Knowing that you have a liquid running through your system, if it ever were leaked, will cause no harm to your electrical equipment.

Advantages

- Same cooling properties as water

- Non-conductive

- Lubricates moving parts

Disadvantages

- High upfront costs

Kanskje hardware.no kunne testet Fluid XP, virker jo som et genialt produkt :p

Endret av Duality
Lenke til kommentar
Destillert vann er ikke elektrisk ledende det heller, de første par sekundene (eller minuttene eller timene, er ikke sikker på hvor fort ting skjer, avhenger vel av bl. a. temperatur).

7206765[/snapback]

Det stemmer ikke, det beviste kjemilæreren i en forelesning for en stund siden med et regnestykke. Husker ikke regnestykket i hodet men skal se om jeg finner det.

Francis :D

Lenke til kommentar

Paulinfrancis: Hva stemmer ikke? kjemisk rent vann er ikke elektrisk ledende (ifølge diverse kjemivideoer vi har sett, samt boka vår og læreren min), men vannet vil etter hvert bli ledende. Selve vannet i seg selv vil ikke lede strøm, men det vil løse opp ørsmå biter av nipler, blokker, radiator etc., som igjen er ledende.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det ikke stemmer er at vannet protolyserer med seg selv H20 + H20 <--> H30+ + OH-. Dermed er det ioner i vannet og vannet er ikke lenger ionefritt. Ledningsevnen vil fortsatt være horribelt dårlig men lede vil det.

Kw = [H30+][OH-]

Ved 25*C er Kw = 1.0x10^-14 (vannets ioneprodukt).

(dette er det jeg husker, rett meg hvis jeg er feil. Skal prøve å finne det eksakte som han viste oss).

Francis :D

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar

La folk få diskutere i fred, det er det forumet er til for. Og skriv ren bokmål eller nynorsk, ikke en blanding + dialekt.

Det vil ikke være farligere for blokkene/radiator/slanger enn det du har i fra før av, med unntak av slangene som kanskje kan farge av. Hadde du lest det folk har skrevet ville du fått dette med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...