3rl3nd Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Effektene i forsterkeren begynner å bli en smule kjedelige føler jeg. noen som har noen erfaringer med multieffektpedaler? Har sett litt på Boss ME-70, men om det finnes noen "bedre" til samme pris eller lavere hadde det vært greit å vite. jeg kjøpte meg en Boss me-70 på fredag og den er veldig bra. det eneste det er og pirke på er at wah`en virker litt dårlig med mye vreng. ellers så har du gode muligheter til og mekke in lyder. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Vil ikke si at PanterA er så veldig nybegynner musikk.. Husk at det hjelper ikke kunne tabsa hvis du ikke speller tight! Det hjelper f.eks. ikke å lære seg tabsa på Walk, men når du først skal spille/vise den så høres det for j*vlig ut! Men jeg sier ikke at man ikke skal, men at det er lurt å prøve seg på noe anent først.. Deep Purple - smoke on the water Black Sabbath - iron man metallica - enter sandman, nothing else matters etc.. Ganske greier introer(kanskje hele sanger) som er fine å starte med! Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 hadde nok ført opp Green Day - Good Riddance og Green day - Welcome to paradise som en nybegynner sanger ^^ Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 jeg kjøpte meg en Boss me-70 på fredag og den er veldig bra. det eneste det er og pirke på er at wah`en virker litt dårlig med mye vreng. ellers så har du gode muligheter til og mekke in lyder.Høres bra ut. Blir nok den jeg går for. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Noen som har tips til en som ikke klarer å holde rytme på gitar? Prøver å lære meg å spille og synge, akkordene går helt greit, men klarer ikke å holde rytmen. Noen som har tips til noen øvelser eller enkle sanger. Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Noen som har tips til en som ikke klarer å holde rytme på gitar? Prøver å lære meg å spille og synge, akkordene går helt greit, men klarer ikke å holde rytmen. Noen som har tips til noen øvelser eller enkle sanger. metronom? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Noen som har tips til en som ikke klarer å holde rytme på gitar? Prøver å lære meg å spille og synge, akkordene går helt greit, men klarer ikke å holde rytmen. Noen som har tips til noen øvelser eller enkle sanger. du kan gjøre felere ting. 1. holde takta med foten 2. kunne hva du spiller så bra at du kan takta uten å gjøre no 3. metrono som alt er sagt. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Anbefaler dere å begynne med fingra eller plekter? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) JEg skal f''n meg lære meg denna etterhvert: Sorry for dobbelpost. Endret 25. mai 2010 av jj_89 Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Anbefaler dere å begynne med fingra eller plekter? Spiller personelig kun med plekter, men anbefaler og lære deg noe med fingra. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Anbefaler dere å begynne med fingra eller plekter? Spiller personelig kun med plekter, men anbefaler og lære deg noe med fingra. Er en stor fordel å kunne begge deler! Mange sanger som Hotel California, Stairway to Heaven osv. Er aller best om intorene spilles med fingrene! Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Anbefaler dere å begynne med fingra eller plekter? Spiller personelig kun med plekter, men anbefaler og lære deg noe med fingra. Er en stor fordel å kunne begge deler! Mange sanger som Hotel California, Stairway to Heaven osv. Er aller best om intorene spilles med fingrene! gå fra Fingre til plekter er lett. Plekter til fingre er da.... 100000000 ganger verre.... Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Noen som har noe tips om hvordan "strummen" går til idyll? Får til grepa ogsånn, men det er bare noe som ikke stemmer:P Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hva mener du med strummen? Jeg kan spille idyll helt etter orginalen. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Hvordan man skal spille med høyre hånden... Akkurat nå spiller jeg, D D DDDu på verset,men det høres fortsatt ikke helt bra ut. og jeg aner ikke hvordan man skal spille på refrenget. Bruker grepene G C Em D Endret 29. juli 2010 av ReGaiN Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Vel, først av alt så er de akkordene her 100% rett. Men så er det noen effekter man må legge til for å få helt lik sangen: - Vet ikke helt hvor god du er med takt, men du kan telle 1-4 i takt gjennom hele sangen. For hver 4/4 du teller, så bytter du grep slik at neste grep starter rett på 1/4, men med et unntak: Du bytter grep fra G til C først midt imellom 1/4 og 2/4. Du kan høre det tydelig i sangen. - Når du spiller akkorden Em etter C i verset, så skal du bare strumme Em akkorden en gang på 1/4, og rett på 2/4 så plasserer du lillefingeren (alternativt ringefingeren) på bånd nr 3 på lyseste streng. - Når du spiller D, så skal du igjen plassere lillefingeren på bånd nr. 3 på lyseste streng, rett etter 3/4. - Men spørsmålet ditt om hvordan man skal strumme med høyre hand er jo veldig vanskelig å lære deg uten ha deg ved siden av meg. Men det er jo bare å høre på sangen, slik jeg gjorde, så treffer du veldig bra! Og så lenge du treffer på de punktene som er riktig, så har det ingenting å si hvordan du spiller i mellom. PS. Jeg kan ingenting om noter og slikt, så ikke døm meg hardt om jeg har gjort feil ifølge note-systemet! Jeg kan bare telle takten, og lagde noe jeg tror stemmer ut fra det. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det der er bare takt :3 Klarer du å finne takta med foten er det lett med å slå strengene. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Får til takta og grepa, men blir helt monga fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal spille det, hører på sangen, men vet ikke hva jeg må gjøre for å få det til å låte sånnn. Fant ut at jeg ikke kunne takta, høres ikke hværtfall sånn på det jeg tok opp:P laster den opp her jeg, så kan dere si hva jeg burde gjøre for å bli bedre.. RIMELIG NYBEGYNNER HER!!! er ikke sikker på at gitaren er ordentlig stemt. FreeHi-Q 29-07-2010_20;47;07.mp3 Endret 29. juli 2010 av ReGaiN Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hehe, det var jo ikke såå ille, og gitaren din er nogen lunde stemt. Men jeg mener jeg hører hva du gjør feil, og der er nok at du spiller litt for lenge på den D akkorden før du legger til lillefingeren. prøv å spill med sangen, så hører du når du spiller feil selv! Lykke til Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Spilte inn med min Elektriske gitar, så du hører plekteret går over strengene. Håper om dette er til hjelp ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå