Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig måte å starte pc`n på.Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en pc som ikke alltid vil boote med knappen. Når jeg skal starte den, trykker jeg på knappen, og viftene begynner å gå, men den booter ikke.(ikke lyser det i startknappen heller)

Hvis jeg derimot trekker ut strømkontakten og så sette den inn igjen, starter den på riktig måte, og da lyser selvsagt også bryteren.:hmm:

Kan nevne at strømforsyningen er i orden, og at jeg har testet en annen også, med samme resultat.

Noen som har vært borte i samme problem og vet hva det kan være?.

Takker så mye for all hjelp.

Mvh mpeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti samme problem selv. Da var det hvilemodusen som ikke fungerte i Windows. Det som skjedde var at jeg trykket på strømknappen når jeg avsluttet windows. Dette sendte pc'en i hvilemodus (S3), men når jeg trykket på startknappen for å starte opp igjen så startet viftene men ikke noe annet skjedde.

Løsningen på dette var da å gjøre som du sier. Trekke ut ledningen slik at all lagret informasjon i minnet forsvant og pc'en kunne boote normalt.

Vet ikke om dette er problemet ditt, men hvis du er av de som ikke avslutter windows helt, men heller bruker hvilemodus så ville jeg sjekket dette. Prøv heller dvalemodus isåfall (S1).

Lenke til kommentar

Takker for mange konstruktive svar. :) Gjorde et siste forsøk før jeg gikk hjem i dag, og det var å flytte den ene ( og eneste) Ram brikken til en annen slot, og byttet SATA kabel,etter det startet den normalt fire ganger etter hverandre.( det var det jeg rakk før jeg skulle hjem). Skal prøve mer i morgen for å være sikker på at det var det som rettet problemet.

Gir tilbake melding her i morgen om problemet rettet seg permanent.

Mvh mpeg

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Forsøkte å restarte maskinen i dag igjen, men nå var problemet det samme :(

Har resatt BIOS, og tatt en BIOS update, uten at det har hjelpt noe.

Så nå vet jeg faktisk ikke hva jeg skal prøve.Har aldri vært borte i et problem som dette. Så jeg er åpen for flere forslag hvis dere har noen :)

På forhånd takk.

mvh mpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...