Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda MT5 starter ikke


larschroe

Anbefalte innlegg

For et par uker siden kjøpte jeg en MT5 for en tusenlapp, og da sier det seg vel selv at det er noen mangler. Det største problemet nå er at den nekter å starte. Jeg var selv med og så at den startet og gikk to uker før jeg kjøpte den, men nå nekter den å starte. Det er gnist på pluggen og den får bensin. Pluggen er helt ny. Det er mye mulig at forgasseren er feiljustert, så spørsmålet mitt i første omgang er hva som er standardinnstillingen? Det bruker på å være en "idiotsikker" stilling, at man skrur skruen helt inn og f. eks. 1,5 omdreining ut igjen. Hvis jeg prøver å løpe den i gang hender det at den tenner et slag eller to og gir en skikkelig "futt"-lyd, så det er tydelig at det er noe liv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Har en mt5 hadde samme problemet hadde gnist,bensin og ny forgasser..

det viste seg at det var stempel ringene som var gåen..så må du sjekke om den gnister rett.. den skall gniste når stempelet er rett over topp.. det kan du justere på svinghjulet.

Det kan også være at den får for lite gnist, at den ikke gnister i sylinderen, men bare i friluft.. :) og grunninstillingene på en forgasser er 1,5 omdreining.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...