Viddi_boy Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 hei jeg lurer på om det går ann å sette inn en turbo i en bil som ikke har det. er snakk om en liten turbo fra en anne bil som ikke har all verden med krefter. hvil jeg ødelegge noe eller går det bra? sveiser grenrør selv Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Vel... Det spørs veldig på hva slags motor det er, hva slags pakninger som sitter i, råder og stempler. Hvis du vil være på den sikre sia så bør du skifte pakninger, råder og stempler. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 du bør vel strengt tatt også putte i lavkomp stempler, men jeg har sett det gjort uten, det herja og gikk en liten stund, men døde fort. hva slags motor er det på bilen du skal turbokonvertere? gasser? mek.sprut? datasprut? du bør jo mappe om igjen motoren etter å ha putta på snurbo'n. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 du bør vel strengt tatt også putte i lavkomp stempler, men jeg har sett det gjort uten, det herja og gikk en liten stund, men døde fort. hva slags motor er det på bilen du skal turbokonvertere? gasser? mek.sprut? datasprut? du bør jo mappe om igjen motoren etter å ha putta på snurbo'n. 7197430[/snapback] Trenger ikke alltid lavkompstempler. C20NE motoren til opel går fint med turbo hvis du har tjukkere toppakning. Spørs helt på hvilket trykk du skal kjøre på. Spørs også hvordan kompresjonen er på den bilen originalt. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) sant, men skal turboen være noe vits over N\A tuning må det noen bar til, og igjen, da trenger vi lavkomp. gjerne smidd innmat og. Endret 7. november 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 det er teoretisk og praktisk mulig å montere turbo på alle 4T motorer. men stempler, råder, glidelagre og topppakning som setter grenser for hvor høyt trykk du kan kjlre som igjen bestemmer krefter du får ut av den. men ville tro de fleste fabrikk orginale motorer uten turbo klarer minimum .4-5 bar uten problemer så lenge det blir gjort riktig og det blir kjørt pent. Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 sant, men skal turboen være noe vits over N\A tuning må det noen bar til, og igjen, da trenger vi lavkomp. gjerne smidd innmat og. 7241292[/snapback] "noen bar" er ganske mye. Vil tro det koster mindre med turbo som lader ca 0,5bar enn ordinær sugetrimming for å få lik effekt. Lenke til kommentar
illest Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Sier seg selv at det er billigere å hente ut effekt med turbo enn uten. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 De fleste delene i opel sin C20XEmotor tåler opp til 250hk. C20NEmotoren på 115hk kan du kjøre med ca 0,7bar i trykk med bare tjukkere toppakning, og da havner du på rundt 180hk. Lenke til kommentar
VgRD Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 tror ikke jeg ville lada med 0.7 bar i C20NE. Det går men er nok i grense land for hva den tåler. Legger man seg på ca 0.5 bar har man en sprek og holdbar motor:D Og til topic, ja er bare å stappe i snurbo. Er ikke sikkert det putrer og går så lenge men det er mulig Vil ikke annbefalle deg å sveise grenrør selv, da dette er ufattelig mye jobb (driver selv) og en minste liten sveisefeil kan ødelegge hele skiten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå