tigergutten Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har problemer med å få tilgang til mappene på en nettverksdisk som jeg har. Den svarer på ping, den har ett web-interface jeg kan bruke.. jeg oppretter mapper, men ikke pokker om jeg klarer å komme inn på de etterpå. Klarer heller ikke å koble nettverkstasjon mot disken Kjører xp på maskinen, og "file and printer sharing" er satt på... forsøkt fra andre maskiner også btw: er en maxtor disk, har også forsøkt å resette den. Noen som har tips?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Er dette en ekstern NAS disk? Om dette hadde vært en pc ville jeg sjekket brannmur. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Ok, mye mulig jeg var litt uklar på det punktet. En NAS disk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Du kunne forklart hvilken Maxtor NAS disk det er - men jeg kan tenke meg du må sjekke at du har godkjent klientene som skal få tilgang til disken. Dette gjør du via webinterfacet. Har du noengang fått den til å fungere? Manual? Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 jupp, har opprettet kataloger i fra samme maskin som jeg forsøker å få tilgang til filene. Dvs jeg får opprette brukere, gi dem tilgang til ulike mapper, opprette og fjerne mapper... i webinterfacet ser alt ok ut, men når jeg forsøker å nå mappene etterpå har jeg ett problem... får ikke kontakt. Dette har ikke fungert på denne tidligere, men på andre jeg har hatt. I manualen står det ingenting som kan hjelpe, desverre. Har lest den x antall ganger noe dritt. Vurderer å levere den tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå