Defo Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Argh...! Begynner å irritere meg kraftig over meg selv nå. Jeg makter rett og slett ikke å spille og synge samtidig. Håper det er en øvningsak..? Klarer helt fint å spille, både for meg selv, og til musikk i bakgrunnen. Skal jeg derimot synge samtidig, så roter jeg til gitarspillingen, eller omvendt. Bah Skjønner ikke at jeg ikke skal kunne klare å gjøre dette da jeg har null problem med alt annet.. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 her også... takta går til helvete... Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Har lært Master of Puppets av Metallica. Greier bare ikke å synge samtidig Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Øvingssak. Start med enkle sanger som Knocking on Heavens Door, Rocking in the Free World og sånt. Tre akkorder er lett å få til å gå på auto, så synger du til Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Noen som vet om en sang som er litt utfordrene, som Master of puppets Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Sweet Child O' Mine, Seek and Destroy, Raining Blood, Enter Sandman, One +++ Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 trikset er å ta sanger som har samme rytme på både gitar og vokal. klarer helt fint å ta sanger som Bat Country og MIA av Avenged Sevenfold, mens Critical Acclaim eller verset av Afterlife har jeg ikke sjangs til. det er visstnok en øvingssak. med nok øving klarer du 2 rytmer sammtidig. F eks Alexi Laiho brukte uker på å lære seg å spille Living Dead Beat live med både vokal og gitar. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Sweet Child O' Mine, Seek and Destroy, Raining Blood, Enter Sandman, One +++ Kan allerede Seek & Destroy, One og litt av Enter Sandmen, og bittelitt av raining blood. Skal sjekke Sweet Child'O Mine Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Akkurat hvordan bruken man GuitarPro? Er det tabulator for en drøss av sanger innstallert i programmet? Kan ikke laste ned test der jeg sitter nå. Og er litt nysgjerrig på om det er noe tess for å lære seg nye sanger. Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du laster ned tabs fra eksempelvis 911tabs.com(de er merket GuitarPro) og åpner dem så får du opp tab. Du kan og få opp et gripebrett slik at du ser hvordan akkordene er(litt teit at akkordnavnet ikke vises samtidig, men) Utrolig fint verktøy til å lære seg sanger! Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg bruker selv Guitarpro, men ønsket det gikk ann å ha "Slowmo" på sangene Lenke til kommentar
probin Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det går det da:P du må trykke på F9 knappen.. der kan du sette prosent på hvor fort sangen skal gå .. bruker det hele tiden Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Tusen Takk!! Men kan ikke bruke guitar pro ennå, sitter på laptoppen til søstra mi den andre pcen med guitarpro har ikke skjerm (ikke spør hvorfor ) Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 trikset er å ta sanger som har samme rytme på både gitar og vokal.klarer helt fint å ta sanger som Bat Country og MIA av Avenged Sevenfold, mens Critical Acclaim eller verset av Afterlife har jeg ikke sjangs til. det er visstnok en øvingssak. med nok øving klarer du 2 rytmer sammtidig. F eks Alexi Laiho brukte uker på å lære seg å spille Living Dead Beat live med både vokal og gitar. Bekfrefter. Seek & Destroy av metallica er overraskende enkel å synge og spille samtidig, sisden du stort sett bare hamrer på åpen dempet e mens du synger Og, Alexi Laiho med andre som f.eks. James Hetfield er veldig gode eksempler å trekke fram i denne sammenheng, begge de to er ekstremt gode på å både synge å spille samtidig. Er rett og slett en øvingssak, når du har spilt en sang nok ganger, slipper man etterhvert å tenke veldig mye på gitarstemmen. Et veldig åpenbart tips er å begynne med sangler som du mestrer uten problemer overhodet på gitar Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Skal starte et band med 3 andre i klassen, jeg spiller lead gitar, så tror ikke at jeg kommer til å synge da :!: Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hva er minimum prisen å betale for en gitar for nybegynnere. Jeg så en spansk gitar for 400 som er litt mindre enn det jeg er vant til å se. Og hvilket program på internett anbefales å bruke slik at man kan se hvor man holder fingrene for musikkstykkene man spiller? Hvordan lærer man å stemme en gitar? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Kan noen si/vise meg hvordan B5/H5 er? Jeg trenger å vite det for å spille "Jellyfish" av Linkin Park, men musikklæreren min har ikke klart å finne det ut... Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 http://www.all-guitar-chords.com/index.php...mp;mm=5&v=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå