Jon_Martin Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg bruker mest Guitar Pro til den slags. Synes lyden på GuitarPro er litt for elektronisk for å brukes til backingtrack, meeen; smaken er som baken... Jon Martin:) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det kan jeg være enig i, men låtutvalget er i hvert fall rikholdig. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Er da bare å søke opp en låt på youtube eller spotify hvis du ønsker noe å spille over.. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Finnes også folk som legger ut egenproduserte backingtrack som jeg synes kan være bra. Dårlig utvalg riktignok, men moro er det! Blant annet Guitarbt Lenke til kommentar
BonoU2 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg har kjøpt meg en SEIKO Chromatic Tuner SAT500. Hvordan bruker jeg den til å tune den laveste E-strengen? Skal jeg stille tuneren på "E", og så bare spille strengen på gitaren min? Eller skal jeg stille tuneren på noe annet..? Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 hvordan skal jeg holde fingrene på dette? fatter ikke åssen jeg kan la være å ikke treffe A-strengen? E|-------------------------|-------------------------| B|---------8---7---8-------|-8-------8---8---8---8---| G|---------0---0---0-------|-7-------7---7---7---7---| D|---------X---X---X-------|-0-------0---0---0---0---| A|-7-------7---7---7-------|-X-------X---X---X---X---| E|-0-------0---0---0-------|-8-------8---8---8---8---| Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 X betyr at strengen skal mutes, altså ikke lage noen tone. Det er meningen at du skal komme borti strengen, men ikke presse den ned mot båndet Om du ikke skal røre en streng i det hele tatt, ville det nok ikke stått noe på A-strengen Mvh. Jon Martin Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Noen som vet om noen gode gitarkurs/skoler/lærere i Trondheim? Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) jeg er på jakt etter en el gitar. det er den første El-gitar men har spilt ca 1 år akustisk gitar. jeg ser etter en "allrounder" innen musikksjangere og helst under 7000 spenn har funnet noen gitarer som jeg liker. hvilken ville dere valgt. gi tips om andre gitarer som kan passe meg. http://www.4sound.no/popup_image.aspx?artno=221856 gibson les paul junior http://www.4sound.no/popup_image.aspx?artno=105020 epiphone les paul standard http://www.4sound.no/popup_image.aspx?artno=139241 Squier Standard Telecaster Endret 24. november 2009 av erlendh95 Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Av de der er jo LP Junior mitt klare førstevalg. Det eneste er vel at den ikke er veldig allsidig mtp. at den kun har en pickup, som i tillegg brøler ganske høyt Noe av det mest allsidige jeg vet om er Fender Baja Telecaster: http://www.vintagegitar.no/varekatalog/git...ender-baja-tele. Verd en titt Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) den var nice jeg fant en annen gitar som jeg likte http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2189 en ibanez jet king med tremolosystem er det noen ulemper med tremolo? jeg ble bare forelsket i denne http://www.myhrbraaten.no/product_info.php...roducts_id=1798 er denne bra??? Endret 25. november 2009 av erlendh95 Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Merker at du stikker i flere retninger Altså, i den prisklassen er det nesten umulig å få noe skikkelig drit. En Gretsch tror jeg er det kuleste valget du kan gjøre, men det er begrensninger i hvilke lyder du kan skru fram. Kvaliteten er jeg heller ikke sikker på.. Har ikke testet "billig" Gretsch. Men det aller beste er om du kommer deg til en gitarsjappe og tester selv Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) det skal jeg gjer men akkurat nå ser det ut som jeg tar retningen mot baja`n jeg må jo ha en forsterker for og få lyd. det hadde vert kult med mange effekter og "leke" med. f.eks roland cube 30x er åpen for mer forslag av både gitar og forsterker håper på svar snart...... Endret 28. november 2009 av erlendh95 Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Noen som vet om noen gode gitarkurs/skoler/lærere i Trondheim? ser etter det samme, si fra om du finner noe! Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 hva synes dere om fender baja telecaster og en roland cube 30x som min første gitar og forsterker??? Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 hva synes dere om fender baja telecaster og en roland cube 30x som min første gitar og forsterker??? Knallkombinasjon! Tror ikke du får mer for pengene hva gitar angår, og ampen er en knall øvingsforsterker som, om du får den opp i høyden, og fungerer til bandøving og gigs. Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 takker for svar. jeg går får telecaster og cube`n Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Prøver å lære meg Nothing else matters nå (http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/metallica/nothing_else_matters_tab.htm) Men sliter med denne delen, har merka med S der hvor jeg sliter. EDIT det ble helt feil. sliter på de hvor man spiller 4 strenger samtidig, med en i mellom som man ikke spiller. s s Eb-------------2^0---------|-------------0---0---0---| Bb-5-------5-------5-------|---------5-------5---5---| Gb-----5---------------5---|-----5-----------5---5---| Db-------------------------|-------------------------| Ab-0-----------------------|-0---------------0---2---| Eb-------------------------|-------------------------| s s s Eb-0-----------3^0-----0---|-0----------0^5^0---------| Bb-5-------5-------5---5---|-7---7-5-7--------7^0-5^0-| Gb-5-----5---5-------5-5---|-7------------------------| Db-------------------------|--------------------------| Ab-3---3---------------3---|-5------------------------| Eb-------------------------|--------------------------| Endret 2. desember 2009 av andersio Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Prøver å lære meg Nothing else matters nå (http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/metallica/nothing_else_matters_tab.htm) Men sliter med denne delen, har merka med S der hvor jeg sliter. EDIT det ble helt feil. sliter på de hvor man spiller 4 strenger samtidig, med en i mellom som man ikke spiller. s s Eb-------------2^0---------|-------------0---0---0---| Bb-5-------5-------5-------|---------5-------5---5---| Gb-----5---------------5---|-----5-----------5---5---| Db-------------------------|-------------------------| Ab-0-----------------------|-0---------------0---2---| Eb-------------------------|-------------------------| s s s Eb-0-----------3^0-----0---|-0----------0^5^0---------| Bb-5-------5-------5---5---|-7---7-5-7--------7^0-5^0-| Gb-5-----5---5-------5-5---|-7------------------------| Db-------------------------|--------------------------| Ab-3---3---------------3---|-5------------------------| Eb-------------------------|--------------------------| Tror dette skal være fingerspill. Hvis ikke kan du jo legge en finger over strengene du ikke skal ha med.. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg plukker de tre nederste strengene med ringe-, lange- og pekefingeren, og den øverste med tommelen. btw, noen som kan anbefale noen greie sanger til meg? Begynner å bli litt lei av å spille samme greiene om og om igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå