A!1 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Er det noen som vet om det er mulig å få webTV slik som TV2 sin webTV, FXTV og lignende til å fungere på linux? Nå som DVD/DRM-Jon har kommet med Fairplay, burde jo dette også bli mulig under Linux etterhvert. Eller? Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 mplayerplug-in og win32codecs burde fikse jobben. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Har testet mplayer og nyeste win32codecs fra http://www.mplayerhq.hu/ gjennom Konqueror nå, men det funker ikke helt. Det lagger så mye at du får se omtrent 1 bilde hvert 10'ende sekund og ingen lyd. Får håpe det bedrer seg etterhvert. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Oppdatering: Etter at jeg nå har oppgradert fra ubuntu dapper til edgy, så fungerer webTV til en viss grad. TV2 webTV, rbk.no og adressa.no fungerer med bilde og lyd. Men bildet blir feil aspekt og bildekvaliteten er litt lav iforhold til under Windows. Samtidig som kontrollene (play, pause,osv) ikke fungerer som de skal. Men det er framskritt Jeg har kun prøvd det med Konqueror og (mplayerbasert) Kaffeine-plugin. Lenke til kommentar
vasp Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 bruker mozilla-mplayer med firefox og det fungerer glimrende. Lyden blir noen gangen hengenes etter hvis jeg ser i fullskjerm på nrk.no, men ellers er det ingen problem med kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå