BigJackW Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Hei Jeg fant noen bilder av et tastatur her Noen som vet hva det heter, og hvor jeg kan få kjøpt det ? Endret 31. oktober 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Hvis jeg husker riktig er dette et russisk OLED tastatur fra Lebedev Studio. Så vidt jeg vet er det ikke satt i produksjon. Link her. Endret 31. oktober 2006 av ArtDeco Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvis jeg husker riktig er dette et russisk OLED tastatur fra Lebedev Studio. Så vidt jeg vet er det ikke satt i produksjon. Link her. 7191934[/snapback] De har skrevet at de håper å få releasa det i 2006. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Tja, jeg tror det ikke før jeg får se det. Og da skal jeg ha det. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Tja, jeg tror det ikke før jeg får se det. Og da skal jeg ha det. 7192120[/snapback] Blir sikkert dyrt :S Lenke til kommentar
Eivinde Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Noen som har hørt noe nytt om dette tastaturet? Håper det blir lansert snart! *Spent på prisen* Edit: Leste på denne siden at tastaturet antagelig for en pris på mellom 200 og 300 dollar. Endret 18. november 2006 av Eivinde Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Til informasjon vil tastaturet bli lansert den 12.12.2006 klokken 00:00 Moska tid, da kan det forhåndsbestilles. Prisen er ikke avklart før den 12.12.2006. Kilde: E-post kontakt med dem og bloggen dems Nå vet jeg hva jeg skal ha tak i hvertfall. (http://community.livejournal.com/optimus_project/) Lenke til kommentar
saivert Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Tastaturet vil hete Optimus-103 og vil derfor ha 103 taster mot Optimus-113 som du kan se på bilde over. Det vil ha svart/hvitt skjermer og ikke fargeskjermer som tidligere antatt. Og enkelte av tastene vil mangle skjerm og være statiske (men vil ligne på skjermer, med LED bakgrunslys og pixlete stil på trykket). Dette er kompromiss som må tas for å få ned produksjonsprisen. Latterlig da dette egentlig er et entusiastprodukt for folk som ikke bryr seg om prisen. Etterhvert skal visst Optimus-113 kommer ut også, men mye senere enn antatt. Lanseringsdatoen fra i fjor ble jo også utsatt. Forvent flere skuffelser fra Art Lebedev. Endret 7. desember 2006 av saivert Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5236 Over 8000 svenske kr. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5236 Over 8000 svenske kr. 7446000[/snapback] Når jeg får e-post fra Optimus utviklerene som sier at prisen ikke er klar før 12.desember stoler jeg mer på det enn på en nyhetsartikkel om det.. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Sant det Men, i den bloggen sier han jo; "By the way, on December 12 we are going to accept only 103 pre-orders (one hundred and three pre-orders) at a price of US$1200 with a shipping date about May 2007. " Spørs jo hvem bloggen tilhører da selvfølgelig. Men, tipper nok den blir dyr uansett.. Edit; Link; http://community.livejournal.com/optimus_project/12845.html Endret 7. desember 2006 av ZyberZone Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Sant det Men, i den bloggen sier han jo; "By the way, on December 12 we are going to accept only 103 pre-orders (one hundred and three pre-orders) at a price of US$1200 with a shipping date about May 2007. " Spørs jo hvem bloggen tilhører da selvfølgelig. Men, tipper nok den blir dyr uansett.. Edit; Link; http://community.livejournal.com/optimus_project/12845.html 7446341[/snapback] Svaret kommer fra Artemy Lebedev. Og prisen er høyst reel. Så for de av oss som håpet på et tastatur med OLED, så må vi nok vente et par år til Logitech lanserer sin utgave til en rimelig pris. Men men. Det var lov å håpe. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg burde kjøpe det om ikke pga hvor hemningsløst rått det er så ihvertfall pga navnet! Lenke til kommentar
stormx Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Helt latterlig at de ikke har fargeskjermer i tastene på et tastatur til rundt 8000 kr! Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Helt latterlig at de ikke har fargeskjermer i tastene på et tastatur til rundt 8000 kr! 7446842[/snapback] Firmaet er et design firma. Når de laget tastaturet i 3D Studio så ble det ikke laget utfra hva som er mulig med dagens teknologi, men hva som er mulig å designe i 3Ds. Dette blir litt som om jeg skulle laget meg en "anti-gravitasjons vest" i 3Ds og markedsført den som "morgendagens transportmiddel". Underveis finner jeg ut at forskningen innen anti-gravitasjon ikke har kommet fult så langt som jeg skulle ønske, så jeg fester en motor og propell på den i stedet. Men siden jeg viste bilder av en "anti-gravitasjons vest" og markedsførte den som det så får jeg garantert noen kjøpere til den virkelige utgaven som har propell. Så en ting skal det design firmaet ha, de har vært smarte når de markedsførte produktet sitt.. selv om det ender opp med å kose en formue, og har mindre funksjoner enn diNovo Edge. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg har også lest litt i den LiveJournal bloggen til Art Lebedev og har forstått det slik at de har måttet endre mange ganger på designet. Det ligger også konseptbilder av kretskortet til tastaturet ute for de elektronikkinteresserte av oss. At tastaturet uansett vil koste mye er ingen hemmelighet. De fleste normale mennesker med noen økonomisk sans tippet at det ville koste mye når det endelig ble lansert. Siden de byttet ut OLED med LCD så skjønner jeg ikke hvorfor ikke bruke ePaper-teknologi. Det finnes allerede noen få ePaper-baserte dingser der ute så det burde være mulig å integrere noe slikt i et tastatur også. ePaper kan brukes for å lage dynamiske tastatur for laptops også siden ePaper kun bruker strøm når man oppdaterer "papiret". Ikke alle har behov for lysende taster heller. Forventer å få en del kritikk for dette innlegget her. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Siden de byttet ut OLED med LCD så skjønner jeg ikke hvorfor ikke bruke ePaper-teknologi. Det finnes allerede noen få ePaper-baserte dingser der ute så det burde være mulig å integrere noe slikt i et tastatur også. ePaper kan brukes for å lage dynamiske tastatur for laptops også siden ePaper kun bruker strøm når man oppdaterer "papiret". Ikke alle har behov for lysende taster heller. 7448987[/snapback] Det var faktisk ingen dum idè. Du kan forrandre på tastene og fremdeles har utrolig lang batterikapasitet. Og hvorfor ikke liksom, dagens tastatur er sort/hvit uansett. Farger kommer når ePaper får farger. Og jeg tipper det er en del penger som går inn i ePaper R&D om dagen. Så om vi ikke har ePaper i farger i morgen, så hvertfall en gang om ikke veldig lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå