Gitarhm Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Nothing else matters er en lett sang å lære, selv soloen er ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 ePsiLON47: Om du mot all formodning har transkribert notene til orgelsoloen(e), så må du si ifra! Får prøve meg selv etterhvert Lenke til kommentar
epsil Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 ePsiLON47: Om du mot all formodning har transkribert notene til orgelsoloen(e), så må du si ifra! Du finner den transkribert for 2. gitar i ohdan.pdf, som mine egne noter baserer seg på. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hva er egentlig PowerChords? Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Power Chords er et enkelt "rocke-grep" som veldig ofte blir brukt i riff osv... E3 A5 D5 for å få en G f.eks... Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Lite spørsmål... Om man spiller "rask" musikk ala Children Of Bodom og Lamb Of God, er det lurt å feste strengene nærmest mulig halsen? Jeg har dårlig erfaring med strenger som ligger langt ifra halsen... Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 På en normalt inntonert elgitar skal strengene ligge så nært halsen som mulig uten båndskurr. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Nuvel, blir feil å si at "sånn skal det være, sånn skal det ikke være". Alt kommer an på personlige preferanser. Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Er jo variasjoner, om en skal spille slide, om en er lat osv. Men idealet for en normalt oppsatt gitar er å ha strengene lavest mulig. Klarer liksom ikke å se for meg at noen skulle ha gitaren satt opp tyngre, bare på f Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Tja, er jo folk som foretrekker høy strengehøyde fordi det føles riktig for dem, gir bedre lyd, og en ting som er sikkert med høy strengehøyde, er at tonene varer lenger når man bender. Med for lav strengehøyde har tonene en tendens til å dø ut mye fortere. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hvis strengene sitter for lavt har jeg en tendens til å glippe strengen når jeg bender. Et annet problem er at den strengen som er ved siden av den jeg bender pleier å gli under fingeren, mens jeg foretrekker at fingeren dytter den bort, om noen skjønner. Lenke til kommentar
No-Mad Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Har hørt mange snakke om Lillebjørn Nilsens gitarbok, og har nå tenkt å kjøpe den Satt og googlet litt priser på boken, men fant to forskjellige: Link1 og Link2. Hvilken av disse er best egentlig? Endret 28. desember 2008 av No-Mad Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Den siste er siste utgave med nytt cover. Er ikke noe forskjell forøvrig og bare den siste utgaven du får kjøpt nå. Lenke til kommentar
No-Mad Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ok takk for hurtig svar Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Er jo variasjoner, om en skal spille slide, om en er lat osv. Men idealet for en normalt oppsatt gitar er å ha strengene lavest mulig. Klarer liksom ikke å se for meg at noen skulle ha gitaren satt opp tyngre, bare på f Jeg har en god del høyere action enn normalen, fordi jeg synes det er bedre å spille med høy action. Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg har en god del høyere action enn normalen, fordi jeg synes det er bedre å spille med høy action. Jaja, men når fyren spør etter hva som er best på "rask" musikk så er det klart at det er tyngre. Og de aller fleste gitarister jeg kjenner foretrekker å ha dem så lavt som mulig. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Hvis du skal ha det mest mogeleg lettspelt, så ja sikkert. Eg foretrekker å ha litt høgare action og tjukkare strengar rett og slett fordi eg tykkjer det er meir komfortabelt å ha "litt meir å holde i". Ein bonus er jo betre tone. Endret 29. desember 2008 av KimNK Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Hvis du skal ha det mest mogeleg lettspelt, så ja sikkert.Eg foretrekker å ha litt høgare action og tjukkare strengar rett og slett fordi eg tykkjer det er meir komfortabelt å ha "litt meir å holde i". Ein bonus er jo betre tone. Får da ikke bedre tone av å ha høyere strengehøyde. Men selvsagt er det hva man selv liker som er avgjørende Endret 29. desember 2008 av edge Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Får da ikke bedre tone av å ha høyere strengehøyde. Rly? Alle mine erfaringar tilseier det, og eg har sett mange andre som er enige med meg. Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Rly? Alle mine erfaringar tilseier det, og eg har sett mange andre som er enige med meg. Kan ikke skjønne at å heve strengene ikke har samme effekt som å senke pickupene..? Men, jaja, skal ikke være for påståelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå