larschroe Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 For et par uker siden kjøpte jeg en MT5 for en tusenlapp, og da sier det seg vel selv at det er noen mangler. Det største problemet nå er at den nekter å starte. Jeg var selv med og så at den startet og gikk to uker før jeg kjøpte den, men nå nekter den å starte. Det er gnist på pluggen og den får bensin. Pluggen er helt ny. Det er mye mulig at forgasseren er feiljustert, så spørsmålet mitt i første omgang er hva som er standardinnstillingen? Det bruker på å være en "idiotsikker" stilling, at man skrur skruen helt inn og f. eks. 1,5 omdreining ut igjen. Hvis jeg prøver å løpe den i gang hender det at den tenner et slag eller to og gir en skikkelig "futt"-lyd, så det er tydelig at det er noe liv. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 Ja, bytt pluggen. Selvom den gnister. SKru av gasseren, rens den i whitesprite skikkelig. Kjører du trim ? Dyse ? Varmskjært ? Skjært ? Kompresjon bra ? 1,5-1 orginalt. Prøv også å ta av luft filter og prøv og start Lenke til kommentar
scoot Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 Begynn med enkle ting - fyll tanken full, sjekk at den får skikkelig bensintilførsel og bytt plugg. Prøv startgass. SÅ kan du sjekke om kompen er bra, og rense forgasseren. Starter den ikke nå må du gå nøyere til verks Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 1. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. november 2006 Da får jeg gjøre ren forgasseren. Mopeden er ikke trimmet, og har ikke vært alt for hardt kjørt heller. Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Har en mt5 hadde samme problemet hadde gnist,bensin og ny forgasser.. det viste seg at det var stempel ringene som var gåen..så må du sjekke om den gnister rett.. den skall gniste når stempelet er rett over topp.. det kan du justere på svinghjulet. Det kan også være at den får for lite gnist, at den ikke gnister i sylinderen, men bare i friluft.. og grunninstillingene på en forgasser er 1,5 omdreining. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2006 Det er antagelig stempelringene eller sylinderen. Jeg skrudde ut pluggen og holdt fingeren mot hullet, og da jeg tråkket på starteren var det bare såvidt jeg kjente at det "nappet" i fingeren når stempelet gikk opp og ned. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 1. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2006 Ville bytta stempel og ringer var jeg deg hvis du ikke har gjort det før er det en veileder på www.mopedportalen.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå