Gå til innhold

Streame Music til Xbox360

arash23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei jeg lurte på hvordan jeg kan streame music fra pcen min til xbox360 hva slags kabel trenger jeg og hvor hen skal den kobles? og hva slags program Takk!

7190447[/snapback]

Du må ha et program som heter windows media connect(eller mp11 har ikke prøvd den) + den må være koblet til pcen via nettverket, som kan gjøres via en svitch eller lignende!

er det noe jeg har glemt?

Endret av mX
Lenke til kommentar

Eg fikk rett og slett ikkje muligehten til å velge mappedeling i WMC, noe som irriterer meg. Brukte det programmet i starten når eg fikk konsollen. Og no når man endelig kan streame litt film fra PC uten å måtte sitte på Media Center så er jo alt fullstendig bananas her.

Bingo.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med denne streamingen?

Jeg har både windows media connect og wmp11 (og xbox360) men får det ikke til å funke.

Pcen og boxen er koblet inn i samme router, og jeg får internett til å funke på boxen.

Når jeg tar media connection test på boxen failer den på pc connection, selv med all programvaren installert, og alle portene den ber om, åpnet.

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp jeg også

Jeg lastet selvfølgelig ned mp11 for å prøve den, og nå får jeg søren meg ikke til å streame en dritt.

har stilt inn sharing og alt det men det vil bare ikke bli

noen som vet noe?

Kanskje noen som har klart å få det til, gidder å komme med en utfyllende guide?

Lenke til kommentar
Eg fikk rett og slett ikkje muligehten til å velge mappedeling i WMC, noe som irriterer meg. Brukte det programmet i starten når eg fikk konsollen. Og no når man endelig kan streame litt film fra PC uten å måtte sitte på Media Center så er jo alt fullstendig bananas her.

Bingo.

7190737[/snapback]

Hva? Streame film uten å ha Media Center? Fortell meg mer!

Lenke til kommentar

Man kan streame WMV filmer via boksen no som nye oppdateringen er kommet.

Men faen, eg komme rjo ingen jævla vei med verken MP eller WMC. Hellvettes havari og kommisjon, la klippene inn på X5`en min og plugget den i boksen istedet, funket ihvertfall fett det da :wee:

Lenke til kommentar

Min WMC funker fint. Legg den inn, start opp, del mappene hvor filene ligger (den vil ikke sjekke under mapper), skru på xboxen og gi den tilgang til WMC delte mapper. Så når man velger video skal det stå "Computer" som ett av valgene og presto, der er man.

Vel og merke må PC og Xbox være koblet opp på samme nettverk.

Lenke til kommentar
Min WMC funker fint. Legg den inn, start opp, del mappene hvor filene ligger (den vil ikke sjekke under mapper), skru på xboxen og gi den tilgang til WMC delte mapper. Så når man velger video skal det stå "Computer" som ett av valgene og presto, der er man.

7192835[/snapback]

Den sjekker subfolders hos meg. Har en mp3 mappe som ser slik ut:

artist

-album

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp jeg også

Jeg lastet selvfølgelig ned mp11 for å prøve den, og nå får jeg søren meg ikke til å streame en dritt.

har stilt inn sharing og alt det men det vil bare ikke bli

noen som vet noe?

Kanskje noen som har klart å få det til, gidder å komme med en utfyllende guide?

7191204[/snapback]

Samme problemet her også. I dag fikk jeg endelig ut fingern og instalerte Media Connect. Delte de mappene jeg skulle, får kontakt med PC`en via X-Box 360 men får opp meldingen om at den ikke finner noe delte filmer, eller musikk. Jeg vet at det ikke går an å få streemet divx og xvid filmer via Media Connect men MP3 filer burdet det vel gå an å få til.

Lenke til kommentar
Men problemet mit er jo at WMC ikkje tillater meg å velge mappedeling ein gang....skjønn det den som kan.

7193032[/snapback]

Mala, hvordan har du koblet xboxen til nettverket?

7201517[/snapback]

Har koblet den direkte i PC`en og kjører bro slik at det er internett på begge. Eller den var koblet slik da. Nå er den koblet til switchen sammen med alt annet styr huset har å by på :p

Lenke til kommentar
Slet med det samme med MP11, avinstallerte dritten, fyrte opp WMC, ned med brannmur, koblet til box, på med brannmur igjen...og nå fungerer Lost i 720p for å si det sånn:-)

7201160[/snapback]

samme her, sletta drittn, og pælma inn wmc og da ble alt bra igjen!

skjønner ikke en dritt jeg, det funker med det gamle men ikke med det nye :hmm:

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med denne streamingen?

Jeg har både windows media connect og wmp11 (og xbox360) men får det ikke til å funke.

Pcen og boxen er koblet inn i samme router, og jeg får internett til å funke på boxen.

Når jeg tar media connection test på boxen failer den på pc connection, selv med all programvaren installert, og alle portene den ber om, åpnet.

Noen forslag?

7190806[/snapback]

Noen som vil svare på denne? Jeg har samme problemet, bruker WMP 11 siden jeg ikke fikk WMC til å funke. PC og Xbox deler nettverkstilkobling gjennom en switch. Jeg har godtatt deling med Xbox360 i WMP, men allikevel fungerer det ikke.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er løsningen for dere, men for meg så virket det.

1. Jeg satte fast ip på x360.

2. Lar brannmuren på pc'en godta all tcp/udp trafikk fra ip'en til x360.

Jeg prøvde først å åpne portene, men det funket ikke hos meg.

Lenke til kommentar

7202251[/snapback]

:hmm: får prøve det når jeg kommer hjem fra skolen

Lenke til kommentar

7202251[/snapback]

Hmm...får prøve det i kveld da. Hvordan får jeg gjort dette i Norton da? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...