Innos Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Det er vreng, sånn originalt (og på forsterkeren han brukte) er det bare forsterkeren som spiller høyere enn den skal og dermed vrenger lyden. Hvis du tar en dårlig mikrofon (mobiltelefon e.l.) og blåser eller evt. skriker i den så er det samme konseptet. De har derimot kommet med forsterkere som kan gjøre dette på alle volum, som f.eks Roland Cuben. Lyden er selvfølgelig LANGT ifra like bra, men det funker sikkert om ingen andre skal høre på. tullete, cube er akkurat det han er på jakt etter og du bare forvirrer han. Gi meg gjerne noen eksempler på forsterkere som låter bedre til sammeprisklassen som microcube. Er ikke noe i veien med Cubene, de er greie forsterkere til prisen, men man får hva man betaler for. Har lagt merke til at mange skryter disse opp i skyene, og sier at å kjøpe noe dyrere er tull. Vil bare ikke at folk skal tro de har det beste av det beste, når det finnes så utrolig mye bedre ting der ute.Har vurdert en Micro Cube selv til å ha på rommet hjemme, istedenfor den sure Marshall MG forsterkeren jeg har der nå. Går man bittelitt opp i pris får man en Epiphone Vale Junior, som er ganske mye bedre egentlig, men da den mangler mangler alt av effekter, og ikke har allslags vreng innabords, er nok en Cube et bedre valg. Av Cubene ville jeg ikke kjøpt noe annet enn Micro Cube og Cube 30 eller høyere. Vrengen i Cube 15 og 20 er basert på billige pedaler istedenfor skikkelige rørforsterkere (i hvert fall noe av den), og 15 har ikke effekter. Så Cube 30 hvis du har planer om band med det første, Micro Cube hvis du bare vil ha en liten og praktisk forsterker. Vil uansett anbefale noe bedre hvis du har planer om noe slikt, så gå for Micro Cuben. Endret 16. juni 2008 av Innos Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg tror ytterst få tror de får hele verden for 1000 kr. Men skal en vurdere hva en skal kjøpe, må en se på to ting, bruksområde og pris. Du anbefaler ikke en 50" plasmaskjerm til en som ønsker et reisetv, fordi det har bedre bilde. Rørforsterkere tåler mindre, er tunge, trenger vedlikehold og er koster mer. Hvor utrolig mye bedre de låter enn gode transistorforsterkere er vel forholdsvis relativt. Og siden du sier valve junior, sier jeg vibrochamp. Så kan du google litt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Brukte lang tid på å mestre det å treffe strengene med plekter, men selve plekter holdinga er ikke noe vanskelig. Spillte faktisk et halvt år på el-gitaren uten å bruke plekter, men plekter er et must. Samme her, å treffe riktige strenger med plekteret var noe jeg slet veldig med i en del måneder. Jeg lærte meg å spille med fingrene, det kan vel kanskje ha vært en årsak. Lenke til kommentar
veluci Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 hva er forskjellen på cube 30b og 30x? Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 hva er forskjellen på cube 30b og 30x? Så lenge det er snakk om Roland Cube, er vel det det samme går jeg ut ifra. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Har ikke x-modellen innebygd tuner? Tror det er det som er forskjellen. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 hva er forskjellen på cube 30b og 30x? cube 30b er en bass forsterker.. Lenke til kommentar
veluci Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 hva er forskjellen på cube 30b og 30x? cube 30b er en bass forsterker.. tenkte meg att det var noe sånt ja... da har eg hvertfall bestilt meg forsterker. det ble roland cube 30x. kom på 2000 kr for forsterkeren. bestilte på sound1.com. gleder meg til å få den Lenke til kommentar
Arcane23 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 hei, jeg prøver og stemme til Drop D, men får det ikke til. Har slik elektronisk stemmer, skal jeg bare stemme E strengen til det står 4D...prøvde dette, men hørtes ikke bra ut. Hører jeg bare feil, eller er det feil pga det står 4D og ikke bare D, vist noen forsår Uansett noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg spiller ofte i drop D, men stemmer etter øret, fordi jeg ikke har en stemmeboks som kan stemme annet enn EADGHE. Det du kan gjøre er å trykke inn 2. bånd på strengen, for å så stemme den til en vanlig E. da er 0. bånd en D Lenke til kommentar
Innos Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg tror ytterst få tror de får hele verden for 1000 kr. Men skal en vurdere hva en skal kjøpe, må en se på to ting, bruksområde og pris. Du anbefaler ikke en 50" plasmaskjerm til en som ønsker et reisetv, fordi det har bedre bilde. Rørforsterkere tåler mindre, er tunge, trenger vedlikehold og er koster mer. Hvor utrolig mye bedre de låter enn gode transistorforsterkere er vel forholdsvis relativt. Og siden du sier valve junior, sier jeg vibrochamp. Så kan du google litt. De finnes faktisk, men uansett. Jeg skulle vel egentlig ikke komme med en spesifikk anbefaling, jeg bare ga et litt mer spesifikt svar på spørsmålet hans enn "det er vreng", som var sagt tidligere. Som sagt er Cubene greie til sitt bruksområde. Vedlikehold er vel egentlig ikke noe kjempeproblem. Litt flere feil enn transistor kanskje, men ikke så mye at man ikke rekker å komme forbi nybegynnerstadiet før man må tenke på det. Rør skifter man jo ikke oftere enn hvert femte år elns, og det koster ikke allverden. Er faktisk klar over Vibro Champen, om det er Vibro Champ XD du sikter til? Ødelegger litt av poenget ved å ha modelering i en rørforsterker. Det viktigste med en rørforsterker er jo hvor herlig vreng de gir, ikke at lyden av seg selv blir så utrolig mye bedre. Er selvfølgelig det også, men du forstår hva jeg mener. hei, jeg prøver og stemme til Drop D, men får det ikke til. Har slik elektronisk stemmer, skal jeg bare stemme E strengen til det står 4D...prøvde dette, men hørtes ikke bra ut. Hører jeg bare feil, eller er det feil pga det står 4D og ikke bare D, vist noen forsår Uansett noen som har noen tips? Stem den ned til de to/tre øverste strengene blir en akkord (power chord), bare stem ned til det ikke høres ustemt ut, rett og slett. =pÅ stemme ned til drop D og opp igjen er utrolig enkelt egentlig, såfremt du ikke er veldig nøye. Lenke til kommentar
Addan Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) halle folkens. Jeg driver å lærer Seek & Destroy nå etter en tab jeg fant på nettet, men det er et parti der jeg mistenker at tab'en er feil. Det høres bare ikke riktig ut:P Kan jo linke til tab'en og hvis det er noen som kan den fra før av, så skjønner vel dere hva som er feil og kanskje dere kan hjelpe meg:) Det som høres feil ut: |-------------------------|| |-9--7-----7--------------|| |-------9-----9--8--7-\-5-|| |-------------------------|| |-------------------------|| |-------------------------|| Og linken: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/meta...destroy_tab.htm Takker for alle svar og tips Endret 19. juni 2008 av Rikky Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Addan: Hm, det ser riktig ut det der. Jeg tok meg forresten den frihet å legge taben din i code-tags for å få den litt mer lettlest. Edit: Legg merke til at du skal spille det som er merket med "Riff A" 8 ganger før du spiller riff B, som du har postet. Endret 19. juni 2008 av Rikky Lenke til kommentar
Addan Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) hm, kanskje det bare er hørselen min det er noe galt med. Får bare stole på at det er riktig:) Takk for svar '! Endret 19. juni 2008 av Addan Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Den er riktig den tab'en der Må bare passe på å spille det i riktig tempo, hvis du hører 27-28 sekunder ut i sangen, så spilles akkurat det partiet der. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 nå har jeg lyst å lære meg gitar.. kan de vanligeste akkordene, og kan å lese tablatur. MEN jeg klarer ikke å feks høre en melodi for så å spille den på gitaren. hvordan skal jeg begynne for å lære meg å "kjenne instrumentet"? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 det kommer med tid. Men en ting du kan titte på er skalaer, det vil hjelpe.. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Pentatoniske skalaer vel og merke... Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) e---------------------------4-5- H---------------------5-7----- G---------------4-6-7--------- D---------4-6-7--------------- A----4-5-7--------------------- E-5-7--------------------------- Denne skalaen er du nok også tjent med å lære deg, A dur. Endret 22. juni 2008 av Stonemeister Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 de to siste der var ver litt malplassert..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå