Stonemeister Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 de to siste der var ver litt malplassert..? Stemmer det, er sent og jeg burde dobbelsjekket. Ordna nå, takker for at du la merke til det. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 sånn.. Da var gitaren min i hus... tok meg endelig råd til det etter ca et år med det på ønskelista... Var e del ting som måtte prioriteres først (Bl.a bil, husleie ). Det ble en svart Morgan kassegitar i starten. Den var nedsatt fra 3990 påsto han til 2990, men siden de ikke hadde akkuratt den jeg ville ha inne i svart fikk jeg denne svarte Morganen til 2590... Kjøpte også stativ og bag.. Veldig fornøyd og veldig mørbanket på fingrene. Har foreløpig lært meg Idyll ganske gebrokkent, smoke on the water kan jeg selvfølgelig og kan introen i Caught in The Middle med A1. Ellers forsøker jeg meg på Crazy Little Thing Called Love med Queen uten å få det til å høres særlig bra ut... Hvordan går det med dere andre noobs? Lenke til kommentar
Addan Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Sånn passe Sliter fortsatt litt med en del tabs som jeg ikke får til å stemme, selv om jeg har lert meg mange "vanskligere" riff. Nå som det er sommerrferie har ejg heller ikke gitarlæerer''n å vende meg til i fortvilte stunder. Det suger å stå fast, men øvelse gjør mester er det vel noe som heter Endret 7. juli 2008 av Addan Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Noen som har anbefalinger for forsterker rundt 3 tusen? : ) så litt på ett lite "stack" på sound1... Blackheart eller noe... 100w Forsterkertopp og 1x12 kabinett. Denne går for 3140,- burde jeg gå for noe ala det, eller bare en vanlig forsterker? : ) Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Forsterkeren er ikke 100W, men 5W. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Er sikkert på at 5w fra en skikkelig rørforsterker, som sikkert pumper ut det dobbelte i realiteten, er like høyt som det de fleste forbinder med noe på 100w, i hvert fall 50w. Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Okda, det gikk vel litt fort i svingene der hehe.. Men uansett, høres det ut som noe jeg kunne ha gått for, eller? Spiller mest musikk innen Metallica, Maiden, Dire Straits, Ozzy... sånne ting Endret 9. juli 2008 av ThKarlsen Lenke til kommentar
jon_melon Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hei! Jeg lurer på et par ting. Jeg er litt nybegynner, har spilt litt av og på, men rundt juletider begynte jeg skikkelig. Jeg lurer egentlig hvilken pris man må opp i for å få en ok stålstrenget akkustisk gitar...?Den MÅ ikke kunne kobles til forsterker. Jeg spiller nå på en gammel nylonstrenger, den fungerer, men jeg skulle gjerne hatt en litt bedre en. Jeg er ikke kresen...Hehe. Får man noe særlig til under 3000 eller? Og siden det er mange som kan en del her, så lurte jeg på om det er noen som vet om sider der man kan lære litt bottleneck, litt blues-aktig? Kan en del sanger, men det virker så fett å kunne itt bottleneck^^ Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Kjøpte for litt siden en Ródreguez gitar somvar håndlaga, kosta litt, men det er ekte kvalitet (Y) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei! Jeg lurer på et par ting. Jeg er litt nybegynner, har spilt litt av og på, men rundt juletider begynte jeg skikkelig. Jeg lurer egentlig hvilken pris man må opp i for å få en ok stålstrenget akkustisk gitar...?Den MÅ ikke kunne kobles til forsterker. Jeg spiller nå på en gammel nylonstrenger, den fungerer, men jeg skulle gjerne hatt en litt bedre en. Jeg er ikke kresen...Hehe. Får man noe særlig til under 3000 eller? Og siden det er mange som kan en del her, så lurte jeg på om det er noen som vet om sider der man kan lære litt bottleneck, litt blues-aktig? Kan en del sanger, men det virker så fett å kunne itt bottleneck^^ Du får en grei stålstrenger til rundt 3000. Det lureste er å gå i en butikk og prøve de, da det kan være noe eksemplarvariasjon. Merker som Cort, Ibanez og faktisk Stagg lager kurante gitarer i den prisklassen. Det er sikkert andre produsenter også, men de er de jeg har prøvd, og som har vært bra gitar for pengene. Lenke til kommentar
jon_melon Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ok;-) Takk for tipsene! Broren min har en elektrisk Cort, og en akkustisk Morgan, så jeg har fått prøve litt...Da satser jeg på en av dem tenker jeg! Når det gjelder bottleneck, er jeg usikker på høyrehåndsteknikken, hvordan jeg bruker strengene osv...Noen som vet noe der eller? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 noen som kan tipse om sanger med relativt enkelt fingerspill? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 House of the Rising Sun er ganske lett. Den kan "alle", og det kan hende at du er ute etter mer krevende spill. Nevn en sang som er i nærheten av det nivået du er ute etter. Lenke til kommentar
jon_melon Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 House of the Rising Sun er ganske lett. Den kan "alle", og det kan hende at du er ute etter mer krevende spill. Nevn en sang som er i nærheten av det nivået du er ute etter. Behind Blue Eyes er heller ikke så sykt vanskelig, men det kommer litt anpå hvilket nivå du er på da Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Starten på The Unforgiven av Metallica er ganske enkel og fin å øve fingerspill på. Lenke til kommentar
Addan Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg tenker på å kjøpe ny forsterker... Noen som har forslag? Og hva kan jeg forvente å få hvis jeg selger den gamle? Har en Roland cube 30. Takker for alle tipps Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Lurer på å kjøpe meg elgitar, men har ikke peiling i det hele tatt.. Noen nettbutikker som har noen greie nybegynnertilgud til ikke så altfor mange tusen? Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 lynyrd skynyrd - sweet home alabama, ganske lett sang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå