KimNK Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Strengen får større rom å resonere på òg. Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Strengen får større rom å resonere på òg. Sålenge den ikke tar nedi bånene så er det vel ikke forskjell? Lenke til kommentar
Bredesen20 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 To veldig enkle sanger på gitar er vel: R.E.M. - Supernaural Superserious (Enkle grep, men kul sang) Pink Floyd - In the Flesh? (Første gitarsoloen jeg lærte meg. Enkel, men kul. NB! Den heter "In the Flesh?" med spørsmålstegn. Den uten har samme soloen, bare med blåseinstrumenter og kordamer...) -- Noe av det første jeg lærte meg på gitar. Spiller det ofte ennå. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ah. Og innimellom Pink Floyd soloene finner vi synonyme soloer, som Black Sabbath - Paranoid og Led Zeppelin - Stairway to heaven Gode minner.. Lenke til kommentar
GuitarBoy Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Bare lurte på om noen visste om noen nettbutikker man kan kjøpe plekterbrett for Epiphone SG? Endret 4. januar 2009 av GuitarBoy Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Jeg er ikke så sikker på at du kan ta det for gitt et plekterbrett til Gibson SG passer på en Epi, sånn uten videre. Husker jeg rett, er det jo også flere forskjellige plekterbrett å få tak i til Gibson SG, også. Det kan være detaljforskjeller, og at skruer er forskjellig plassert, men jeg vet ikke sikkert. Gitarist.no har brett til Gibson SG standard, i det minste. Endret 3. januar 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Bredesen20 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 En annen lett sang er Pink Floyd - Mother. ENkle grep i versene og en genial solo! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg er ikke så sikker på at du kan ta det for gitt et plekterbrett til Gibson SG passer på en Epi, sånn uten videre. Husker jeg rett, er det jo også flere forskjellige plekterbrett å få tak i til Gibson SG, også. Det kan være detaljforskjeller, og at skruer er forskjellig plassert, men jeg vet ikke sikkert. Akkurat SG har svært varierande størrelse ja. Til og med på dei som ved første augnekast kan fjå like ut. Fleire variasjonar både i form og skrueplassering. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Strengen får større rom å resonere på òg. Sålenge den ikke tar nedi bånene så er det vel ikke forskjell? Jo, men er litt vanskelig å forklare. Det har med hvordan strengen ligger på båndet når du holder strengen nede, jo lavere strengehøyde jo mer kontakt har den.Det du tenker på er om den er nedi bånd man ikke holder nede, men i dette tilfellet gjelder det hvordan strengen er borti båndet man faktisk holder nede. Min erfaring tilsier at for lav strengehøyde (tross null strengeklirr) gjør at det høres mer "dødt" ut. Er nok derimot forskjellene i hvordan det er å spille på som er viktigst. Lav strengehøyde er lettere å spille fort på, høy er lettere å bende på(men ikke for høyt, da blir det bare enda vanskeligere). Dere som liker det "så lavt som mulig" behøver selvfølgelig ikke lære dere å spille med høyere strengehøyde. Lenke til kommentar
Bredesen20 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Strengen får større rom å resonere på òg. Sålenge den ikke tar nedi bånene så er det vel ikke forskjell? Jo, men er litt vanskelig å forklare. Det har med hvordan strengen ligger på båndet når du holder strengen nede, jo lavere strengehøyde jo mer kontakt har den.Det du tenker på er om den er nedi bånd man ikke holder nede, men i dette tilfellet gjelder det hvordan strengen er borti båndet man faktisk holder nede. Min erfaring tilsier at for lav strengehøyde (tross null strengeklirr) gjør at det høres mer "dødt" ut. Er nok derimot forskjellene i hvordan det er å spille på som er viktigst. Lav strengehøyde er lettere å spille fort på, høy er lettere å bende på(men ikke for høyt, da blir det bare enda vanskeligere). Dere som liker det "så lavt som mulig" behøver selvfølgelig ikke lære dere å spille med høyere strengehøyde. Du tøyer vel også strengen lenger med høyere strenghøyde? Lenke til kommentar
Plutten30 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei alle sammen. Jeg har lest veldig mye i denne tråden og det er mye bra info for nybegynner her. Så som nybegynner, uten gitar, lurte jeg på om denne pakken er et godt kjøp? Link til gitaren. Skal kjøpe den fra gjøvik men linken der fungerte dårlig. Er dette en bra gitar og amp??? Har spilt akustisk gitar før, men har lyst på el gitar. Og hvis noe synes pakken ikke er bra, har dere noen andre pakker som er gode? Vil helst ikke betale mer en 2000 total. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Med så lavt budsjett ville jeg helt klart kjøpt brukt. F.eks. en rimelig Squier og en Roland Micro Cube. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Er litt ny i gitarspillingens verden, så jeg søker hjelp her: På tablaturer, vil man da alltid finne den tynneste strengen(e) øverst, og den tykkeste(E) nederst? For da har jeg lest feil hele tiden Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Haha. ^^ Ja, det stemmer. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 bra at jeg oppdaget det nå da Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Akuratt innstalert Power Tab, noen som vet hvordan jeg kan få den til å spille saktere? Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Begynner så vidt å få til Afraid to Shoot Strangers nå, knall sang å spille! Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ah, Saddlefall, grats : ) Herlig følelse når en har sittet en hel natt og øvd og tar frem gitaren morgenen etter og kjenner at ting begynner å sitte. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Akuratt innstalert Power Tab, noen som vet hvordan jeg kan få den til å spille saktere? last hel.... mener selfølgelig KJØP Guitar Pro. Funker mye bedre. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Et spørsmål angåene Guitar Pro 5. På noen sanger er det røde firkanter over "tallene", noen som vet hva det betyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå