TheNarsissist Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei, bare lurte på om hvordan jeg skal se hvor mange ganger jeg skal slå strengene når jeg spiller med akkorder, prøver å spille denne: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/l/link...coustic_crd.htm Lenke til kommentar
Norwegian-Wood Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei, bare lurte på om hvordan jeg skal se hvor mange ganger jeg skal slå strengene når jeg spiller med akkorder, prøver å spille denne: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/l/link...coustic_crd.htm Det må du nesten høre deg til utifra sangen, du bytter iallefall grep der starten på navnet på grepet møter teksten. Det er vel vanlig å dele opp en takt i 4 og slå ann 4 ganger per takt. Sjollahopp! Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Prøv å spille med sangen først, så hører du det snart. På Numb passer det best med fire slag, og varier litt opp og ned. Jeg slår stort sett ned - ned - ned og så kjapt ned - opp - ned på hver akkord. Etterhvert som du spiller med sangen, evt synger til, vil du finne en naturlig måte å gjøre dette på selv. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Prøv å spille med sangen først, så hører du det snart. På Numb passer det best med fire slag, og varier litt opp og ned. Jeg slår stort sett ned - ned - ned og så kjapt ned - opp - ned på hver akkord. Etterhvert som du spiller med sangen, evt synger til, vil du finne en naturlig måte å gjøre dette på selv. Takker Lenke til kommentar
Floyd88 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hva betyr det når en en tab står i parantes? F.eks ----0--(0)------ Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Er ikke sikker selv da, men tror det kalles ghost notes, og skal spilles svakt Endret 25. februar 2009 av Arhm Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 lite spørsmål. Hvordan "C-tuner" man gitaren, og hva er en C-tuned gitar? Lenke til kommentar
Floyd88 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 woohooo, endelig synes jeg at jeg faktiskt klarer å spille gitar så det høres sånn nogenlunde bra ut Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) lite spørsmål. Hvordan "C-tuner" man gitaren, og hva er en C-tuned gitar? En C-tuned gitar er en gitar hvor alle strengene er stemt ned to heltoner. Det anbefales å kjøpe litt tykkere strenger når du skal C-tune, fordi at strengene ellers blir veldig løse og slappe. Tune gitaren slik at strengene tilsvarer dette. C-F-A#-D#-G-C Å tune gitaren slik er selvsagt for at gitaren låter mørkere, og derfor er det brukt mye i metall og rock. Endret 25. februar 2009 av Stonemeister Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det bruker metallica i St. Anger albumet Lenke til kommentar
.... Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Finner ikke noe bedre sted å poste dette: I GuitarPro5, så er alle notene og tablaturene min hvite!? WTF? Noen måte å fikse det? Endret 27. februar 2009 av PartyLøven Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 en kamerat av meg hadde dette problemet. han fikset det ved å reinstallere skiten Lenke til kommentar
JohnHenrik Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hei Jeg skal begynne å spille el-gitar, og lurte på om noen har erfaringer med utstyret i denne pakken: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2093 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Slett - feilpostet Endret 28. februar 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 En C-tuned gitar er en gitar hvor alle strengene er stemt ned to heltoner. To helnoter vil si...? To bånd eller to strenger eller... Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Legger til i Mine Innlegg Lenke til kommentar
celebra Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 En C-tuned gitar er en gitar hvor alle strengene er stemt ned to heltoner. To helnoter vil si...? To bånd eller to strenger eller... et bånd = 1/2 tone. altså blir det 4 "bånd" ned slik at du får E i 4. bånd. Hvis du først skal stemme med så vil jeg personlig foreslå at du stemmer ned til H slik at du får E i 5 bånd, og dermed på neste streng.Da får du bunnen til en 7 strenger, det blir litt mer naturlig for min del. Men hvis du skal cover st. anger, så for all del. ( Jeg ville nok stemt i C# siden MDB gjør det ) Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Går det ann å legge guitarpro sanger på dette forumet? Lenke til kommentar
.... Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå